Forfatter |
|
Baard Forum Bruger

Bruger siden: 29 April 2007 Lokalitet: Norge
Status: Offline Indlæg: 4
|
Sendt: 01 Maj 2007 kl. 13:32 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hei - dette er mitt første innlegg.
På hvilket nivå ligger Millennium XP. Hvis jeg skulle bygge/anskaffe denne, hvilken kommerisell forsterker kan jeg sammenligne dette effektrinnet med? Nivå, prisklasser, etc...
Er Millennium XP den "beste" fra LC-Audio?
Mvh
|
Til top |
|
|
Diamagnetic Udelukket fra forum

Bruger siden: 24 Januar 2007 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 1508
|
Sendt: 01 Maj 2007 kl. 13:44 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ja XP er langt bedre end de foregående. Imidlertid mener jeg ikke længere det er en særlig god forstærker. Mangler dynamik især i bassen som også er noget upræcis. Endvidere laver den en upræcis og uskarp optegning af instrumenterne det fylder for meget. En ven af mig vil hjælpe meg med at modkoble den da vi mener den vil blive mere præcis af det. En langt bedre forstærker til selvbyg er: Simple Killer Amp fra Gegg Ball i Australien. Se tråden på HIFIsentralen. Anden mulighed er den hidtil bedste digitalforstærker som kommer fra: New Class D. Denne kan dog ikke helt måle sig med Simple Killer Amp.
|
Til top |
|
|
Baard Forum Bruger

|
Sendt: 01 Maj 2007 kl. 13:55 | IP-adresse registreret
|
|
|
Takk for rask tilbakemelding. Har du selv hørt disse forsterkeren du anbefaler. "killer amp" og New class D - eller er det omtaler/anbefalinger fra andre?
Mvh
|
Til top |
|
|

|
Sendt: 01 Maj 2007 kl. 14:04 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har bygget The End MK II og The End Mk 3.1 samt XP og Simple killer Amp og mange flere. New Class D har jeg hørt hos ven med flere forskellige Opamps afprøvet til indgangen. Den fungerer bedst med THS 4032 fra Texas Instruments. Jeg ville ikke selv drømme om at anvende en digitalforstærker.
|
Til top |
|
|
Hurtig Udelukket fra forum

Bruger siden: 25 November 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 3070
|
Sendt: 01 Maj 2007 kl. 14:35 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har bygget The End i mk1, mk2, mk3.1 og XP Millenium. Min helt klare holdning er, at mk3.1 klart er den bedste! XP Millenium virker for mig lidt som en over-optimeret udgave, hvor ingeniørkunsten har overtaget, og hvor man så har taget for givet at lyden ville følge med. Dette mener jeg dog ikke er tilfældet. Så gå efter mk3.1! __________________ Keine Hexerei, Nur Behändigkeit
Nuværende setup: SONY CDP-X303ES (Drev), DIYDAC, DOXA 012 (Pre), DOXA 70B SE mod.(Power), DALI Grand DIVA
|
Til top |
|
|
Baard Forum Bruger

|
Sendt: 01 Maj 2007 kl. 14:44 | IP-adresse registreret
|
|
|
Diamagnetic: Du verden - det var bred DIY bakgrunn med solid sammenligningsgrunnlag. Møtte bare spørre da jeg er ny på forumet her og folk anbefaler så mye rart - også ting de ikke har hørt men fått anbefalt.
Har ikke kommet lengre enn et sluttrinn fra Borbely - Servo 50. Ligger i deler - ble for vansklieg for meg. Kjenner du noen som kan ta på seg slike oppgaver? firma eller privatpersoner?
|
Til top |
|
|
Baard Forum Bruger

|
Sendt: 01 Maj 2007 kl. 14:58 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hurtig skrev:
Jeg har bygget The End i mk1, mk2, mk3.1 og XP Millenium. Min helt klare holdning er, at mk3.1 klart er den bedste! XP Millenium virker for mig lidt som en over-optimeret udgave, hvor ingeniørkunsten har overtaget, og hvor man så har taget for givet at lyden ville følge med. Dette mener jeg dog ikke er tilfældet. Så gå efter mk3.1!
|
|
|
Jeg har ikke hørt XP - men det stemmer godt med de inntrykk jeg har samlet oppover årene. Den er for teoretisk/skoleflink. Man har glemt å lytte....en litt billig og enkel påstand kanskje men men..
|
Til top |
|
|

|
Sendt: 01 Maj 2007 kl. 17:28 | IP-adresse registreret
|
|
|
The End er i øvrigt ikke LC Audios top forstærker. Det er ZAPsolute, der er en klasse-A udgave. Den er stort set identisk med The End, bortset fra at den er overdimensioneret endnu mere for at køre klasse-A. Det lader dog til at den ikke længere kan købes hos LC Audio, så her må du ud på brugtmarkedet. __________________ Keine Hexerei, Nur Behändigkeit
Nuværende setup: SONY CDP-X303ES (Drev), DIYDAC, DOXA 012 (Pre), DOXA 70B SE mod.(Power), DALI Grand DIVA
|
Til top |
|
|

