| Forfatter |
|
torkild Udelukket fra forum

Produktionsteknikker, Dynaudio
Bruger siden: 15 Juli 2004 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 1309
|
| Sendt: 14 Juni 2007 kl. 10:08 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har 1 sæt AL-1000 som jeg mangler effekt forstærker til. Jeg tænkte på en ROTEL RB-1070 da denne er rimelig kraftig og samtidig har en bedre dæmpningsfaktor end f.eks. NAD .
Nu er spørgs målene:
1. Rotel opgiver som der står nederst fra 20-20KHz, ændre dæmpnings faktoren sig ikke normalt med frekvens ?
2. Rotel skriver minimum 4ohm, men Al 1000 dykker så vidt jeg ved under. Hvordan vil Rotel'en klare dette ?
Damping Factor (20-20,000 Hz, 8 ohms) 500
Kunne Classic No 8.0B være et lige så godt valg ? Jeg ved godt at den er mindre kraftig, men den skulle vidst også godt kunne styre en stor bas.
Kontrol er det jeg er ude efter... Ikke så meget mega mange Watt RMS. Bare rimelig med watt og kontrol. __________________ Med denne udtalelse repræsentere jeg kun mig selv, og ikke Dynaudio.
|
| Til top |
|
| |
Ascari Forum Bruger

Bruger siden: 19 Juni 2004 Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline Indlæg: 3328
|
| Sendt: 14 Juni 2007 kl. 11:10 | IP-adresse registreret
|
|
|
Til Al 1000 tror jeg en brugt ældre effektforstærker er bedre da prisen er mindre. Angående den Rotel så kan den sagtens trække dine Al 1000'erne selvom de dykker, det har ikke noget at sige. Dit første spørgsmål kan jeg desværre ikke hjælpe med.
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 14 Juni 2007 kl. 15:41 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg er også sikker på at Rotel kan spille med Al-1000. det er jo et godt mærke, men har de næsten lige så meget styr på Al-1000 som en Crown ?
Crown (af de bedre serier) er det jeg gerne vil have (helst uden blæser), men de koster nu lidt meget! Så jeg er på vagt efter noget er kommer der hen af, og så Giver NAD bag hjul i kontrol.
__________________ Med denne udtalelse repræsentere jeg kun mig selv, og ikke Dynaudio.
|
| Til top |
|
| |
CRC1 Forum Bruger

Bruger siden: 12 Februar 2005 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 682
|
| Sendt: 14 Juni 2007 kl. 15:47 | IP-adresse registreret
|
|
|
jeg har en god ven der spiller med en RB-1070 på sine al-1000, det virker!!!
__________________ http://www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=49032&PN=1
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 14 Juni 2007 kl. 15:55 | IP-adresse registreret
|
|
|
CRC1 skrev:
| jeg har en god ven der spiller med en RB-1070 på sine al-1000, det virker!!! |
|
|
Tak for meldingen 
Har du hørt dem med andre forstærker på ? Sådan for at kunne sammenligne ?
__________________ Med denne udtalelse repræsentere jeg kun mig selv, og ikke Dynaudio.
|
| Til top |
|
| |
CRC1 Forum Bruger

|
| Sendt: 14 Juni 2007 kl. 15:57 | IP-adresse registreret
|
|
|
jep... jeg har hørt dem med Nad C272... det var lidt af det samme... så men en Denon avr-2803, topfisent!!så med en Rotel RB-991 der banker de sgu... men en 1070'er gir den god gas, den gir rimelig meget effekt i 4 ohm!
|
| Til top |
|
| |
CRC1 Forum Bruger

|
| Sendt: 14 Juni 2007 kl. 16:01 | IP-adresse registreret
|
|
|
men hvis du har råd til en ny RB-1070 så ville jeg kigge brugt!! der en nad s200 i ksb lige nu til 5500.... den kan levere noget power til dem, med en udemærket lyd!!
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 14 Juni 2007 kl. 20:31 | IP-adresse registreret
|
|
|
CRC1 skrev:
| men hvis du har råd til en ny RB-1070 så ville jeg kigge brugt!! der en nad s200 i ksb lige nu til 5500.... den kan levere noget power til dem, med en udemærket lyd!! |
|
|
¨
Ja, jeg har set den, men jeg frygter at den ikke er bedre til at styre bassen end en 218 ? __________________ Med denne udtalelse repræsentere jeg kun mig selv, og ikke Dynaudio.
|
| Til top |
|
| |
Ulrik77 Forum Bruger

