Sendt: 18 Marts 2007 kl. 14:06 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har læst anmeldelsen i Stereophile af dine Ikon, jeg har ikke selv hørt dem. Så det er svært lige umiddelbart at sige noget om hvad du burde gøre. Dog! JA måler dem til 90.5db i følsomhed, hvilket er ganske pænt, og som han skriver
John Atkinson skrev:
The speaker should not be that hard to drive, which, in combination
with its highish sensitivity, will make it a good match for relatively
low-powered amplifiers and receivers.
|
|
|
Så det giver dig jo en herlig stor omgang forstærkere at lytte på. Så hvis jeg nu var i dine sko, så ville jeg gå en tur i byen og låne grej med hjem. Hvor lang tid du vil bruge på det er jo op til dig, men hvis du har mod på det så hør en 6-7 forskellige inden for dit budget over et par måneder. Det vil give dig en stor chance for at ramme plet i første hug. En anden måde at forsøge sig frem på er ved at handle en masse brugt, det er dog langt mere tidskrævende, og kræver nok lidt erfaring. Mht. Thule, så har jeg selv haft den lille IA60B, som jeg var meget glad for. På den anden side kan det sagtens være at den slet ikke passer ind i dit setup. Det jeg prøver at sige til dig er at selv om du får en hel masse anbefalinger så er det ingen erstatning for at lytte selv. Det er dog en god ting, hvis du vil have dig en liste over dem du kan overveje. Til sådan en liste vil jeg tilføje en Classic 6.6b. Du kan finde masser af omtale af den her på forum, bare brug søg funktionen. Hvilken signal kilde bruger du? måske var det også en mulighed, altså at beholde din NAD reciever og gå efter f.eks. en god CD? Rega Apollo ligger vist inden for budgetet, bare for at nævne en maskine der har et godt pris/ydelses forhold. Håber du kan bruge mit ævl til lidt
|