| Forfatter |
|
Olsen Forum Bruger

Bruger siden: 21 Februar 2004 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 884
|
| Sendt: 02 Marts 2007 kl. 10:25 | IP-adresse registreret
|
|
|
Er der nogen der kan foreslå en ny eller brugt stereoforstærker til maks 2.000 kr.?
Jeg skal nemlig have mig en forstærker i kontoret, som udelukkende skal kobles til computeren og sende lyden ud igennem et par højttalere B&W DM 601'ere, som hænger på væggen.
Jeg vil gerne søge efter noget brugt, da man jo kan få mere for pengene. Der skal helst være digital indgang i forstærkeren, da jeg har en opfattelse af, at det giver bedre lyd hvis man kobler lydkortet og forstærkeren sammen med enten et coax-kabel eller et optisk kabel.
Da jeg ikke er så stærk i denne kategori, så tager jeg glædeligt imod anbefalinger __________________ Venlig hilsen
Olsen
|
| Til top |
|
| |
jkjaers Forum Bruger

Bruger siden: 15 Januar 2004 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 2357
|
| Sendt: 02 Marts 2007 kl. 11:37 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tja, bortset fra at den ikke har nogen digital teknologi ville en Accuphase E202 være et bud
Et andet kunne være en ældre Thule IA50 (heller ikke digital)
Det var da to (ubrugelige?) muligheder
__________________ Venlig hilsen Jesper
"Er du i tvivl? Så gear ned og giv gas"
|
| Til top |
|
| |
NESREDNA Forum Bruger

Bruger siden: 14 December 2004 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 259
|
| Sendt: 02 Marts 2007 kl. 11:55 | IP-adresse registreret
|
|
|
NAD 320BEE er i hvert tilfaelde et bud. Jeg saa en naesten ny en til 1500,- i ksb i gaar 
Den har ikke digital indgang, men det mener jeg ikke, at der er ret mange stereoforstaerkere der har.. Maaske tager jeg fejl, men den eneste jeg har set er den nye fra Naim. Den er i en lidt anden prisklasse... __________________ Hjemme: Cowon D2 > X-Can V3 > AKG K701
Undervejs: Cowon D2 > Ety4P
|
| Til top |
|
| |
-JJ- Forum Bruger

Bruger siden: 03 Januar 2006 Lokalitet: Sydsjælland
Status: Offline Indlæg: 13
|
| Sendt: 02 Marts 2007 kl. 19:42 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hmm det med det digitale er jeg ikke stærk i. Men, endnu et ubrugeligt forslag kan være at kigge efter brugte Cyrus forstærkere. Fylder ikke meget. Spiller rigtig godt og kan fås fra ca 1000,- brugte.
god jagt
|
| Til top |
|
| |
jensby Forum Bruger

Bruger siden: 26 Maj 2003 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 387
|
| Sendt: 02 Marts 2007 kl. 19:50 | IP-adresse registreret
|
|
|
Kan kun tilslutte mig det med at finde en Thule 
Synes dog ikke du skal gå efter de "gamle" IA50 modeller, da de var "lidt kolde" i lyden!
En IA60B ville være den perfekte til dine højtalere, men den ligger nok lige over budgettet. Så find en IA60 eller en IA100, så er du super kørende!
/Jensby
|
| Til top |
|
| |
Olsen Forum Bruger

|
| Sendt: 02 Marts 2007 kl. 20:40 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvad er forskellen på Thule IA60B og IA60? Står 'B' for en balanceret udgave?
Cyrus forstærkere - spændende i forhold til prisen. Men 'forstærkere' er vel lidt bredt sagt. Kan der evt. komme nogle model numre på bordet? __________________ Venlig hilsen
Olsen
|
| Til top |
|
| |
jensby Forum Bruger

|
| Sendt: 02 Marts 2007 kl. 21:19 | IP-adresse registreret
|
|
|
Præcis - B'et står for balanceret!
Men tror også B'en har bedre strømforsyning, eller andet udgangstrin. Synes ihvert tilfælde den umiddelbart lyder til at have lidt flere kræfter.
Kender ikke de tekniske detaljer nøjagtigt, har kun lyttet flygtigt på en IA60, mens jeg selv har haft et par eksemplarer af IA60B - en skøn forstærker!
/Jensby
|
| Til top |
|
| |
erla Udelukket fra forum

