| Forfatter |
|
wildstyle Udelukket fra forum

Bruger siden: 04 Januar 2006 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 2249
|
| Sendt: 13 Maj 2007 kl. 18:01 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 13 Maj 2007 kl. 20:45 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ingen der kan svare på mit spørgsmål?
|
| Til top |
|
| |
Antonx Forum Bruger

Bruger siden: 01 Maj 2006 Lokalitet: Norge
Status: Offline Indlæg: 109
|
| Sendt: 14 Maj 2007 kl. 00:20 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jo! Det går absolutt ikke bra!
3,4 ohm minimum (nominell 4 ohm) og 89db sammen med 40w og bare 55w i 4ohm. __________________ Cary 303/300 - Sugden A21SE - Focal Utopia Micro BE - REL Stampede - Wireworld Super Eclipse/Solstice 5
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 14 Maj 2007 kl. 05:43 | IP-adresse registreret
|
|
|
Antonx skrev:
|
Jo! Det går absolutt ikke bra!
3,4 ohm minimum (nominell 4 ohm) og 89db sammen med 40w og bare 55w i 4ohm. |
|
|
Okay, men vil en PM7001 så kunne trække den?
|
| Til top |
|
| |
Antonx Forum Bruger

|
| Sendt: 14 Maj 2007 kl. 14:13 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har mine tvil ifølge specs, men det bør i allefall prøves først. 3,4 ohm er en tung last. Jeg ville hatt mere å gå på hvis du ikke kan prøve først. Det kommer an på dine krav og hvor høyt du vil spille også. Er Marantz en god match til Suite?
Jeg har hatt Marantz PM 7200 selv men det var med lettdreven høyttaler. __________________ Cary 303/300 - Sugden A21SE - Focal Utopia Micro BE - REL Stampede - Wireworld Super Eclipse/Solstice 5
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 14 Maj 2007 kl. 15:12 | IP-adresse registreret
|
|
|
Antonx skrev:
|
Jeg har mine tvil ifølge specs, men det bør i allefall prøves først. 3,4 ohm er en tung last. Jeg ville hatt mere å gå på hvis du ikke kan prøve først. Det kommer an på dine krav og hvor høyt du vil spille også. Er Marantz en god match til Suite?
Jeg har hatt Marantz PM 7200 selv men det var med lettdreven høyttaler. |
|
|
Altså, jeg har ikke planer om at bruge dem til fest og sådan. Men de må da gerne kunne få bare en lille smule tæsk engang imellem.  Jeg må ærligt indrømme, at jeg ikke har hørt Suite serien på en Marantz forstærker endnu, men ville bare gerne vide om den evt. kunne trække dem ordentligt. Jeg har derimod hørt Suite serien spændt for en NAD forstærker og det lyder rigtigt fornuftigt. Jeg har kigget lidt på deres C325BEE model, tror du ikke den vil kunne håndtere højtalerne bedre end Marantz'en? Og tak for dine svar!
|
| Til top |
|
| |
Antonx Forum Bruger

|
| Sendt: 14 Maj 2007 kl. 15:29 | IP-adresse registreret
|
|
|
NAD er kjent for å kunne levere mye strøm, så det er sikkert en bedre idé enn Marantz. Men dette er under "min" prisklasse så jeg vet ikke noe om hvordan Suite/NAD´en låter. Men har ikke den fått gode tester til prisen?
__________________ Cary 303/300 - Sugden A21SE - Focal Utopia Micro BE - REL Stampede - Wireworld Super Eclipse/Solstice 5
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 14 Maj 2007 kl. 16:23 | IP-adresse registreret
|
|
|
Antonx skrev:
| NAD er kjent for å kunne levere mye strøm, så det er sikkert en bedre idé enn Marantz. Men dette er under "min" prisklasse så jeg vet ikke noe om hvordan Suite/NAD´en låter. Men har ikke den fått gode tester til prisen? |
|
|
Ja, som du selv siger er NAD kendt for at lave strømstærke forstærkere. Derfor bør de vel også passe bedre til Suite 1.7.  De anmeldelser jeg har læst, har den fået god kritik.
Det ender nok med at jeg køber sådan en fætter, jo mindre der er andre som har bedre forslag.
|
| Til top |
|
| |
Antonx Forum Bruger

|
| Sendt: 14 Maj 2007 kl. 17:29 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det er jo bare å teste i vei på hifiklubben... du kan også deponere på en forsterker og teste hos klubben.
Lytte til  __________________ Cary 303/300 - Sugden A21SE - Focal Utopia Micro BE - REL Stampede - Wireworld Super Eclipse/Solstice 5
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 14 Maj 2007 kl. 18:10 | IP-adresse registreret
|
|
|
Antonx skrev:
|
Det er jo bare å teste i vei på hifiklubben... du kan også deponere på en forsterker og teste hos klubben.
Lytte til  |
|
|
Jeps, jeg vil også tage ned i Klubben og tage et lyt. Mange tak for dine råd osv., du har været til stor hjælp.
|
| Til top |
|
| |