Forfatter |
|
ning Forum Bruger

Bruger siden: 04 Maj 2006 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 534
|
Sendt: 05 Maj 2007 kl. 19:27 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej
Er der nogen herinde der har erfaringer med at købe ny pickup til en B&o pladespiller hos amerikanske Sound-Smith........ eller eventuelt andre forhandlere? __________________ mvh Ning
|
Til top |
|
|
diamondduck Forum Bruger

Bruger siden: 30 Januar 2006 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 1321
|
Sendt: 06 Maj 2007 kl. 13:58 | IP-adresse registreret
|
|
|
jeg har ingen direkte erfaring med den butik,men jeg køber mange hifi-relateret emner i usa og denne side virker troværdig.jeg vil ikke være nervøs.desuden vil jeg fortrække en frisklavet p.u fremfor en ægte B&O der har ligget på hylden i 25-30 år.
det eneste jeg synes som er dårligt det er prisen,især for top modellerne. __________________ -etwas Kultur muß sein
|
Til top |
|
|
ning Forum Bruger

|
Sendt: 06 Maj 2007 kl. 18:05 | IP-adresse registreret
|
|
|
Okay... det lyder jo godt.
Ja, 500 Dollars for en 20CL er godt nok lige i overkanten. Især hvis der så ovenikøbet kommer told på.
Det er snart mere end gramofonen kostede i sin tid. ´
Har også læst on en der købte en "ny" pickup herhjemme, som så nærmest faldt fra hinanden da den kom i brug............ __________________ mvh Ning
|
Til top |
|
|
krenzler Forum Bruger

Bruger siden: 20 December 2005 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 5449
|
Sendt: 06 Maj 2007 kl. 18:08 | IP-adresse registreret
|
|
|
Har du overvejet en mere "fremtidsvenlig" grammo?
|
Til top |
|
|
diamondduck Forum Bruger

|
Sendt: 06 Maj 2007 kl. 19:43 | IP-adresse registreret
|
|
|
hvis du har en med tagential arm bør du beholde den,hvis du ellers er tilfreds med den .det er jo trods alt hifi historie så det basker.de gamle
ferrari'er var jo også billige engang (eller var de?)
the VOICE ser nu meget spændende ud.kun en bagatel på $1600 __________________ -etwas Kultur muß sein
|
Til top |
|
|
ning Forum Bruger

|
Sendt: 06 Maj 2007 kl. 20:12 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tilbage i de glade 70ére havde jeg en Beogram 4004 som jeg var særdeles glad for. Men da cdén kom og jeg skiftede stereoanlægget (B&O) ud med noget Marantz, solgte jeg 4004éren og købte en TX2 med phono-stik, fordi jeg troede ikke at jeg ville bruge den så meget længere. (hvilket jeg så heller ikke gjorde , syntes ikke den var så god som 4004éren)
Her for nogle uger siden fik jeg mulighed for at hverve mig en renoveret 4004 igen i en byttehandel med noget 35 år gammelt B&O. Så nu skal kasserne med vinylen ned fra loftet.
Gramofonen fungerer fint, men den mmc 3000 der sidder derpå har nok haft sine bedste dage, så måske en gang.......................... __________________ mvh Ning
|
Til top |
|
|
diamondduck Forum Bruger

|
Sendt: 06 Maj 2007 kl. 20:48 | IP-adresse registreret
|
|
|
lad os antage at du bliver ved din 4004,så nøjes med en SMMC 20e eller 20en,stencantiliver er meget skrøblig og er til den lyse side men meget
dynamiske.(generelt set)
får du blod på tanden og du vil have markant bedre lyd bør du kigge efter et andet system.
__________________ -etwas Kultur muß sein
|
Til top |
|
|
perejvind Forum Bruger

Bruger siden: 27 November 2003 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 2488
|
Sendt: 10 Maj 2007 kl. 21:47 | IP-adresse registreret
|
|
|
ning skrev:
Hej
Er der nogen herinde der har erfaringer med at købe ny pickup til en B&o pladespiller hos amerikanske Sound-Smith........ eller eventuelt andre forhandlere?
|
|
|
Jeg købte en SMMC4 fra Sound-Smith på et tidspunkt og den er bare ufatteligt ringe. Den sporer kun en anelse bedre end en pozidrive #3 skrue, og den lyder flad, kedelig og er helt uden detaljer. 
Jeg har ingen erfaring med deres andre PU til Beogram, men priserne er da fuldstændig forrykte!
Hele situationen omkring pick-upper gjorde at jeg solgte min Beogram 8002. Jeg har istedet købt en brugt Thorens TD-320 MkII og klappet en helt ny Dynavector 10x5 på den. Nu har jeg en lydkvalitet som B&O aldrig kan komme op på siden af, men jeg savner automatikken, betjeningsvenligheden og det geniale ophæng som min Beogram var forsynet med. __________________ I like techno - UNPLUGGED!
|
Til top |
|
|
diamondduck Forum Bruger

|
Sendt: 10 Maj 2007 kl. 21:52 | IP-adresse registreret
|
|
|
jamen sådan skal den lyde. det var kun mmc1 daværende topmodel der var interesant og mmc 2 var god til prisen.cl20en kostede 800.- i starten af
90'erne,nu $200, så priserne er ikke vel hen i vejret
__________________ -etwas Kultur muß sein
|
Til top |
|
|
Anderz Forum Bruger

Bruger siden: 19 November 2006 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 1221
|
Sendt: 02 September 2007 kl. 02:13 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg kan varmt anbefale deres SMMC2 som jeg benytter til min Beogram 8002.
Lyden er bare i toppen og klart ventetiden værd.
Ventetid? Yes den blev sendt frem og tilbage US-DK 2 gange hvor sidste gang told ville se en kvitering hvilket blev sendt men pakken sendt tilbage af uforklarlige årsager.
Før 3 gang bad jeg dem om ikke at sende den forsikret med værdi på. Den kom uskadt i fin æske efter en 1,5 uge. Selvfølgelig er der en risiko men toldvæsnets indblanding kan jeg godt undvære samt min erfaring med forsendelse fra US-DK er 99% altid modtaget i god stand uden skader eller manglende ting.
Kun Canada forsendelser kan være problematiske men det er en anden historie.
|
Til top |
|
|