Forfatter |
|
MikkelTv Forum Bruger

Bruger siden: 21 December 2005 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 136
|
Sendt: 04 Maj 2007 kl. 18:33 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Er den lykkelige ejer af en Avid Diva.
Som alle ved, er støv en af pladespillerens værste fjender. Derfor ærgres jeg noget, da jeg finder ud af, at et originalt støvlåg til min spiller koster 3000 kr. Når jeg bliver direktør for Microsoft kan det måske komme på tale, men indtil da, må jeg finde et alternativ.
Jeg ved, at emnet er omtalt tidligere i dette forum, men det har ikke lykkedes mig at finde tråden.
HVad bruger I andre til jeres Avid'er? (problemet må være det samme på de dyrere modeller).
Laves der billige u-originale covers eller hvad?
__________________ Mikkel
Mit Setup
|
Til top |
|
|
jkjaers Forum Bruger

Bruger siden: 15 Januar 2004 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 2357
|
Sendt: 04 Maj 2007 kl. 18:49 | IP-adresse registreret
|
|
|
Klassisk problem - jeg har det samme med min VPI Scout - hvornår holdt pladespillerproducenterne op med at give et låg med? ... jeg har indtil videre givet op og købt en pladebørste og en swiffer-duster  __________________ Venlig hilsen Jesper
"Er du i tvivl? Så gear ned og giv gas"
|
Til top |
|
|
Brian7500 Forum Bruger

Bruger siden: 12 April 2005 Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline Indlæg: 4086
|
Sendt: 04 Maj 2007 kl. 18:57 | IP-adresse registreret
|
|
|
jkjaers skrev:
Klassisk problem - jeg har det samme med min VPI Scout - hvornår holdt pladespillerproducenterne op med at give et låg med? ... jeg har indtil videre givet op og købt en pladebørste og en swiffer-duster  |
|
|
Et låg til Scouten er jo ikke så svært. Men incl. fragt fra USA og told og moms, lander det jo nok i 2,5K. __________________ Med venlig hilsen,
Brian7500
|
Til top |
|
|
jkjaers Forum Bruger

|
Sendt: 04 Maj 2007 kl. 19:26 | IP-adresse registreret
|
|
|
Brian7500 skrev:
jkjaers skrev:
Klassisk problem - jeg har det samme med min VPI Scout - hvornår holdt pladespillerproducenterne op med at give et låg med? ... jeg har indtil videre givet op og købt en pladebørste og en swiffer-duster  |
|
|
Et låg til Scouten er jo ikke så svært. Men incl. fragt fra USA og told og moms, lander det jo nok i 2,5K. |
|
|
Jamen så er det jo heller ikke noget problem med divaen... det koster så iflg trådstarter 3K, hmmmmm.....
Problemet for undertegnede og MikkelTV er vel at vi synes det er lidt pebret at give flere tusinde for bukket acryl __________________ Venlig hilsen Jesper
|
Til top |
|
|
Brian7500 Forum Bruger

|
Sendt: 04 Maj 2007 kl. 20:03 | IP-adresse registreret
|
|
|
jkjaers skrev:
Brian7500 skrev:
jkjaers skrev:
|
|
Et låg til Scouten er jo ikke så svært. Men incl. fragt fra USA og told og moms, lander det jo nok i 2,5K. |
|
|
Jamen så er det jo heller ikke noget problem med divaen... det koster så iflg trådstarter 3K, hmmmmm.....
Problemet for undertegnede og MikkelTV er vel at vi synes det er lidt pebret at give flere tusinde for bukket acryl
|
|
|
Jamen vi kan kun være enige.... __________________ Med venlig hilsen,
Brian7500
|
Til top |
|
|
keyvan Forum Bruger

Bruger siden: 11 Maj 2003 Lokalitet: Aalborg
Status: Offline Indlæg: 1513
|
Sendt: 04 Maj 2007 kl. 20:12 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
Til top |
|
|
Bjørn B Forum Bruger

Bruger siden: 17 August 2003 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 1592
|
Sendt: 04 Maj 2007 kl. 20:20 | IP-adresse registreret
|
|
|
jkjaers skrev:
|
|
Seriøst jeg ville hellere købe xxx antal nye Swiffere og pladebørster end at give 2-3000,- for sådan et låg...
Så mange tak for rådet med swifferen.. den står hermed på indkøbssedlen 
|
Til top |
|
|
jkjaers Forum Bruger

|
Sendt: 04 Maj 2007 kl. 20:26 | IP-adresse registreret
|
|
|
Bjørn B skrev:
jkjaers skrev:
|
|
Seriøst jeg ville hellere købe xxx antal nye Swiffere og pladebørster end at give 2-3000,- for sådan et låg...
Så mange tak for rådet med swifferen.. den står hermed på indkøbssedlen 
|
|
|
Jamen velbekomme. Et tweak til 30 kr)
Man kan købe maaaaaaaaange af dem for den pris. Den virker meget overbevisende til formålet (og andet hifi i øvrigt)
PS: Jeg vil nu stadig gerne have et låg __________________ Venlig hilsen Jesper
|
Til top |
|
|
Fosse Forum Bruger