Bruger siden: 29 Oktober 2006 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 1339
|
| Sendt: 14 Juni 2007 kl. 20:35 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg vil klart gå efter den Rotel...
Bruger en RB990 blok til Mine Dali 850 - da rotelen kom på der åbnede dali'erne sig og holda op det ka spille...
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 14 Juni 2007 kl. 23:25 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ulrik77 skrev:
|
Bruger en RB990 blok til Mine Dali 850 - da rotelen kom på der åbnede dali'erne sig og holda op det ka spille...
|
|
|
Hvad brugte du før ? __________________ Med denne udtalelse repræsentere jeg kun mig selv, og ikke Dynaudio.
|
| Til top |
|
| |
CRC1 Forum Bruger

|
| Sendt: 14 Juni 2007 kl. 23:52 | IP-adresse registreret
|
|
|
torkild skrev:
CRC1 skrev:
| men hvis du har råd til en ny RB-1070 så ville jeg kigge brugt!! der en nad s200 i ksb lige nu til 5500.... den kan levere noget power til dem, med en udemærket lyd!! |
|
|
¨
Ja, jeg har set den, men jeg frygter at den ikke er bedre til at styre bassen end en 218 ?
|
|
|
kan en 218 da ikke styre de basser??? jeg vil helt klart mene at den kan få dem til at banke lige så vildt som en 1070'er... både 218 og s200 er altså nogle rigtig strømstærke banditter.... jeg mener bestemt også en 1070 er god effektblok, men jeg tror altså den vil big time baghjul af en s200!! Hvad angår klang så må du sgu ikke underkende en S200, den spiller godt og med alt respekt for en AL-1000 så er det meget begrænset hvor meget klang du reelt kan få ud af dem!!
S200 kostede vist lige knap 18.000 dengang og mener 1070 kom et år eller to efter og har holdt prisen på de knap 7000 så set i nypriser ville en S200 måske endda være overkill, men til sølle 5500.- havde jeg sgu kastet mig over den med det samme!
Men jeg har lige fundet lidt banditter der i mine øjne kunne være interesante:
http://www.hifi4all.dk/ksb/Annonce.asp?id=47299
http://www.hifi4all.dk/ksb/Annonce.asp?id=47790
http://www.hifi4all.dk/ksb/Annonce.asp?id=46510
http://www.hifi4all.dk/ksb/Annonce.asp?id=45528 __________________ http://www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=49032&PN=1
|
| Til top |
|
| |
Ulrik77 Forum Bruger

|
| Sendt: 15 Juni 2007 kl. 00:00 | IP-adresse registreret
|
|
|
torkild skrev:
Ulrik77 skrev:
|
|
|
|
Hvad brugte du før ?
|
|
|
først brugte jeg en Sony DA50ES sorround reciver sat til dali'erne
så bleve det til en Rotel effektblok RB981 på
nu er så kommet en Rotel RSP1068 sorround forforstærker sammen med Rotel RB981 til DAli'erne
Derefter kom der en Rotel RB990 på.
Så setup nu er Rotel RSP1068 -> Rotel Rb990 -> Dali 850 - det virker bare...
|
| Til top |
|
| |
Ascari Forum Bruger

Bruger siden: 19 Juni 2004 Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline Indlæg: 3328
|
| Sendt: 15 Juni 2007 kl. 00:52 | IP-adresse registreret
|
|
|
CRC1 skrev:
torkild skrev:
CRC1 skrev:
|
|
¨
Ja, jeg har set den, men jeg frygter at den ikke er bedre til at styre bassen end en 218 ?
|
|
|
kan en 218 da ikke styre de basser??? jeg vil helt klart mene at den kan få dem til at banke lige så vildt som en 1070'er... både 218 og s200 er altså nogle rigtig strømstærke banditter.... jeg mener bestemt også en 1070 er god effektblok, men jeg tror altså den vil big time baghjul af en s200!! Hvad angår klang så må du sgu ikke underkende en S200, den spiller godt og med alt respekt for en AL-1000 så er det meget begrænset hvor meget klang du reelt kan få ud af dem!!
S200 kostede vist lige knap 18.000 dengang og mener 1070 kom et år eller to efter og har holdt prisen på de knap 7000 så set i nypriser ville en S200 måske endda være overkill, men til sølle 5500.- havde jeg sgu kastet mig over den med det samme!
Men jeg har lige fundet lidt banditter der i mine øjne kunne være interesante:
http://www.hifi4all.dk/ksb/Annonce.asp?id=47299
http://www.hifi4all.dk/ksb/Annonce.asp?id=47790
http://www.hifi4all.dk/ksb/Annonce.asp?id=46510
http://www.hifi4all.dk/ksb/Annonce.asp?id=45528
|
|
|
Tror det han mener er at han er bange for at S200 ikke er særligt meget bedre end 218thx. Og så vidt jeg har læst mig til er det også meget ens, så måske det kunne være en idé at spare et par tusinde og gå efter 218?
|
| Til top |
|
| |
CRC1 Forum Bruger

