| Forfatter |
|
HIFIGumZe Forum Bruger

Bruger siden: 25 Marts 2007 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 6
|
| Sendt: 25 Marts 2007 kl. 13:58 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej har lige købt en denon pma 1560 ham jeg købte den af sagde den var koblet som en mono block nogen der ved hvorfor og hvordan jeg får den lavet tilbage ?
|
| Til top |
|
| |
Poul-erik Forum Bruger

Bruger siden: 30 December 2003 Lokalitet: Fyn Syd
Status: Offline Indlæg: 903
|
| Sendt: 25 Marts 2007 kl. 19:01 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tror du ikke du skulle have overvejet købet, så vidt jeg ved kan denne model ikke brokobles, det er så det samme som at lave en Stereo blok om til en Mono blok, bare med endnu større effekt.
Men jeg er ikke helt klar over hvad du mener, købte du måske den PMA 1560 der KUN skulle være 5 år gammel.
__________________ NAD 7600 2*150 watt, + Højtaler Cerwin Vega AL-1000.
|
| Til top |
|
| |
HIFIGumZe Forum Bruger

|
| Sendt: 25 Marts 2007 kl. 22:58 | IP-adresse registreret
|
|
|
han sagde han gik efter effekt, ved ikke lige hvor gammel den er
|
| Til top |
|
| |
Poul-erik Forum Bruger

|
| Sendt: 26 Marts 2007 kl. 06:46 | IP-adresse registreret
|
|
|
HIFIGumZe skrev:
| han sagde han gik efter effekt, ved ikke lige hvor gammel den er |
|
|
kan du ikke spille med et sæt højtalere eller hvad er der galt.
|
| Til top |
|
| |
dytti Forum Bruger

Bruger siden: 10 November 2003 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 495
|
| Sendt: 26 Marts 2007 kl. 07:26 | IP-adresse registreret
|
|
|
Han har måske brugt den som subforstærker, og forbundet plusledningen til f.eks plus på højre kanal, og minusledningen til minus på venstre kanal???
__________________ Må vellyden dale over jer
|
| Til top |
|
| |
Rysz Forum Bruger

Bruger siden: 06 Januar 2005 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 1445
|
| Sendt: 26 Marts 2007 kl. 18:45 | IP-adresse registreret
|
|
|
En PMA 1560 KAN ikke brokobles. Hvis du ellers kan koble den til et sæt almindelige ht'er og det virker, så glem hvad sælger sagde. Han ved nærmest ikke hvad han står og lukker ud.
Hvis den derimod ikke virker på almindelig vis, så skynd dig tilbage med den. For hvis han vitterlig har knaldet nogle ledninger sammen på den, så har han futtet den af.
|
| Til top |
|
| |
HIFIGumZe Forum Bruger

|
| Sendt: 27 Marts 2007 kl. 08:55 | IP-adresse registreret
|
|
|
den spiller kun på den ene kanal fordi han har brugt den til at spille bas med ... dvs. subforstærker i mono
|
| Til top |
|
| |
Rysz Forum Bruger

|
| Sendt: 27 Marts 2007 kl. 10:06 | IP-adresse registreret
|
|
|
Har du prøvet at regulerer på balance-knappen ? Den kan være stillet, så det kun er den ene kanal der spiller.
Har du mulighed for at afprøve pre-out udgangen i den ?
Hvis ikke ovenstående afhjælper problemet, så synes jeg du skal ringe til sælger og få ham til at forklare hvad det er han har gjort. For mig lyder det som om den ene kanal er defekt.
|
| Til top |
|
| |
HIFIGumZe Forum Bruger

|
| Sendt: 27 Marts 2007 kl. 17:24 | IP-adresse registreret
|
|
|
har snakket med ham og han forklarede mig den var koblet som en mono blok, og ja balancen har jeg styr på, hvordan tester man pre out ? ville bare gerne vide hvordan man laver en tilbage til stereo hvis der var nogen der vidste det
|
| Til top |
|
| |
Poul-erik Forum Bruger

|
| Sendt: 27 Marts 2007 kl. 17:28 | IP-adresse registreret
|
|
|
HIFIGumZe skrev:
| har snakket med ham og han forklarede mig den var koblet som en mono blok, og ja balancen har jeg styr på, hvordan tester man pre out ? ville bare gerne vide hvordan man laver en tilbage til stereo hvis der var nogen der vidste det |
|
|
Hej,
Prøv lige at se hvad RYSZ skriver, denne model kan ikke stilles om til at køre mono/brokoblet under normale forhold, så er der lavet et eller andet ved den, og hvorfor kan du så ikke lige få at vide hvordan han har lavet den til mono, eller hvordan du kan få den til at spille Stereo igen.
|
| Til top |
|
| |
HIFIGumZe Forum Bruger

|
| Sendt: 27 Marts 2007 kl. 17:43 | IP-adresse registreret
|
|
|
han har ikke selv lavet den om ellers ville det jo klart også være nr.1
|
| Til top |
|
| |
Rysz Forum Bruger