|
Sendt: 01 Maj 2007 kl. 18:37 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hurtig skrev:
Jeg har bygget The End i mk1, mk2, mk3.1 og XP Millenium. Min helt klare holdning er, at mk3.1 klart er den bedste! XP Millenium virker for mig lidt som en over-optimeret udgave, hvor ingeniørkunsten har overtaget, og hvor man så har taget for givet at lyden ville følge med. Dette mener jeg dog ikke er tilfældet.Så gå efter mk3.1! |
|
|
Ikke umuligt Hurtig har ret her. Den 3.1 jeg byggede var 2 stk. monoforstærkere i kabinetter fra Primare 928 som blev tømt for all elektronik pånær trafoer. Dette påtrods af forstærkerne virkede. Denne forstærker blev bygget med 16 stk. Jensen 4 pol. i hver og Hexfred dioder mm. Den lød betydeligt bedre end den orginale 928. Jeg lyttede kun kort tid på den da det var bestillingsarbejde fra bekendt. Så det er muligt den er bedre end XP. Man kan ikke huske alt og det tilsluttede udstyr har også ændret sig . Kun XP kan købes som ny.
|
Til top |
|
|
Dennye Forum Bruger

Bruger siden: 28 April 2007 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 6
|
Sendt: 03 Maj 2007 kl. 03:50 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hurtig skrev:
The End er i øvrigt ikke LC Audios top forstærker. Det er ZAPsolute, der er en klasse-A udgave. Den er stort set identisk med The End, bortset fra at den er overdimensioneret endnu mere for at køre klasse-A. Det lader dog til at den ikke længere kan købes hos LC Audio, så her må du ud på brugtmarkedet. |
|
|
I dag er topmodellen ZAPpulse. Mon ikke at der kan komme lidt lyd ud af den.
|
Til top |
|
|

|
Sendt: 03 Maj 2007 kl. 07:48 | IP-adresse registreret
|
|
|
ZAPpulse kan på ingen måde sammenlignes med ZAPsolute og The End. LC Audio vil sikkert gerne bilde kunder ind at den kan, men det er nok nærmere et spørgsmål om produktionspris. Fordelen ved ZAPpulse er at man får KÆMPE effekt til samme pris som en The End. Men lyden kan ikke følge med. Klasse-D princippet er stadig i sin spæde opstart, men i løbet af nogle år vil de sikkert udvikle sig til at kunne matche klasse-A/AB rent lydmæssigt. Men ikke endnu. __________________ Keine Hexerei, Nur Behändigkeit
|
Til top |
|
|
Kjeldsen Branchemedlem

Kjeldsens forbindelser
Bruger siden: 23 Maj 2003 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 9389
|
Sendt: 03 Maj 2007 kl. 08:28 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hurtig skrev:
ZAPpulse kan på ingen måde sammenlignes med ZAPsolute og The End. LC Audio vil sikkert gerne bilde kunder ind at den kan, men det er nok nærmere et spørgsmål om produktionspris. Fordelen ved ZAPpulse er at man får KÆMPE effekt til samme pris som en The End. Men lyden kan ikke følge med. Klasse-D princippet er stadig i sin spæde opstart, men i løbet af nogle år vil de sikkert udvikle sig til at kunne matche klasse-A/AB rent lydmæssigt. Men ikke endnu. |
|
|
LC har faktisk altid været meget ærlig omkring dette, og da de stadig havde ZAPsolute anbefalede de klart denne over deres egne klasse D.
|
Til top |
|
|
miguelovitch Forum Bruger

Bruger siden: 07 Marts 2007 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 28
|
Sendt: 26 November 2007 kl. 08:28 | IP-adresse registreret
|
|
|
hvis ikke du har fundet en zapsolute har jeg monterede print til zapsolute mkI, der følger strømforsyningsprint og ekstra print til flere udgangs transer med plus 2 ringkerne trafoer Jeg har også et komplet zapsolute mk4x kit, med doppelt sæt udgangs transer, køleplader, strømforsyning med lytter, ringkerne på 1 kwatt mm. Endvidere har jeg bygget både en the end mkII som dual mono. Den lød ikke så godt  Derefter byggede jeg en mk III, igen dual mono, den lød meget bedre, den var på 2x140 watt, og havde godt greb om sagerne. du kan finde the end mk 3 og zapsolute her http://www.miguelovitch.dkmvh michael
|
Til top |
|
|
frede4500 Lukket konto

Lukket efter ønske fra bruger.
Bruger siden: 17 Februar 2006 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 349
|
Sendt: 26 Juni 2009 kl. 12:55 | IP-adresse registreret
|
|
|
byggede the end mk2 og den lød rigtigt godt faktisk lidt af en super forstærker ,den var desværre som alt jeg har oplevet fra lc audio ,pænt ustabil og brændte sine udgange af af og til ,byggede en mk3 med rygende ulc kerner ,har ikke prøvet andet end disse 2 konstruktioner mener millenium xp er betydeligt mere stabil end mk2 og mk3 som du bør holde dig fra
|
Til top |
|
|