|
| Sendt: 15 Juni 2007 kl. 09:03 | IP-adresse registreret
|
|
|
jamen det kan jeg også godt forstå... jeg vil ikke vuredere hvorvidt S200 er bedre end en 218. Jeg har selv haft en S300, den intgrerede, den rigtig rigtig godt!! Det man hele tiden skal have med i baghovedet er jo nok at det er begrænset hvor meget klang, sprødhed mv. man kan få ud af et sæt CV-højttalere også selvom AL-1000 er en meget vedlydende CV højttaler. Så jo en 218 ville helt klart også sagtens kunne fyre på under de højttalere i mine øjne!!
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 15 Juni 2007 kl. 14:24 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg er ikke bange for at en S200/218 kan fyre op for mine AL1000
Men jeg har hørt 218 og de kan fyre for vildt, men jeg vil gerne have mere kontrol 
Ikke at NAD er dårlig, sådan skal det ikke forståes ! Men jeg vil gerne have mere  __________________ Med denne udtalelse repræsentere jeg kun mig selv, og ikke Dynaudio.
|
| Til top |
|
| |
CRC1 Forum Bruger

|
| Sendt: 15 Juni 2007 kl. 14:47 | IP-adresse registreret
|
|
|
altså du vil ikke få mere kontrol med en1070 set i forhold til en 218/S200!! du vil klart få mindre. Hvis du skal have mere kontrol end de to blokke fra Rotel serien vil jeg mene du skal helt op i en RB-1090 og det koster jo en del, jeg vil mere at selv RB-991 og en RB-1080 ikke har så meget overskud og evne til kontrol som en 218/S200, selv med den høje dæmpningsfaktor!!
Udover dæmpningsfaktor og effekt, kan du også kigge nærmere på hvordan de forskellige effektforstærkere er opbygget, hvor 218/S200 jo virkelig er et par flagskibe fra NAD og er bygget utrolig kraftigt som dual mono mv.
Det er ikke fordi jeg synes Rotel ikke lave gode forstærkere, tvært i mod, jeg har haft RB-1070, RB-991, RB-1090 og 2 stk RMB-1075, men til dit brug tror jeg du vil få mere af det du reelt ønkser ved at købe en billigere NAD. I Rotels program vil jeg vove at påstå at du skal helt op i en RB-1090 der kan slå de to andre trin på de punkter!! Altså der er helt sikkert nogle lyttemæssige egenskaber hvor de mindre Roteler, i mine øjne, er bedre end eks NAD 218, men en AL-1000 vil alligevel ikke kunne gengive størstedelen af dem og vil derfor i mine øjne være overkill...
Jeg håber du forstår hvad jeg mener, jeg tror bare du vil få mere ud af en billigere forstærker i lige præcis dit behov. __________________ http://www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=49032&PN=1
|
| Til top |
|
| |
Ulrik77 Forum Bruger

|
| Sendt: 15 Juni 2007 kl. 15:09 | IP-adresse registreret
|
|
|
CRC1 skrev:
|
Jeg håber du forstår hvad jeg mener, jeg tror bare du vil få mere ud af en billigere forstærker i lige præcis dit behov.
|
|
|
Kanon svar - det hele handler om at sætte sine begræsninger i forhold til de andre ting tingene ska spille med...
Håber der findes en god løsning...
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 16 Juni 2007 kl. 01:18 | IP-adresse registreret
|
|
|
CRC1 skrev:
|
altså du vil ikke få mere kontrol med en1070 set i forhold til en 218/S200!! du vil klart få mindre. Hvis du skal have mere kontrol end de to blokke fra Rotel serien vil jeg mene du skal helt op i en RB-1090 og det koster jo en del, jeg vil mere at selv RB-991 og en RB-1080 ikke har så meget overskud og evne til kontrol som en 218/S200, selv med den høje dæmpningsfaktor!!
Udover dæmpningsfaktor og effekt, kan du også kigge nærmere på hvordan de forskellige effektforstærkere er opbygget, hvor 218/S200 jo virkelig er et par flagskibe fra NAD og er bygget utrolig kraftigt som dual mono mv.
Det er ikke fordi jeg synes Rotel ikke lave gode forstærkere, tvært i mod, jeg har haft RB-1070, RB-991, RB-1090 og 2 stk RMB-1075, men til dit brug tror jeg du vil få mere af det du reelt ønkser ved at købe en billigere NAD. I Rotels program vil jeg vove at påstå at du skal helt op i en RB-1090 der kan slå de to andre trin på de punkter!! Altså der er helt sikkert nogle lyttemæssige egenskaber hvor de mindre Roteler, i mine øjne, er bedre end eks NAD 218, men en AL-1000 vil alligevel ikke kunne gengive størstedelen af dem og vil derfor i mine øjne være overkill...
Jeg håber du forstår hvad jeg mener, jeg tror bare du vil få mere ud af en billigere forstærker i lige præcis dit behov.
|
|
|
Men hvorfor nøjes ? Jeg vil gerne have mere end NAD'en tilbyder og er ganske sikker på at det findes til få kr. mere eller end da til det samme. NAD er overvudret på brugt markede. Til info så regner jeg ikke med at den/de forstærker jeg køber kun kommer til at spille på Al-1000, men de skal følje mig i mange år. Jeg har lært at det er dyrt at købe for billigt.
|
| Til top |
|
| |
CRC1 Forum Bruger

