Forfatter |
|
r-l-b Forum Bruger

Bruger siden: 20 September 2005 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 7702
|
Sendt: 20 April 2007 kl. 12:25 | IP-adresse registreret
|
|
|
Spørgsmål nederst først lidt data
Coral
MC-88DX high out put moving coil
output
voltage : 2,6 mV
channel
balance 1.0db
channel
separartion (1000hz) 26 db
freg resp 2 g/300hz : 20-60.000hz
Tracking 65
u(tegn)
tracking
force 2 g + - 0,2 gram
vertical
angle 20 grader
DC
resistance 120 omega tegn
load
resistance 47 omega tegn
cantilever
Hydronalium alloy
stylus tip
dia 0,3 x 0,7 mil
weight 5
gtam
Skrue huller ligenr ½ tomme // 12,7 mm
Den skulle passe på alle JIS og EIA standard tonearme ???
Spørgsmål da dette er de date jag kan finde og da der ikke
står noget om kompliance hvilken arm passer den så bedst til:
Rega 300
Rega 200
SME 3009
SME 3012
SME IIIs
Thorens 21 dp
Er de nogen der har prøvet denne - jeg fandt den NOS og er spændt på
hvad den kan - men for 200 kr. er det da forsøget værd
__________________ for tiden afspiller jeg meget musik - det lyder godt
|
Til top |
|
|
Fosse Forum Bruger

Bruger siden: 21 September 2005 Lokalitet: Norge
Status: Offline Indlæg: 408
|
Sendt: 20 April 2007 kl. 12:56 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg lurer på om det ikke var en slik jeg hadde. Men, har gitt den bort til en kompis som var i beita.
Hvis det er den samme så er den verdt adskillig mer enn 200DKR. Spiller med skikkelig rytme og driv. Moro på 70-talls rock.
Slå til.
Jeg hadde i hvert fall en Coral 88 et eller annet, innbiller meg det var DX.
|
Til top |
|
|
r-l-b Forum Bruger

|
Sendt: 20 April 2007 kl. 13:17 | IP-adresse registreret
|
|
|
Fosse: Kan du huske hvilken arm den sad på ?? og pladespiller ??
|
Til top |
|
|
Fosse Forum Bruger

Bruger siden: 21 September 2005 Lokalitet: Norge
Status: Offline Indlæg: 408
|
Sendt: 20 April 2007 kl. 13:29 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
Til top |
|
|
krenzler Forum Bruger

Bruger siden: 20 December 2005 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 5449
|
Sendt: 20 April 2007 kl. 14:18 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvis man kigger på de andre Coral modeller (MM & low-output MC) så ligger kompliancen på disse modeller mellem 8-15cu. Altså lav til medium nåle-eftergivenhed. Mon ikke det er sandsynligt at MC-88DX også befinder sig et sted i dette nabolag?
Det anbefalede nåletryk på 2g. eller mere peger også i retning af at det ihvertfald ikke er en blød pick-up.
Har du overvejet at prøve at lade den overtage DL-110's plads i din foretrukne spille? Så har du et reelt sammenligningsgrundlag + at den (Coral) får en ordentlig arm at virke i.
Vær dog lige meget ops på om gummiophænget i denne gamle NOS sag stadig er OK. Det kan have mørnet over tid (eller blevet hårdt). Hvis det skulle være tilfældet kan du risikere at beskadige dine LP'er. Start med nogle plader du godt kunne undvære.
|
Til top |
|
|
r-l-b Forum Bruger

|
Sendt: 20 April 2007 kl. 16:11 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nu du skriver den ikke er blød tror du så den vil være for hård til SME3009éren (improved) ??
Hvis gummiophænget er mørt - skriver du at den kan beskadige pladen - hvordan - fordi der smuldre mørt gummi på pladen eller fordi nåleophænget kan kolapse og pick huset dermed skraber på pladen ??
|
Til top |
|
|
krenzler Forum Bruger

|
Sendt: 20 April 2007 kl. 22:15 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvad er det for en Improved model du har? Hvis det er den med fast hovede så har den en ret lav eff. masse på kun 6,5g. Til sammenligning har SME III jo en masse på 5g. Improved med aftageligt hovede har en noget højere masse på 9,5g.
Du har vel en nåletryksvægt af en art? Improved armene kan ikke justeres til 2g. VTF eller mere på "normal" vis. Man bliver nødt til at lægge lidt ekstra VTF til v.h.a. kontravægten og derfor bliver man nødt til at have et måleredskab.
Hvis gummiophænget er færdigt vil det give øget fejlsporing som kan efterlade permanente og hørbare spor i vinylen. På den 20-årig gamle NOS nål jeg havde kunne det ses ved at ophænget/nålefanen simpelthen "bundede ud". Den var i alt for høj grad en low rider. Forvrængning kunne høres i visse krævende passager og skaden er sket på disse plader.
|
Til top |
|
|
r-l-b Forum Bruger

|
Sendt: 20 April 2007 kl. 22:38 | IP-adresse registreret
|
|
|
krenzler skrev:
Hvad er det for en Improved model du har? Hvis det er den med fast hovede så har den en ret lav eff. masse på kun 6,5g. Til sammenligning har SME III jo en masse på 5g. Improved med aftageligt hovede har en noget højere masse på 9,5g.
Du har vel en nåletryksvægt af en art? Improved armene kan ikke justeres til 2g. VTF eller mere på "normal" vis. Man bliver nødt til at lægge lidt ekstra VTF til v.h.a. kontravægten og derfor bliver man nødt til at have et måleredskab.
Hvis gummiophænget er færdigt vil det give øget fejlsporing som kan efterlade permanente og hørbare spor i vinylen. På den 20-årig gamle NOS nål jeg havde kunne det ses ved at ophænget/nålefanen simpelthen "bundede ud". Den var i alt for høj grad en low rider. Forvrængning kunne høres i visse krævende passager og skaden er sket på disse plader.
|
|
|
Det er en improved model der har siddet på en ERA jeg fandt på pladsen - med en bule i armrøret - men jeg tænkte jeg kunne bruge den som en slags "test" arm - men hvis den er for let duer det jo ikke - (den har permanent hoved) - så må jeg vente til jeg får RB300 op at køre på Lencoen - den er vel tung nok elller ???? Jeg er ikke sikker på at jeg helt er med på hvad du mener med ""ophænget/nålefanen simpelthen "bundede ud"."" Men jeg prøver at tage nole macrobilleder af den i morgen med og uden vægt påvirkning Jps. jeg har en elektronisk vægt så jeg kan godt måle rimeligt præcist Når du skriver fejlspore - hvad er det så den gør - køre skævt - slingre eller hoppe ud af rillerne eller slider - sorry men jeg skal nok lige underkastes lidt pædagokik __________________ for tiden afspiller jeg meget musik - det lyder godt
|
Til top |
|
|
krenzler Forum Bruger

|
Sendt: 20 April 2007 kl. 22:48 | IP-adresse registreret
|
|
|
Bundede ud: Pick-up'en lå simpelthen lavere/nærmere på vinylen end den egentlig burde. Den ramte dog ikke imod. Da jeg ikke vidste hvordan den burde opføre sig var jeg ikke tilstrækkeligt ops på det i starten. Desuden skete det gradvist.
Fejlsporing: Du vil kunne høre forvrængning i passager med krævende dynamisk indhold som klaveranslag og kvindestemmer f.eks. Ofte mod slutningen af pladen hvor opgaven er mest krævende for en PU.
|
Til top |
|
|
r-l-b Forum Bruger

|
Sendt: 20 April 2007 kl. 23:03 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tak Krenzler Jeg starter forsigtig ud med Julio Ingleasas - den kan kun blive bedre af lidt fejlsporing
|
Til top |
|
|
r-l-b Forum Bruger

|
Sendt: 28 April 2007 kl. 16:12 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nu er den afprøvet og den minder meget om Denon 110 - men er lidt mindre aggressiv i toppen eller "in your face" - den lille metal pind som nålen sidder på er noget længere og måske også i en lid fladere vinkel end Denon 110 - men den viser ikke tegn på at der er noget galt med gummi - efter at have skuet den ud af æsken kunne jeg konstaterer at den nok aldrig har været brugt - altså en klar NOS og et godt køb for de 200 kr. - Jo den er måske lidt mindre stram i bassen - et knips på den dybe basstreng virker lidt voldsommere end med Denon Det passer i øvrigt L58A rigtig godt med high out put mc'er men mon ikke der snart bliver plads til en rigtig low out putter med trafo
|
Til top |
|
|
krenzler Forum Bruger

|
Sendt: 28 April 2007 kl. 16:24 | IP-adresse registreret
|
|
|
r-l-b skrev:
den lille metal pind som nålen sidder på |
|
|
Nålefane?
Det lyder som om at du har gjort et godt køb. Så skal den bare tilspilles.
|
Til top |
|
|
r-l-b Forum Bruger

|
Sendt: 28 April 2007 kl. 16:34 | IP-adresse registreret
|
|
|
krenzler skrev:
r-l-b skrev:
den lille metal pind som nålen sidder på |
|
|
Nålefane?
TAK
Det lyder som om at du har gjort et godt køb. Så skal den bare tilspilles.
JA
|
|
|
|
Til top |
|
|