Emne: NAD & alle de andre ( Emne lukket)
|

|
| Forfatter |
|
CAPS Forum Bruger

Bruger siden: 27 Februar 2007 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 89
|
| Sendt: 04 Marts 2007 kl. 20:54 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hello there
1. Hvorfor købte du en NAD forstærker ?
2. Hvorfor skilte du dig af med din NAD ?
3. Hvilken forstærker havde du før din NAD ?
4. Hvad skal du have istedet for din NAD ?
Jeg har selv en NAD BEE325 , er godt tilfreds
har haft 3 forskellige LUXMAN forstærkere
før NAD"en LUXMAN L85V , L120A , L550 .
MVH.
|
| Til top |
|
| |
Poul-erik Forum Bruger

Bruger siden: 30 December 2003 Lokalitet: Fyn Syd
Status: Offline Indlæg: 903
|
| Sendt: 04 Marts 2007 kl. 21:13 | IP-adresse registreret
|
|
|
1. Jeg manglede en billig forstærker til lyden fra min PC i 1993,- så derfor købte jeg en NAD 302 til 1295,-, men efter at have prøvet den på et par højtalere i stuen så kom den aldrig ind til min PC, og jeg har den endnu, og er derefter blevet en NAD BÅÅT.
2. Jeg har mine endnu.
3. Havde et Beocenter 9500 fra B&O, som er/var genialt i betjeningen.
4. Ikke noget (endnu).
Jeg har selv 90 NADér så jeg klare mig. __________________ NAD 7600 2*150 watt, + Højtaler Cerwin Vega AL-1000.
|
| Til top |
|
| |
micma18 Branchemedlem

HM Elektronik
Bruger siden: 29 Januar 2004 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 2120
|
| Sendt: 04 Marts 2007 kl. 21:23 | IP-adresse registreret
|
|
|
Til prisen så vil jeg da mene at det er den bedste lyd jeg har kunne få i en SS receiver... Men det skal også understreges, at lyden i min T753v2 slet ikke kan sammenlignes med min 310'er! Der er en verden til forskel, og 310'eren er super kontant og tæsker bare derudad med stor optimisme... (Den tror virkelig den er større end den er) 
T753v2 er ikke noget dårligt produkt, men den har slet ikke samme engagement. Og når jeg nu engang bliver for træt af den, så er det da nok også noget af det der står for udskiftning her... (desuden er jeg skuffet over blæserne i den ) Men den klare altså jobbet fuldt ud indtil viddere!
|
| Til top |
|
| |
NESREDNA Forum Bruger

Bruger siden: 14 December 2004 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 259
|
| Sendt: 04 Marts 2007 kl. 21:49 | IP-adresse registreret
|
|
|
1. Jeg skulle bruge en forstærker. NAD320 BEE havde fået fine anmeldelser og den lød godt. Til den pris var jeg solgt  2. Jeg har den stadig. 3. Havde et eller andet sony mini-anlæg  . Men det er heldigvis længe siden  . 4. Aner det ikke.. Der går nok nogle år endnu. Nu skal jeg lige blive færdig med uddannelsen og betale pilot-gælden af. Den ender på den forkerte side af 500.000,-
__________________ Hjemme: Cowon D2 > X-Can V3 > AKG K701
Undervejs: Cowon D2 > Ety4P
|
| Til top |
|
| |
zirio Forum Bruger

Bruger siden: 02 Oktober 2005 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 1256
|
| Sendt: 04 Marts 2007 kl. 22:28 | IP-adresse registreret
|
|
|
1. Jeg har Sony før.. Fra Bilka, og når man har købt et Dali 109, og Sony'en ikke har pre-out = Skod lyd, skod forstærker.. Så må man sgu ud og have en ny forstærker..
ud og have en kraftig dreng, der kan trække noget strøm, og det kan NAD 753v2
Zirio's Cinema
Bassfilm
|
| Til top |
|
| |
Sveske Forum Bruger

Bruger siden: 22 Januar 2006 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 2337
|
| Sendt: 05 Marts 2007 kl. 16:03 | IP-adresse registreret
|
|
|
1. Det gjorde jeg ikke, men jeg fandt en 705.
2. Jeg fik en Luxman SQ 507x
3. En Fisher, tror jeg?  Eller en Beomaster 2000
4. Jeg beholder min Luxman længe endnu.
Og så kan du jo lige svare på et spørgsmål selv: Hvorfor foretrækker du NAD frem for en klassiker som L550? Den er der da mange der ville myrde for at få fat i. __________________
Guide til billedupload
|
| Til top |
|
| |
CAPS Forum Bruger

|
| Sendt: 05 Marts 2007 kl. 21:26 | IP-adresse registreret
|
|
|
Svar til SVESKE
Som du kan se i mit indlæg var den sidste Luxman jeg havde L550"ern , den blev købt i starten af firserne, inden da var jeg allerede bekendt med , Luxman . På daværende tidspunkt havde jeg en Luxman L120 A , en af mine kolegaer havde en Luxman 510 , jeg holdte nogle hi-fi aftener , hvor vores anlæg blev sat op mod hinandens, mit hold var representeret af Luxman L120 A , JBL L96 , Rega Planar m. Pickering 3000 , Philips cd 304. Han havde slæbt sin Luxman L510 , samt et par B&W højtalere med , husker ikke model men den var bestykket med en 8" med slave bas , samt en 1" dome diskant, det stod hurtigt klart , hvilken forstærker af de to der spillede bedst , min L120 A kunne overhovedet ikke levere den power hans B&W krævede , den klippede allerede da volumen kontrollen var på kl: 11 , derimod spillede hans L510 kanont på mine JBL L96.
Jeg ville også have en klasse A forstærker fra Luxman , men det skulle være L550"ern , solgte min L120 A , og levede et halvt års tid uden hi-fi , indtil jeg havde sparet de 15.000 Kr. sammen som L550"ern kostede det var mange penge dengang i firserne , fik så forstærkeren og det lød da godt men jaeee , det var nu ikke helt det jeg havde forventet . Flyttetede efter nogle år fra huset jeg boede i , til en lejlighed , JBL L96 , var nu pludselig , alt for store , de fyldte sgu for meget op i stuen, og jeg var træt af det mørke finer de havde , brændte lun på et lille 2 vejs byggesæt , som jeg havde hørt hos DANSK AUDIO TEKNIK , Dynaudio Focus Kit , samlede selv kabinetterne (22 mm. mdf.) finerede dem med bøgefiner , pudsede og lakerede dem så de stod som katte skidt i måneskin , men dem brød min Luxman L550 sig ikke om , dvælede meget frem og til bage hvad der nu var galt, men levede dog med det , en del år , indtil jeg til sidst satte Luxmanen til salg , den gik for 5000Kr. til køber uden at han havde hørt den. Købte så en NAD bee325 istedet , forfanden da nu er der kommet liv i mine Dynaudio Focus , sikken en kontrol den har over dem, lydbilledet er også faldet på plads , jeg sider ikke hele tiden og drejer på tone reguleringerne , som jeg gjorde med Luxman"en. Håber at det var svar nok
Har dog stadig en Luxman komponent tilbage i stuen min gramofon PD 290 , men skal ud og investere i en ria-forstærker for det har Nad"en ikke er der noget du kan anbefale ?
MVH . CAPS
|
| Til top |
|
| |
Sveske Forum Bruger

Bruger siden: 22 Januar 2006 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 2337
|
| Sendt: 05 Marts 2007 kl. 21:44 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det var bestemt et tilfredsstillende svar! (:Y:)
Desværre ved jeg absolut intet om RIAA'er. Den indbyggede i min SQ 507x er fin til mit nuværende behov. __________________
Guide til billedupload
|
| Til top |
|
| |
fredmarantz Forum Bruger

Bruger siden: 22 Marts 2006 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 2440
|
| Sendt: 06 Marts 2007 kl. 01:35 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej "Caps"!
Fint, at du er glad for NAD.
Jeg må nok lige bemærke, at volumekontrols position ikke har noget at gøre med "hvornår forstærkeren klipper" - i hvert fald ikke til sammenligning med andre forstærkere. Det kommer helt an på den enkelte volumekontrols modstands-egenskaber og siger ikke noget om amp'en's evner og forstærkeren kan kun sammenlignes med sig selv eller anden forstærker af samme type. Du kan faktisk ikke bruge vol. kontrol position til ret meget vedr. bedømmelse af, hvornår en forstærker må give op. Men du kan LYTTE til, hvor højt forstærkeren kan spille inden den hørbart klipper med et sæt givne højttalere. Hvis du eksempelvis spiller meget dynamisk musik fra CD - er det næsten umuligt at stille volumen - for enten bliver det for højt i kraftige modulationer eller for lavt v. svage modulationer - lige efter bogen for god dynamik. Hvis du derimod spiller temmelig komprimeret musik - fx P3/lokalradioer - vil du kunne stille volumen ET sted og høre både de stille og de kraftige passager nogenlunde lige højt - og du vil dermed kunne "aflæse" din volumeknap position nogenlunde. (nyheder/vejrudsigt og heavy metal gengives lige højt - (herlig high Fidelity!)
Ver. jeres sammenligninger af gearet fra 80'erne, synes jeg at det fremstår som, at en luxman L-120A ikke spiller nær så godt på et sæt B&W, som en LUX 510 gør på et sæt JBL L96??? - det kan du da ikke mene seriøst - eller har jeg læst forkert?? De fleste ved da, som du også selv indikerer, at B&W er væsentligt mere effektkrævende end en L96 fra JBL. De to højttalere spiller meget forskelligt. Det er vel heller ikke altid, at man vurderer en forstærkers "kvalitet" i hvor højt den kan spille? Den diskussion er der vel tæsket nok i? Jeg synes også, at man retteligt burde smide de to forstærkere (een ad gangen) på det samme sæt højttalere og lyttesammenligne. Dog er det langtfra sikkert at en given forstærker lyder godt på et givent sæt højttalere, men den lyder måske fantastisk på et andet sæt- dette siger heller ikke specielt meget om forstærkerens kvalitet, hvorfor det må konkluderes endnu en gang, at matching af hifi-komponenter er "Keywordet" - og hvis det var mig, ville jeg gå væsentligt højere op i det i stedet. Jeg er ikke i tvivl om, at mange NAD-forstærkere lyder fint på mange typer højttalere, men jeg er også sikker på, at der findes mange højttalertyper, hvor NAD lyder dårligt - eller klarer opgaven dårligt. (nu er det vel heller ikke sådan, at alle NAD lyder ens og yder ens.
Vedr. Riaa, så er Sveske inde på noget væsentligt. De fleste nogenlunde apparater - fremstillet i "vinylperioden" er forsynet med ganske udmærkede RIAA - og står ikke tilbage for noget fra i dag - tværtimod. Nu har man bare operet dem ud af apparaterne, så man kan købe dem separat, hvis man er kommet til at købe en RIAA-løs tingest.
Og så til svarene på spørgsmålene:
-Har aldrig haft en NAD -
-har aldrig skilt mig af med een (har dog repareret een en enkelt gang)
- har haft alt muligt andet grej
- kan ikke besvares af mig
Venligst
Freddy
|
| Til top |
|
| |
Mr.Diy Udelukket fra forum

Dobbeltprofil: skruerselv
Bruger siden: 13 Februar 2007 Lokalitet: Øerne
Status: Offline Indlæg: 78
|
| Sendt: 06 Marts 2007 kl. 01:51 | IP-adresse registreret
|
|
|
1. For ca 5 år siden
2: For at prøve noget andet
3. Yamaha M & C 45
4. DIY
Iøvrigt er de nye NAD meget tarvelige i forhold til tidligere.
End ikke idag, findes der en NAD forstærker, der kan mase på som f.eks NAD 2200 ell NAD 3080
På surroundsiden har de selvfølgelig udviklet sig, men kun mht formater - effekten der er også dårligere
|
| Til top |
|
| |
cktoft Forum Bruger

Bruger siden: 17 Oktober 2006 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 69
|
| Sendt: 06 Marts 2007 kl. 09:44 | IP-adresse registreret
|
|
|
1. Fordi jeg synes ikke der er mange produkter der giver så meget for pengene, og så er jeg også ret glad for deres design (specielt efter de har strøget den grønne tænd-kanp)
2. Fordi jeg ville have større (og bedre) højtalere og min gamle L40 var desværre ikke gearet til at drive dem, så jeg købte c542, c422 og c372 i stedet.
3. Har haft NAD siden jeg blev konfirmeret (dvs 10 år)
4. Det næste anlæg jeg skal have bliver sikkert også NAD. Er i hvertfald brændt lidt varm på den nye Master serie, men det er der vist ikke penge til så længe min eneste indkomst er SU.
|
| Til top |
|
| |
Mikke Forum Bruger

Bruger siden: 02 April 2003 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 498
|
| Sendt: 06 Marts 2007 kl. 09:59 | IP-adresse registreret
|
|
|
1. Hvorfor købte du en NAD forstærker - 3020 var billig
2. Hvorfor skilte du dig af med din NAD - den var ikke god nok
3. Hvilken forstærker havde du før din NAD - Nikko Alpha II og Beta II
4. Hvad skal du have istedet for din NAD - jeg købte et sæt QUAD 405 mkII og en Copland rørforstærker dengang Copland kom i sorte kasser (1985)
|
| Til top |
|
| |
CAPS Forum Bruger

|
| Sendt: 06 Marts 2007 kl. 23:37 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej fredmarantz
Meget kort komentar på dit svar
Af det grej jeg og min kolega , testede engang i firserne blev følgende opserveret
Luxman L 120A & JBL L 96 Rimelig god kombination med god dynamik.
Luxman L 120 A & B&W DM309 Dårlig Kombination forstærker uegnet.
Luxman L 510 & B&W DM309 Rimelig god kombination god lyd.
Luxman L510 & JBL L 96 &nbs p; Bedste kombination masser af dynamik fed lyd
Måske var min Luxman L 550 som jeg købte et halvt år efter defekt jeg syntes ikke
at jeg havde den samme , gode oplevelse med den som med kolegaens L 510
Den kunne heller gå i spænd med mine Dynaudio"er , derfor prøvede jeg noget biligt
Nad BEE 325 , den ka . Der med ikke sagt at det er slut med at lege.
MVH. CAPS
|
| Til top |
|
| |
|
|
Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg. Dette emne er lukket.
|
|
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum
|
|
|
|
|
|
|
|
Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes |
 |
|
|