Bruger siden: 29 Juli 2006 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 1081
|
| Sendt: 02 Marts 2007 kl. 21:23 | IP-adresse registreret
|
|
|
FInd en NAD 3020 - den lyder så meget bedre end alt andet du kan finde indenfor budgettet, at det er helt ligegyldigt, at du er nød til at overføre lyden analogt fra PC'en...
MVH.
|
| Til top |
|
| |
Olsen Forum Bruger

|
| Sendt: 02 Marts 2007 kl. 21:34 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det vil altså sige, at det er ligemeget om jeg overfører lyden analogt via et minijack-stik som går fra lydkortet og ind i forstærkerens phono indgang - eller om jeg bruger den optiske udgang på lydkortet? __________________ Venlig hilsen
Olsen
|
| Til top |
|
| |
Olsen Forum Bruger

|
| Sendt: 02 Marts 2007 kl. 22:04 | IP-adresse registreret
|
|
|
jensby skrev:
|
Kan kun tilslutte mig det med at finde en Thule 
Synes dog ikke du skal gå efter de "gamle" IA50 modeller, da de var "lidt kolde" i lyden!
En IA60B ville være den perfekte til dine højtalere, men den ligger nok lige over budgettet. Så find en IA60 eller en IA100, så er du super kørende!
/Jensby
|
|
|
Hvad bør jeg kunne få hhv. en Thule IA 60 eller IA100 for i brugtpris? __________________ Venlig hilsen
Olsen
|
| Til top |
|
| |
jensby Forum Bruger

|
| Sendt: 02 Marts 2007 kl. 22:21 | IP-adresse registreret
|
|
|
Godt spg, det afhænger jo også af om man har tålmodigheden til at vente....
Der er et brugt sæt her på siden, til 3.900,- incl CD. http://www.hifi4all.dk/ksb/Annonce.asp?id=38938
Så mon ikke forstærkeren alene koster ca. de 2.000,- kr...
men prøv da at holde øje m Den Blå Avis, så dukker der sikkert en op...
/Jensby
|
| Til top |
|
| |
Olsen Forum Bruger

|
| Sendt: 02 Marts 2007 kl. 22:58 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
Olsen Forum Bruger

|
| Sendt: 03 Marts 2007 kl. 11:52 | IP-adresse registreret
|
|
|
Der er rigtig mange NAD forstærkere i www.DBA.dk - men jeg kender ingen af dem. Nogen I vil anbefale ud over 3020'eren? __________________ Venlig hilsen
Olsen
|
| Til top |
|
| |
Spencer Udelukket fra forum

Bruger siden: 25 November 2004 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 6374
|
| Sendt: 03 Marts 2007 kl. 12:10 | IP-adresse registreret
|
|
|
Når højttalerne hænger på væggen, vil jeg afgjort vælge en forstærker med tonekontroller. Ellers kan bassen blive alt for oppustet, og uudholdelig at høre på. Skal der være digital indgang, så vælg en billig løs D/A-converter, og kombiner den med en lille kraftfuld integreret forstærker. 3020i er glimrende til kontorbrug, og har det nødvendige. Som converter, kan en Cambridge DAC3 eller Denon DA500 eller Audio Alchemy, tit findes til under kr. 1000,- Så har du også råd til et sæt gode RCA-kabler imellem DAC og forstærker.
__________________ Blondine-energi løser verdens problemer!
|
| Til top |
|
| |