|
| Sendt: 27 Marts 2007 kl. 17:51 | IP-adresse registreret
|
|
|
HIFIGumZe skrev:
| har snakket med ham og han forklarede mig den var koblet som en mono blok, og ja balancen har jeg styr på, hvordan tester man pre out ? ville bare gerne vide hvordan man laver en tilbage til stereo hvis der var nogen der vidste det |
|
|
Som Poul-Erik igen siger. Modellen kan ikke stilles i brokoblet tilstand, medmindre der direkte er lavet et indgreb i elektronikken. Også det stiller jeg tvivlende overfor, da en forstærker fra producentens side skal laves til det, og det er denne forstærker altså ikke.
Hvis du har sat en cd-spille til de rigtige indgange, har stillet balanceknappen i neutral og koblet et sæt højttalere til de rigtige udgange, så skulle det køre.
Gør det ikke det, er der fusket med den. Såfremt du har snakket med sælger og han siger han har gjort noget ved den, så kan han også hurtigt forklare dig hvad han har lavet.
For mig lyder det stadig som en defekt enhed. Sælger kan have brugt forstærkeren til en subwoofer, såfremt den ene kanal er defekt, men umiddelbart lyder det som om du er rendt ind i en uheldig handel.
|
| Til top |
|
| |
Rysz Forum Bruger

|
| Sendt: 27 Marts 2007 kl. 17:55 | IP-adresse registreret
|
|
|
HIFIGumZe skrev:
| han har ikke selv lavet den om ellers ville det jo klart også være nr.1 |
|
|
Okay. Det bliver mere og mere spøjst. Det vil sige sælger aldrig har brugt den korrekt. Må jeg tillade mig at spørge hvad du har givet for den ?
Ellers så tag den under armen og smut ned i Hifiklubben. Det lyder som om den skal en tur på værksted !
|
| Til top |
|
| |
Poul-erik Forum Bruger

|
| Sendt: 27 Marts 2007 kl. 17:58 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ja en tur på værksted med den, eller noget helt andet, forlang dine penge tilbage.
Men husk lige at spørge hvad det koster, jeg mener du skal aflevere tæt på 400,- bare for at de vil kigge på den, og desvære kender jeg et par der har haft denne ellers udmærkede forstærker, men den har været rasende dyr at få ordnet. __________________ NAD 7600 2*150 watt, + Højtaler Cerwin Vega AL-1000.
|
| Til top |
|
| |
Hurtig Udelukket fra forum

Bruger siden: 25 November 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 3070
|
| Sendt: 27 Marts 2007 kl. 17:58 | IP-adresse registreret
|
|
|
Den kunne også være brændt af!! Jeg har lavet en 1560'er et par gange for en kammerat. En brølstærk forstærker.... Den havde bare en tendes til at brænde af! __________________ Keine Hexerei, Nur Behändigkeit
Nuværende setup: SONY CDP-X303ES (Drev), DIYDAC, DOXA 012 (Pre), DOXA 70B SE mod.(Power), DALI Grand DIVA
|
| Til top |
|
| |
Poul-erik Forum Bruger

|
| Sendt: 27 Marts 2007 kl. 18:02 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hurtig skrev:
| Den kunne også være brændt af!! Jeg har lavet en 1560'er et par gange for en kammerat. En brølstærk forstærker.... Den havde bare en tendes til at brænde af! |
|
|
Er det bare snak det med at den er så dyr at ordne igen, eller er det bare noget man har formået at få folk til at tro, som før skrevet kostede det en bondegård at få den rep.
Mener, er det så dyre komponenter.
|
| Til top |
|
| |
Rysz Forum Bruger

|
| Sendt: 27 Marts 2007 kl. 18:25 | IP-adresse registreret
|
|
|
Personligt har jeg ingen erfaring med hvad en rep. på denne model står i. Det er individuelt hvad folk ser som dyrt. Nogle synes 200 kr for elektronik er for meget, andre betaler gladeligt et halvt hus for at få en gammel forstærker op at køre igen.
Det er en yderst fornuftig forstærker, der kan give mange timers glæde. Så tag da og smut ned og få klubbens vurdering af sagen. Eller som Poul-Erik antyder; få dine penge tilbage.
Jeg har selv haft en, der nu står hos mine forældre. Den har fået grundig klø de sidste 3-4 år uden at futte af. Så enten så behandler folk ikke grejet ordentligt eller også har jeg bare været heldig 
|
| Til top |
|
| |
Hurtig Udelukket fra forum

Bruger siden: 25 November 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 3070
|
| Sendt: 27 Marts 2007 kl. 18:31 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg mener det kostede i omegnen af 1000 kroner at lave en afbrændt kanal i ren komponentpris. Det er egentlig ikke de dyretse komponenter, men der er ikke ret tilgængelige i Europa, så prisen indeholder en stor andel porto.
Jeg skal dog ikke afvise at det er blvet billigere... det er nogle år siden jeg sidste lavede den (min kammerat solgte den), og jeg synes at ane en tendes til, at japanske halvledere er blevet en smule lettere tilgængelige i Europa. __________________ Keine Hexerei, Nur Behändigkeit
Nuværende setup: SONY CDP-X303ES (Drev), DIYDAC, DOXA 012 (Pre), DOXA 70B SE mod.(Power), DALI Grand DIVA
|
| Til top |
|
| |
HIFIGumZe Forum Bruger

|
| Sendt: 27 Marts 2007 kl. 20:28 | IP-adresse registreret
|
|
|
jeg kender andre der kan lave den gratis, men ville bare høre hvis nogle vidste 100% hvad der skulle laves, men jeg får kigget på den
|
| Til top |
|
| |
Poul-erik Forum Bruger

|
| Sendt: 19 Juni 2007 kl. 07:50 | IP-adresse registreret
|
|
|
HIFIGumZe skrev:
| jeg kender andre der kan lave den gratis, men ville bare høre hvis nogle vidste 100% hvad der skulle laves, men jeg får kigget på den |
|
|
Hvad skete der med din 1560, fik du ordnet den eller.???.
|
| Til top |
|
| |