Tilbage til HIFI4ALL.DK 5. juni 2025 | 15:24   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Analog lyd
 HIFI4ALL Forum : Analog lyd
Emne Emne: Cerwin Vega + Pioneer? (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
2BiAss
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 13 Januar 2007
Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline
Sendt: 21 April 2007 kl. 23:19 | IP-adresse registreret  

Hej

Har tænkt mig at købe en Pioneer VSX 916 til mine cv højtaler Men jeg er i trivel om den kan trække højtalerne ???

Højtalerne --> 2x v-12f 2x v-5m 1x v-5c (CV)

er ny i hifi verdenen og ved ikke så meget om det og ud fra det jeg har læst lyder forstærken god men det er jo bare hvad jeg har læst ?? hvad siger i ?

Til top Vis 2BiAss's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af 2BiAss

interfacelift
Lukket konto
Lukket konto
Lukket, eget ønske!

Bruger siden: 07 Oktober 2006
Lokalitet: Århus
Sendt: 22 April 2007 kl. 00:08 | IP-adresse registreret  

hMM, tror godt den lige ville kunne klare dem, men hvorfor har du valgt en 7.0 receiver til et 5.1 setup ? Jeg tror måske du skal gå efter noget nad. De har kraftige watt, og er født til vega, men kan også sagtens tage meget mere detaljerede mærker. Men ellers ville en halv kraftig receiver med en monoblok til at trække fronterne, så ville det lyde godt. Cerwin vega har selv effektforstærkere, men jeg ville klart gå efter noget nad istedet.. Måske

1 x NAD T744 LINK

1 x NAD C272 LINK

Og med tilhørende dvd afspiller, eller en du har allerede, fra andet mærke anyway you want it !

men det løber op over det den receiver koster, men du kan helt sikkert finde det brugt, så hvis du er frisk kan du få noget meget bedre end den receiver !

Til top Vis interfacelift's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af interfacelift

MichaelJDK
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 18 November 2004
Lokalitet: Vestjylland
Sendt: 23 April 2007 kl. 16:02 | IP-adresse registreret  

Jeg har lige invisteret i en Pioneer VSX-916-S. En super fed reciever, med masser af kræfter (bruger den til et 5.1 system. Valget faldte på den pga. omtale den har fået og prisen - 2600 kr)

Ønsker du så lidt flere kræfter så har den PRE OUT på ALLE udgange (undtagen sub - så vidt jeg lige husker). Er så småt igang med at pakke til en flytning, men når jeg er flyttet, vil jeg have den smidt for mine Jamo D-590'ere, for at se hvad den kan
Tror personligt ikke du finder noget nyt der kan konkurrere med VSX-916 - til den pris!

StylaH
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 07 Juli 2005
Lokalitet: Sønderjylland
Sendt: 23 April 2007 kl. 16:03 | IP-adresse registreret  

MichaelJDK skrev:

Jeg har lige invisteret i en Pioneer VSX-916-S. En super fed reciever, med masser af kr�fter (bruger den til et 5.1 system. Valget faldte p� den pga. omtale den har f�et og prisen - 2600 kr)

�nsker du s� lidt flere kr�fter s� har den PRE OUT p� ALLE udgange (undtagen sub - s� vidt jeg lige husker). Er s� sm�t igang med at pakke til en flytning, men n�r jeg er flyttet, vil jeg have den smidt for mine Jamo D-590'ere, for at se hvad den kan
Tror personligt ikke du finder noget nyt der kan konkurrere med VSX-916 - til den pris!

En surroundreiver uden sub-out. I don't think so :)

Ascari
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 19 Juni 2004
Sendt: 23 April 2007 kl. 19:57 | IP-adresse registreret  

Satanion skrev:

hMM, tror godt den lige ville kunne klare dem, men hvorfor har du valgt en 7.0 receiver til et 5.1 setup ? Jeg tror måske du skal gå efter noget nad. De har kraftige watt, og er født til vega, men kan også sagtens tage meget mere detaljerede mærker. Men ellers ville en halv kraftig receiver med en monoblok til at trække fronterne, så ville det lyde godt. Cerwin vega har selv effektforstærkere, men jeg ville klart gå efter noget nad istedet.. Måske

1 x NAD T744 LINK

1 x NAD C272 LINK

Og med tilhørende dvd afspiller, eller en du har allerede, fra andet mærke anyway you want it !

men det løber op over det den receiver koster, men du kan helt sikkert finde det brugt, så hvis du er frisk kan du få noget meget bedre end den receiver !

Nu får han ikke meget ud af at købe én monoblok da sådan en har én udgang og ikke to!

Hvis jeg var dig ville jeg købe en af de større Nad modeller eller H/K modeller, eller evt. en mindre model og så smide en effektforstærker på til dine fronter, det vil give mest.

Til top Vis Ascari's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Ascari

MichaelJDK
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 18 November 2004
Sendt: 24 April 2007 kl. 11:38 | IP-adresse registreret  

StylaH skrev:
MichaelJDK skrev:

Jeg har lige invisteret i en Pioneer VSX-916-S. En super fed reciever, med masser af kr�fter (bruger den til et 5.1 system. Valget faldte p� den pga. omtale den har f�et og prisen - 2600 kr)

�nsker du s� lidt flere kr�fter s� har den PRE OUT p� ALLE udgange (undtagen sub - s� vidt jeg lige husker). Er s� sm�t igang med at pakke til en flytning, men n�r jeg er flyttet, vil jeg have den smidt for mine Jamo D-590'ere, for at se hvad den kan

En surroundreiver uden sub-out. I don't think so :)

Jeg mener med pre out - på subben. Den har seperate pre out udgange for alle 7 højttalere, men er ikke sikker på om den har pre out på subben. Naturligvis er det muligt at sætte en sub til...

Ascari
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 19 Juni 2004
Sendt: 24 April 2007 kl. 18:13 | IP-adresse registreret  

Heldigvis er de fleste subber aktive, så det bliver ikke noget problem.
Til top Vis Ascari's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Ascari

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2025 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes