Tilbage til HIFI4ALL.DK 10. juni 2026 | 22:29   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Analog lyd
 HIFI4ALL Forum : Analog lyd
Emne Emne: Biwiring fra 2 udgange (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Aben
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 05 November 2003
Lokalitet: København
Status: Offline
Sendt: 01 Januar 2004 kl. 19:51 | IP-adresse registreret  

Jeg kører i øjeblikket biwiring fra 2 udgange, og altså ikke en som man burde gøre. Udgangene på mine poa4400a monoblokke har ikke plads til at to kabler kan gå i en udgang (dali silverwave), spade eller plugs kan heller ikke sættes i. Jeg har prøvet at køre singlewire, men føler ikke at kontrollen er nær så stor som ved biwire. Jeg er ikke selv videre teknisk anlagt, og ved derfor ikke hvor meget "skade" jeg giver lyden ved at biwire på denne måde. Hvad siger i kloge?

Til top Vis Aben's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Aben Besøg Aben's Websted

PINK
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 01 November 2003
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 02 Januar 2004 kl. 01:01 | IP-adresse registreret  

Hej Aben,

De to udgange på din Denon POA-4400A er forbundet til det samme udgangstrin så 'skaden' skulle ikke være af betydning. Der sidder sikkert et relæ mellem HT terminalen og selve udgangstrinet, men lad nu det ligge.

En af de store fordele ved monoblokke er at de kan placeres helt ude ved højttalerne, og på denne måde kan du minimere længden af dine HT kabler! Det kunne du prøve at 'lege lidt med' i jagten på den optimale lyd. Hvad med den balancerede indgang på monoblokkene har du prøvet den ?

Aben
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 05 November 2003
Lokalitet: København
Sendt: 02 Januar 2004 kl. 01:40 | IP-adresse registreret  

PINK skrev:

Hej Aben,

De to udgange på din Denon POA-4400A er forbundet til det samme udgangstrin så 'skaden' skulle ikke være af betydning. Der sidder sikkert et relæ mellem HT terminalen og selve udgangstrinet, men lad nu det ligge.

En af de store fordele ved monoblokke er at de kan placeres helt ude ved højttalerne, og på denne måde kan du minimere længden af dine HT kabler! Det kunne du prøve at 'lege lidt med' i jagten på den optimale lyd. Hvad med den balancerede indgang på monoblokkene har du prøvet den ?

Jeg har ca 16 cm kabel fra monoblokkene til ht'erne, og kører dem med balanceret kabel. Derudover er jeg igang med at eksperimentere med ht kabler loddet direkte på delefilterets printplade.

Jagten på den optimale lyd bliver man forhåbentlig aldrig færdig med - hvad f..... skulle jeg så bruge min fritid på?

Til top Vis Aben's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Aben Besøg Aben's Websted

PINK
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 01 November 2003
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 02 Januar 2004 kl. 18:01 | IP-adresse registreret  

16 cm så kan det næppe blive kortere/bedre . Hvad med kablerne internt i monoblokkene ? I den gamle POA-4000 husker jeg at kablerne lignede en blanding af sytråd og netledning.Er POA-4400 blevet mere rimelig på dette punkt ?

Fortsat god lydjagt... .

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes