Forfatter |
|
Frapp4 Forum Bruger

Bruger siden: 06 April 2007 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 17
|
Sendt: 21 April 2007 kl. 08:52 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej igen
Er stadig på jagt efter pladespiller. Læser, kikker, søger og læser noget mere. Er nok nået til den konklusion at det mest fornuftige vil være IKKE at vælge en manuel. Set ud fra det synspunkt at jeg ofte skifter fra 33 til 45 og at min kone også vil bruge den og hun ikke ikke skifte manuelt og for at være helt ærlig så gider jeg faktisk heller ikke. Kan stadig huske den fede fornemmelse det var, da jeg i sin tid skiftede min Project Debut ud med en 1210´er. Det hele blev ligesom lidt nemmere eller mageligt om man vil.
En Krenzler herinde fra, svarede på mit første indlæg og fortalte at den nye Rega P3 lander inden for ganske kort tid. Ja, den er manuel, men ikke destro mindre er jeg ret nysgerrig efter at se og vide mere om den. Og det er ikke fordi jeg kender noget til Rega´s pladespillere men fordi de er jo kendt for at være gode, driftsikre og lige til at gå til.
Nogen vil måske mene at jeg burde købe en 1210´er igen og den ligger da også et eller andet sted i baghovedet og lurer. For jeg var meget tilfreds med den jeg havde, inden jeg tog den fatale beslutning om at sælge min spille + vinyl samling. Det der nok bremser mig i ikke at købe en ny 1210 er at jeg måske nok godt kunne ønske mig en "lidt pænere" (forstå mig ret!) pladespiller.
Og så er der jo Thorens. Syntes ikke rigtig det virker som om at der er nogen der køber de nye modeller, men i snakker og lovpriser meget de ældre/udgåede modeller. Men jeg vil købe nyt! Personligt måtte jeg tørre mig om munden adskillige gange da jeg på Thorens hjemmeside så deres TD350. En pladespiller der for mig står visuelt som noget af det flotteste jeg længe har set. Men uanset alle de roser den får, så ligger den i et prisleje hvor jeg ikke kan og må lege med. Så er der jo TD700 som jeg jo også syntes er ok at kikke på, et tysk blad har i januar måned i år givet den (vistnok) 85 ud af 100 point, så helt skidt er den vil ikke? Og prislejet er også der hvor jeg stadig lige akkurat kan være med. Nogen der kender denne model. Og er der bare mig eller syntes i også den minder vel meget om noget Rega kunne have lavet?
Mvh.
Frapp4
|
Til top |
|
|
jkjaers Forum Bruger

Bruger siden: 15 Januar 2004 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 2357
|
Sendt: 21 April 2007 kl. 09:05 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvad er det du spørger om?
__________________ Venlig hilsen Jesper
"Er du i tvivl? Så gear ned og giv gas"
|
Til top |
|
|
Frapp4 Forum Bruger

|
Sendt: 21 April 2007 kl. 09:34 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Jesper
Efter en, indrømmet, lang indledning fik jeg endelig spurgt om der var nogen herinde der kendte Thorens TD 700 pladespilleren?
Det står faktisk på de sidste linier i mit indlæg, jeg glemte bare spørgsmålstegnet
Var det bedre?
Hilsen
Frapp4
|
Til top |
|
|
jkjaers Forum Bruger

Bruger siden: 15 Januar 2004 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 2357
|
Sendt: 21 April 2007 kl. 09:39 | IP-adresse registreret
|
|
|
Kender ikke den pågældende spiller, men jeg har generelt kun godt at sige om Thorens
Som du selv skriver har du tidligere haft fat i Krenzler - det ville jeg gøre igen hvis jeg var dig... han er et af oraklerne når det kommer til Thorens.
Godt at se at der stadig er folk der vil ind i vinul-kampen
__________________ Venlig hilsen Jesper
"Er du i tvivl? Så gear ned og giv gas"
|
Til top |
|
|
mn1974 Forum Bruger

Bruger siden: 16 September 2005 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 3517
|
Sendt: 21 April 2007 kl. 10:29 | IP-adresse registreret
|
|
|
hejsa, er det sådan en som denne her du påtænker?
http://www.hifi4all.dk/content/templates/nyheder.asp?article id=1377&zoneid=1
__________________ mvh
|
Til top |
|
|
mn1974 Forum Bruger

Bruger siden: 16 September 2005 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 3517
|
Sendt: 21 April 2007 kl. 10:34 | IP-adresse registreret
|
|
|
lækker ser den da ud...
__________________ mvh
|
Til top |
|
|
Frapp4 Forum Bruger

|
Sendt: 21 April 2007 kl. 12:54 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ja, det er den. Og sørme om man ikke også kan få den i rød. Tasty!
Og så håber jeg jo bare at den gode Krenzler har tid og lyst til at komme med hans betragtninger?
Mvh.
Frapp4
|
Til top |
|
|
r-l-b Forum Bruger

Bruger siden: 20 September 2005 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 7702
|
Sendt: 21 April 2007 kl. 17:26 | IP-adresse registreret
|
|
|
Spørg hvordan man udbalancere armen i forhold til en pickup der er forskudt i fohold til hvad der normalt anses for at være den bedst mulige justering af ....... etc. så kommer han han på banen  ... heldigvis __________________ for tiden afspiller jeg meget musik - det lyder godt
|
Til top |
|
|
krenzler Forum Bruger

Bruger siden: 20 December 2005 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 5449
|
Sendt: 21 April 2007 kl. 18:16 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hmm... Jeg synes at det er svært. Det er dyrt at købe nyt. Selv i TD 700's prisleje (8000,-) ligner produkterne hinanden en hel del. Den minder rigtigt nok om noget som Rega eller Pro-ject også kunne have lavet.
Jeg kan ikke lade være med at tænke på hvad man kan få brugt for de penge (på rette tid) hvis man er lidt heldig. Eller hvis man ikke er imod at bygge lidt til selv...
Men jeg forstår nu alligevel udmærket dit ønske om at købe noget der er nyt og betjeningsvenligt. Men dine spørgsmål besvarer vel nærmest sig selv?: Totalbudget ca. 8000,-(går jeg ud fra?), Automatisk skift mellem hastigheder, pæn at se på (ikke Technics...). Der er vist ikke så mange muligheder tilbage.
TD 700 som nævnt. Den kommende P3 ( hvis den har separat strømforsyning med skift af hastighed). Diverse fra Pro-ject ("SuperPacks" sælges gerne med Speed Box + Ortofon eller Sumiko MC).
I prislejet lidt over de 8000,- dukker der lidt flere kandidater op. Jeg har linket til nogle forskellige her (scroll lidt ned). Om de har automatisk 33/45 omskift eller ej må du tjekke.
På de remtrukne pladespillere hvor motoren sidder separat fra plinten skal du ikke ind under tallerkenen for at skifte hastighed...
Hvis du alligevel skulle springe på en SL-1210 (igen) så kan den fås for ca. 3500,- i Tyskland (Thomann).
Hvad med RIAA/phono-indgang - hvad bruger du dér?
Mvh.
P.S. Der er en Acoustic Solid Classic Wood inkl. Rondo Red MC hos dba til 7800,- (Viby). Om ikke andet er det en net sag på 16kg. Godt nok kommer de helt nye udgaver dog nu med en separat strømforsyning.
|
Til top |
|
|
Frapp4 Forum Bruger

|
Sendt: 21 April 2007 kl. 18:43 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Krenzler
Tak for endnu et godt og fint svar. Jeg sætter meget pris på det.
Jeg har en Exposure 2010 forstærker med Exposure´s (selvfølgelig) egen RIAA.
Ja, en ny 1210 med en rigtig god PU, så springer jeg da ihvertfald ikke budgettet og gir mig råd til noget mere vinyl
Kan forøvrigt se at 1210´eren er kommet i en MK5 udgave, ved du Krenzler eller andre forskellen på den og en MK2? Bortset fra at den har blå lys
Men, men, jeg syntes visuelt stadig at den Thorens TD 700 er en sprød sag, den medfølgende PU er jo nok ikke verdens bedste, men det er da en start. Kan ikke lige huske de præcise model navne men der er jo også Thorens 240 eller 295 som prismæssig er i nærheden af en 1210. Nogen bemærkninger til et valg imellem disse 2 overstående Thorens og en ny 1210?
På forhånd tak for svar/hjælp.
Mvh.
Frapp4
|
Til top |
|
|
krenzler Forum Bruger

|
Sendt: 21 April 2007 kl. 18:55 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
Til top |
|
|
krenzler Forum Bruger

|
Sendt: 21 April 2007 kl. 19:08 | IP-adresse registreret
|
|
|
Frapp4 skrev:
Kan forøvrigt se at 1210´eren er kommet i en MK5 udgave, ved du Krenzler eller andre forskellen på den og en MK2? Bortset fra at den har blå lys |
|
|
Jeg sakser mig selv fra en anden tråd:
"Mk 5 har bedre tonearmskabel.
Mk 2 har en tyk gummimåtte (6mm) hvor Mk 5 har en tyndere gummimåtte + "slipmat" (filt?).
Mk 5 er vist uden låg(?). Man skal vistnok også købe hængsler separat.
Mk 5 har nogle forbedringer omkring tonearm og pitch-justering der er interessante for dj's men ligegyldige for hi-fi freaks.
Mk 5 har et 4g. ballast lod til tonearmshovedet til øgning af massen ved brug af lavkompliante pick-up'er. Et Mk 5 headshell med lod kan dog købes separat.
Mk 5 er noget dyrere."
Jeg har ikke så meget at sige om de nye(re) Thorens modeller. Du må ud og lytte til dem hvis muligt.
Mvh.
|
Til top |
|
|