Tilbage til HIFI4ALL.DK 6. juni 2026 | 19:39   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Analog lyd
 HIFI4ALL Forum : Analog lyd
Emne Emne: Arcam Alpha 7/8 - godt nok? (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
KonFutSe
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 07 Januar 2005
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Sendt: 22 Februar 2007 kl. 10:52 | IP-adresse registreret  

Hej

Jeg har muligheden for at købe en brugt Arcam Alpha forstærker - enten en 7'er eller en 8'er.

Jeg er ikke super godt vant, idet jeg p.t. har en Marantz PM66SE, som jeg dog har været tilfreds med - ikke mindst p.g.a. af sætningen "hvad man ikke ved, har man ikke ondt af".

Jeg er kun til akustisk - ikke noget Rock her i huset, da det larmer

Kan jeg få en "ekspertudtalelse" fra en som kender de/n nævnte forstærker - hvad kan siges om produktet? Jeg skal nok ha' et skub før jeg køber den, selv om jeg ikke skal give mange penge for den.

Venligst

Søren

Til top Vis KonFutSe's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af KonFutSe

F.Christians
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 12 April 2003
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 23 Februar 2007 kl. 04:09 | IP-adresse registreret  

Uden at have hørt alle Marantz´s forstærkere, så vil jeg hævde at Arcam´s forstærkere er mere fra all-round og over mod populær/rock. Men du bør lytte til dem med dine højttalere, jeg brugte lang tid i sin tid. (Alpha 5 og Mission 752 F).

Prøv at google nogle reviews, her er et enkelt: http://www.dooyoo.co.uk/cd-player/arcam-alpha-7/214000/ 

Til top Vis F.Christians's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af F.Christians

KonFutSe
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 07 Januar 2005
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 23 Februar 2007 kl. 21:30 | IP-adresse registreret  

Jeg har Google't mig halvt ihjel synes jeg. Det er hele tiden de samme 2-3 stykker reviews jeg kommer til, og når alt kommer til alt, har jeg ret meget tiltro til folks meninger herinde.

Arcam Alpha serien er da ikke helt ukendt, så jeg tænkte, at der var en god sandsynlighed for at nogle stykker i forum'et havde "gennemtestet" sådan en forstærker. ja????

Søren

Til top Vis KonFutSe's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af KonFutSe

F.Christians
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 12 April 2003
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 26 Februar 2007 kl. 13:18 | IP-adresse registreret  

Jeg har haft Arcam siden foråret 1994, så joh; et eller andet har jeg da hørt og prøvet!?

Arcam´erne er nok lidt mere populære i lyden, end din Marantz. Derfor bør du nok lytte til den derhjemme, med dine egne højttalere. 8´eren er jo kraftigst, men man kan ind imellem købe en 8, 9 eller 10P til næsten ingen penge, og så har du lige pludseligt bi-amping. (P´erne er effektforstærkere).

Prøv eventuelt at google i de engelske hifi-foraer; der burde dukke noget mere op?! (Pink-fish, Audio-asylum osv)

Mig selv? Jeg bruger kun Arcam´s CD-afspillere og så rør-forstærkere med oldgamle NOS-rør, såeh?!

Til top Vis F.Christians's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af F.Christians

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes