Tilbage til HIFI4ALL.DK 13. juni 2026 | 00:51   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Analog lyd
 HIFI4ALL Forum : Analog lyd
Emne Emne: Plade spille køb? (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
miju
Lukket konto
Lukket konto
Eget ønske!

Bruger siden: 31 Oktober 2003
Lokalitet: Øvrige Skandinavien
Status: Offline
Sendt: 13 Marts 2007 kl. 20:30 | IP-adresse registreret  

Påtænker at komme igang med vinylen igen efter mere end 14 års. fravær på DET område.

Det pånær til prof. brug som DJ og den typiske Technics SL1210mkII der står overalt (og som jeg har haft siden den faktisk kom på markhedet i sin tid, tilbage først i 80'ne.. ) med Ortofon eller Stanton pickup, hvilket også var den sidste spille jeg havde, men solgte tilbage i 98. (hvad jeg har rå fortrudt iøvrigt!)

Har tidligere også til meget hifi "mindet" brug haft en Rega P2 (også mere eller mindre siden denne kom til dk. i sin tid.) og nåede at købe en lettere defekt Oracle uden arm. som jeg påtænkte at få shinet op og monteret med de mangler denne havde som en bedre afløster for R.P2. men som jeg dog aldrig fik op og køre, da min vinyl samling i mellemtiden gik tabt ved en brand.

Og så er tiden gået med cd.

NU! er det jeg så begynder at spekulere i vinyl baner igen! da jeg føler cd. området (hardwhare) er tilfredsstillende optimeret, i mit set up.

Vil nu til at se mig om på brugt markhed.

MEN! hvad skal jeg gå efter, udover det jeg før har prøvet.

Nogen gode forslag til hvad jeg bør gå efter i BRUGT prisklassen 2500 - 3500 kr. inc. arm.

Udover Rega & Project og den slags ret åbenlyse der kan fås for UNDER 2kg.kr. vil gerne lige ET trin højre og ca. der hvor "festen" i sin tid stoppede...

Hvad kan jeg forvente at finde i det prisleje og hvad bør jeg prøve at finde?

Har fået mig en Lc. Riia instaleret i min pre. amp som første step i denne proces.....(bedre eksterne kan komme senere)

Nu mangler jeg en god "plov" og en fornuftig matchende pickup (MC vil jeg regne med)

Nogen bud??

mvh.

Til top Vis miju's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af miju

krenzler
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 20 December 2005
Lokalitet: København
Status: Offline
Sendt: 14 Marts 2007 kl. 00:17 | IP-adresse registreret  

Der er da en Thorens TD321 + SME 3009 improved (& Ortofon MM) i k/s/b til 2200,- (hvis den da ikke er solgt).

Eneste aber-dabei er at armen (3009 improved med fast hovede) ikke kan klare alt for tunge pick-up'er (kontravægten er ikke tung nok). Så ville jeg nok også få SME stikket konverteret til standard RCA...
Til top Vis krenzler's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af krenzler

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes