| Sendt: 21 Maj 2007 kl. 15:25 | IP-adresse registreret
|
|
|
Bladde for en tid siden igjennom et dansk High Fidelity og så en reklame for et dansk firma som laget aktive moving coil head-amper. Dette var ganske rimelige saker, 4-5000. Mener de kunne fremstilles etter ønske (impedanse og gain).
Noen som kan hjelpe meg med firmanavn og meddele eventuelle erfaringer?
Noen som har erfaring med ZYX sin pre-pre og har noen formening om hvordan denne står seg mot f.eks Dynavectors PHA-200? Jeg savner mulighet for impedanse og gainjustering på ZYX-en, ellers skal dette være en fin sak.
Finnes det andre betalbare trafoer enn Bent TX-103? (Det er ikke aktuelt å betale $10 000 for en Kondo, eller hva de nå måtte koste...).
Ellers ønsker jeg generelle betraktninger rundt passiv og aktiv forsterkning av MC-signal. Jeg er ytterst fornøyd med Hovland-riaaen så det er i utgangspunktet en separat pre-pre løsning jeg er på jakt etter, gjerne med justeringmuligheter da jeg liker å ha litt pickuper å bytte på.
Dynavector PHA-200 som jeg har lånt er herlig, men jeg må sondere terrenget før jeg tar noe valg (dessuten hadde det ikke gjort noe om det dukket opp et rimeligere alternativ, men viktigst er at det er så godt at jeg ikke må bytte igjen med en gang).
Anybody?
|