Bruger siden: 21 September 2005 Lokalitet: Norge
Status: Offline Indlæg: 408
|
Sendt: 04 Maj 2007 kl. 21:15 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ta ut en plate fra samlingen din som du ikke har spilt på lenge, og vet du ikke kommer til å spille igjen. Se på den som støvdeksel for platetallerkenen fra idag av. Har jeg gjort, det er gratis!!!!!
Ellers har jo Avid to støvdeksler, Michell har et uni-cover som ligner. Fordelen med Avid sitt er at det dekker "tårn" og arm. Det gjør ikke mitt. Michell sitt unicover vil trolig dekke tallerken og arm. Men, så spørs det om det sitter så godt med min DV507MKII som er ganske stor.
|
Til top |
|
|
MikkelTv Forum Bruger

|
Sendt: 04 Maj 2007 kl. 21:16 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ja, et låg vil nu stadig være at foretrække. Der er sku mange steder - især omkring armbasen, hvor det er svært at komme til, selv med en swiffer. __________________ Mikkel
Mit Setup
|
Til top |
|
|
MikkelTv Forum Bruger

|
Sendt: 04 Maj 2007 kl. 21:19 | IP-adresse registreret
|
|
|
Fosse skrev:
Ta ut en plate fra samlingen din som du ikke har spilt på lenge, og vet du ikke kommer til å spille igjen. Se på den som støvdeksel for platetallerkenen fra idag av. Har jeg gjort, det er gratis!!!!! |
|
|
Det er også det jeg gør nu. Men det løser stadig ikke mit problem med at tårne og arm støver til. Og da det jo er følsom mekanik, vil jeg jo helst undgå at skulle røre for meget på arm + armbase. __________________ Mikkel
Mit Setup
|
Til top |
|
|
diamondduck Forum Bruger

Bruger siden: 30 Januar 2006 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 1321
|
Sendt: 04 Maj 2007 kl. 21:32 | IP-adresse registreret
|
|
|
prøv og forstil at i bruger de 3000 på det skide låg- og VUPTI ikke flere bekymringer  .hjælper også ved dyrere tweaks,såsom audio note
sogon (18000.-) __________________ -etwas Kultur muß sein
|
Til top |
|
|
MikkelTv Forum Bruger

|
Sendt: 04 Maj 2007 kl. 22:28 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ja sådan kunne man gøre. Men jeg kan ikke lade være med at tænke på hvor mange timer jeg skal arbejde, før jeg har tjent de 3 k (6 k brutto). Så let kommer jeg ikke til ussel mammon. Det kan selvfølgelig være, at jeg, når jeg har bitched over det et års tid, at jeg går ud og løber låget. Men ikke lige med det samme. __________________ Mikkel
Mit Setup
|
Til top |
|
|
Fosse Forum Bruger

Bruger siden: 21 September 2005 Lokalitet: Norge
Status: Offline Indlæg: 408
|
Sendt: 05 Maj 2007 kl. 19:58 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det finnes firmaer som lager ting i plexiglass billig. Men, har du vurdert uni-coveret til Michell? Det koster vel kun 1/4 og tar med armen.
|
Til top |
|
|
Brian7500 Forum Bruger

|
Sendt: 05 Maj 2007 kl. 20:36 | IP-adresse registreret
|
|
|
Fosse skrev:
Det finnes firmaer som lager ting i plexiglass billig. Men, har du vurdert uni-coveret til Michell? Det koster vel kun 1/4 og tar med armen. |
|
|
Avid laver jo også et cover som er stort set magen til Michell Unicover. Det hedder Avid Flat Cover
http://www.avidhifi.co.uk/index.htm __________________ Med venlig hilsen,
Brian7500
|
Til top |
|
|
krenzler Forum Bruger

Bruger siden: 20 December 2005 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 5449
|
Sendt: 05 Maj 2007 kl. 20:54 | IP-adresse registreret
|
|
|
Acrylic Cover.
"This cover is WIDTH 520mm x DEPTH 400mm x HEIGHT 90mm. If this is not quite the size you require, we can custom manufacture to any specific dimensions. Please note that we manufacture the covers without cut outs unless specified when ordering."
Jeg ved ikke om de sender til DK.
Haube.
Endnu et haube.
Mvh.
|
Til top |
|
|