| Forfatter |
|
Themann Forum Bruger

Bruger siden: 28 November 2005 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 248
|
| Sendt: 30 Marts 2007 kl. 14:28 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hejsa...
Jeg har et sæt Strauss, og har kig på et Advance Acoustic forstærkersæt:
Forforstærker:
http://www.advance-acoustic.com/en-product.php?id=6
Monoblokke:
http://www.advance-acoustic.com/en-product.php?id=8
Som jeg har tænkt skal trække højtalerne.
Min Qinpu A8000 MKII, som har trukket dem indtil nu, har ikke helt power nok, så nu vil jeg prøve noget nyt.
Er der nogen der har hørt/set forstærkersættet?
Og kan give nogle kommentare/råd? Eller evt. tilfældigvis ved hvor der ligger nogle anmeldelser af det på nettet. Synes ikke rigtig jeg kan finde noget.
På forhånd tak.
VH Mads __________________ Qinpu A8000 MK II (SE med Remote)
Setup: http://www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=42256&PN=1
Holfi Mathilda m. Mørch arm, Rohmann PU og Densen RIAA!
|
| Til top |
|
| |
rockforlife Lukket konto

Eget ønske!
Bruger siden: 18 Juli 2005 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 2382
|
| Sendt: 30 Marts 2007 kl. 14:51 | IP-adresse registreret
|
|
|
Råd: Drop de kineser æsker, og prøv et sæt NUforce Ref. 9. Så kommer du godt nok til at mange en preamp, men så må du bruge lidt af din friværdi 
Et andet forslag kunne være: Rega Exon monobanditter 
__________________ HYGGE HEJSA!
|
| Til top |
|
| |
Milu Udelukket fra forum

Bruger siden: 05 November 2003 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 4128
|
| Sendt: 30 Marts 2007 kl. 14:53 | IP-adresse registreret
|
|
|
De skulle spille rigtig godt.
Der er en ret positiv test på www.areadvd.de
Mvh.
|
| Til top |
|
| |
Themann Forum Bruger

|
| Sendt: 30 Marts 2007 kl. 14:57 | IP-adresse registreret
|
|
|
rockforlife skrev:
|
Råd: Drop de kineser æsker, og prøv et sæt NUforce Ref. 9. Så kommer du godt nok til at mange en preamp, men så må du bruge lidt af din friværdi 
|
|
|
Må jeg spørge om du har hørt forstærkersættet? Er sikker på at dine forslåede forstærkere er super fede, men jeg søger egentlig bare lidt konstruktiv kritik af Advance Acoustic forstærker-sættet.
Iøvrigt er sættet ikke kinesisk, men fransk. __________________ Qinpu A8000 MK II (SE med Remote)
|
| Til top |
|
| |
rockforlife Lukket konto

Eget ønske!
|
| Sendt: 30 Marts 2007 kl. 15:17 | IP-adresse registreret
|
|
|
Themann skrev:
rockforlife skrev:
|
|
|
|
Må jeg spørge om du har hørt forstærkersættet? Er sikker på at dine forslåede forstærkere er super fede, men jeg søger egentlig bare lidt konstruktiv kritik af Advance Acoustic forstærker-sættet.
Iøvrigt er sættet ikke kinesisk, men fransk.
|
|
|
Jeg tror bare det er en dårlig investering med det Advance. Jeg har set og følt på en int. forstærker fra det mærke, og det lugter af dårlig kinesersmag. Men det lyder sikkert fint.
Jeg har ikke meget fidus til det der discount high end. Måske irationnelt, det indrømmer jeg gerne __________________ HYGGE HEJSA!
|
| Til top |
|
| |
Themann Forum Bruger

|
| Sendt: 30 Marts 2007 kl. 15:21 | IP-adresse registreret
|
|
|
rockforlife skrev:
Themann skrev:
rockforlife skrev:
|
|
|
|
|
|
|
Jeg tror bare det er en dårlig investering med det Advance. Jeg har set og følt på en int. forstærker fra det mærke, og det lugter af dårlig kinesersmag. Men det lyder sikkert fint.
Jeg har ikke meget fidus til det der discount high end. Måske irationnelt, det indrømmer jeg gerne
|
|
|
Okay... lidt mere konstruktivt.
Du mener ikke der er bygget så solidt?
Discount kan det godt være det er, men jeg vil da sige at 12.000,- pr. monoblok, som nypris, passer ok til mit budget. I min verden er det ikke discount, men du har måske ret. __________________ Qinpu A8000 MK II (SE med Remote)
|
| Til top |
|
| |
Ascari Forum Bruger

Bruger siden: 19 Juni 2004 Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline Indlæg: 3328
|
| Sendt: 31 Marts 2007 kl. 11:46 | IP-adresse registreret
|
|
|
Så er vi tilbage i det her halvsnobberi hvor mærker skal være meget dyre og ikke må være fra Kina. Hvorfor kritisere et mærke man ikke kender? Mange af de mærker du nævner Rockforlife har på den ene eller anden måde sikkert også haft kontakt med det østlige marked så som Kina da utroligt meget passerer igennem de lande for tiden.
I bund og grund er det lyden det kommer an på ikke, og ikke hvem der har samlet skidtet ikke?
Jeg må sige jeg ikke har hørt Advanced Acoustic, men med en vægt på 20 kg på hver monoblok virker det da til at det er bygget ret solidt. Jeg ville helt sikkert se nærmere på det hvis det hvis det var mig, og hvis det falder i din smag
|
| Til top |
|
| |
don dario Forum Bruger

Bruger siden: 19 Januar 2006 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 2317
|
| Sendt: 31 Marts 2007 kl. 12:17 | IP-adresse registreret
|
|
|
rockforlife skrev:
Themann skrev:
rockforlife skrev:
|
|
|
|
|
|
Har du hørt dem?? Det har jeg!!!
MVH
Don
Jeg har ikke meget fidus til det der discount high end. Måske irationnelt, det indrømmer jeg gerne |
|
|
|
| Til top |
|
| |
mn1974 Forum Bruger

Bruger siden: 16 September 2005 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 3519
|
| Sendt: 31 Marts 2007 kl. 12:20 | IP-adresse registreret
|
|
|
don dario skrev:
rockforlife skrev:
Themann skrev:
rockforlife skrev:
|
|
|
|
|
|
MVH
Don
Jeg har ikke meget fidus til det der discount high end. Måske irationnelt, det indrømmer jeg gerne |
|
|
|
|
|
Så hvordan lyder de så de der advance ting??? __________________ mvh
|
| Til top |
|
| |
don dario Forum Bruger

Bruger siden: 19 Januar 2006 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 2317
|
| Sendt: 31 Marts 2007 kl. 12:31 | IP-adresse registreret
|
|
|
mn1974 skrev:
don dario skrev:
rockforlife skrev:
Themann skrev:
rockforlife skrev:
|
|
|
|
|
|
MVH
Don
|
|
|
|
|
Så hvordan lyder de så de der advance ting??? |
|
|
Vil da sige at godt kan "tæve" nogle afr de andre "billige" produkter på markedet!! men hva det er vidst også franskmænd der udvikler dem men får det samlet i Kina... franskmændene laver jo mange gode produkter!!!
Hørte et helt ny udpakket sæt som slet ikke var spillet til, hverken cd eller amp men den tegnede faktisk rigtigt godt!!
MVH
Don
|
| Til top |
|
| |
rockforlife Lukket konto

Eget ønske!
|
| Sendt: 31 Marts 2007 kl. 12:43 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg fortryder jeg ytrede på den måde Min opfattelse om Advance, deres look, deres feeling, osv. vil jeg holde for mig selv.
Jeg kan godt se i bagklogskabens lys, at det ikke var smart sagt. For hifi snob synes jeg ikke jeg er Jeg bruger jo Trends som effektamp, og den er der bestemt ikke meget snobberi over  __________________ HYGGE HEJSA!
|
| Til top |
|
| |
Themann Forum Bruger

|
| Sendt: 01 April 2007 kl. 13:42 | IP-adresse registreret
|
|
|
rockforlife skrev:
|
Jeg fortryder jeg ytrede på den måde Min opfattelse om Advance, deres look, deres feeling, osv. vil jeg holde for mig selv.
Jeg kan godt se i bagklogskabens lys, at det ikke var smart sagt. For hifi snob synes jeg ikke jeg er Jeg bruger jo Trends som effektamp, og den er der bestemt ikke meget snobberi over 
|
|
|
Hehe... Helt iorden 
Alles meninger gælder jo!
Andre der kender sættet?
Mads __________________ Qinpu A8000 MK II (SE med Remote)
|
| Til top |
|
| |
Elkjær Forum Bruger

Bruger siden: 16 December 2005 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 190
|
| Sendt: 01 April 2007 kl. 14:03 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg ville smide en stor Jungson forstærker foran  Det er godt nok en stor kineser, men det virker altså bare og sikke en masse krafter. Men et sæt Rega Exon som Rockforlife skrev, er heller ikke dårligt
|
| Til top |
|
| |
Themann Forum Bruger

|
| Sendt: 03 April 2007 kl. 17:42 | IP-adresse registreret
|
|
|
Rega Exon lyder som noget man skal se nærmere på! Andre der kender dem?
Eller har andre forslag til alternative forstærkere?
|
| Til top |
|
| |
mn1974 Forum Bruger

Bruger siden: 16 September 2005 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 3519
|
| Sendt: 03 April 2007 kl. 19:03 | IP-adresse registreret
|
|
|
Rega Exon er vist et par potente blokke, men til de penge er der da en del at vælge imellem
her Rega Exon: http://www.rega.dk/forstaerkere.html
__________________ mvh
|
| Til top |
|
| |
jkjaers Forum Bruger

Bruger siden: 15 Januar 2004 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 2357
|
| Sendt: 04 April 2007 kl. 10:01 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg spiller selv på Strauss, med en Krall KAV400xi spændt for, den får dem let til at synge selvom det er en "lille" integreret forstærker (var det offtopic?)
Jeg kender ikke Advance, sorry.
__________________ Venlig hilsen Jesper
"Er du i tvivl? Så gear ned og giv gas"
|
| Til top |
|
| |
Themann Forum Bruger

|
| Sendt: 04 April 2007 kl. 15:04 | IP-adresse registreret
|
|
|
jkjaers skrev:
Jeg spiller selv på Strauss, med en Krall KAV400xi spændt for, den får dem let til at synge selvom det er en "lille" integreret forstærker (var det offtopic?)
Jeg kender ikke Advance, sorry. |
|
|
Tjah... måske lidt offtopic, men jeg spurgte jo selv 
Kan se den trækker 200w ved 8 Ohm. Så det går vel ok med at trække Strauss'erne?
Er der nogen begrænsningerne? Altså... Noget med at du ikke kan spille så højt osv.?
|
| Til top |
|
| |
jkjaers Forum Bruger

Bruger siden: 15 Januar 2004 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 2357
|
| Sendt: 05 April 2007 kl. 08:58 | IP-adresse registreret
|
|
|
Themann skrev:
jkjaers skrev:
| Jeg spiller selv på Strauss, med en Krall KAV400xi spændt for, den får dem let til at synge selvom det er en "lille" integreret forstærker (var det offtopic?) Jeg kender ikke Advance, sorry. |
|
|
Tjah... måske lidt offtopic, men jeg spurgte jo selv 
Kan se den trækker 200w ved 8 Ohm. Så det går vel ok med at trække Strauss'erne?
Er der nogen begrænsningerne? Altså... Noget med at du ikke kan spille så højt osv.?
Mads |
|
|
Der er absolut INTET problem at trække Strauss - Jeg kan spille så højt at mine ører bløder. Jeg gør det godtnok aldrig (er nok blevet for gammel), men mulgheden er der.
__________________ Venlig hilsen Jesper
"Er du i tvivl? Så gear ned og giv gas"
|
| Til top |
|
| |
CRC1 Forum Bruger

Bruger siden: 12 Februar 2005 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 682
|
| Sendt: 05 April 2007 kl. 09:47 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hey Themann
Jeg har desværre ikke hørt forstærker-sættet. Havde selv store overvejelser omkring det inden jeg købte min Audia.
Prisen er 12.000 for et sæt og det virker altså ekstremt billigt i mine øjne, lige nu kan man få forforstærker med til knap 16000 mener jeg...
Jeg har selv cd-afspilleren med rør. Den er for lækker. Jeg vil holde den op mod samtlige cd-afspiller til 4500.- i nypris. Designet er p***e lækkert og minder om alt andet end et kina produkt!!! Selve fronten er lavet af en 5mm sort børstet stål plade inde den kommer der stor 8-10mm tyk i rustfri børstet stål plade hvor skuffen og div. knapper er integreret i. Under maskinen er der monteret 4 spikes. De er ikke specielt spidse men der følger de sædvandlige "underlags-beskyttere" med, hvor der er monteret noget dæmpe gummi og det for det til at stå fast, rigtig fast!! På bagsiden er der balancerede og ubalancerede udgange ved siden af hinanden i god kvalitet. længere henne kommer der en coaxialudgang og indgang til strømmen.
Det var en længere smøre om en cd-afspiller, men jeg synes den er rigtig god kvalitet og giver et meget godt billede af hvad AA levere.
Jeg har uploaded flere billeder af den som viser de ting jeg nævner jeg der i min egne tråd:
http://www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=49032&K W=CRC1&PN=0&TPN=3 __________________ http://www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=49032&PN=1
|
| Til top |
|
| |
Themann Forum Bruger

|
| Sendt: 06 April 2007 kl. 22:24 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har overvejet et Bow sæt også.
Nogen der kender sættet Walrus og Warlock fra Bow?
http://www.bowtechnologies.com/index1.html
Hvad siger i til det?
Og hvad siger i til ideen om sættet + Strauss'erne?
VH __________________ Qinpu A8000 MK II (SE med Remote)
|
| Til top |
|
| |