|
| Sendt: 16 Juni 2007 kl. 08:39 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ja okay jamen hvis du gerne vil have den i en længere periode, kan jeg sagtens følge dig i at købe en dyre forstærker fra starten der akn opfylde dine behov!!
Igen hvis du gerne vil holde dig Rotel serien, så vil jeg mene at du skal finde en 1080 eller ville S200 igen være et bedre valg, både set i lydkvalitet, ro, dynamik, kontrol mv. Jeg er enig med dig at NAD 218 stadig ligger ret højt.. tilgengæld synes jeg silverline serien blir solgt for en slik, det eneste NAD har lavet den kan sammenlignes med er masterserien. eks. den S200 kostede 18.000 og kan fås nu omkring 6000, de er ikke overvurederet overhovedet! det samme med den integrerede S300 kan jo også findes dernede til de 6-7000 (21.000 nypris) og den lammer tæver en 1070'er... Men jeg kan godt følge dig!! En Rotel forstærker er en super fed forstærker, der også kan arbejde, mine blev sgu aldrig rigtig varme selvom jeg pressede dem lidt i perioder.
Hvis du ikke vil nøjes, så skal du i mine øjne kigger efter en RB-1080, og hvis du er vild så vente lidt og se efter en brugt 1090 eller de udsalgsmodeller der er lige nu. SÅ er du virkelig sikret i fremtidigen, og kan altid opgradere med de fede forforstærkere Rotel har lavet osv.
Endnu engang håber jeg du forstår mig, det er sgu ikke fordi jeg ikke vil have du ikke køber Rotel, de laver virkelig nogle fede effekttrin, men igen til 1070'erens pris får den altså baghjul af andre... er du forelsket i Rotel fede forstærkere og ikke vil nøjes så ta springet og køb en der sikre dig i fremtiden som en RB-1080(90)... De lyder altså også bedre jo dyrre de blir, sku jeg hilse og sige! __________________ http://www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=49032&PN=1
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 16 Juni 2007 kl. 10:54 | IP-adresse registreret
|
|
|
CRC1 skrev:
|
Ja okay jamen hvis du gerne vil have den i en længere periode, kan jeg sagtens følge dig i at købe en dyre forstærker fra starten der akn opfylde dine behov!!
Igen hvis du gerne vil holde dig Rotel serien, så vil jeg mene at du skal finde en 1080 eller ville S200 igen være et bedre valg, både set i lydkvalitet, ro, dynamik, kontrol mv. Jeg er enig med dig at NAD 218 stadig ligger ret højt.. tilgengæld synes jeg silverline serien blir solgt for en slik, det eneste NAD har lavet den kan sammenlignes med er masterserien. eks. den S200 kostede 18.000 og kan fås nu omkring 6000, de er ikke overvurederet overhovedet! det samme med den integrerede S300 kan jo også findes dernede til de 6-7000 (21.000 nypris) og den lammer tæver en 1070'er... Men jeg kan godt følge dig!! En Rotel forstærker er en super fed forstærker, der også kan arbejde, mine blev sgu aldrig rigtig varme selvom jeg pressede dem lidt i perioder.
Hvis du ikke vil nøjes, så skal du i mine øjne kigger efter en RB-1080, og hvis du er vild så vente lidt og se efter en brugt 1090 eller de udsalgsmodeller der er lige nu. SÅ er du virkelig sikret i fremtidigen, og kan altid opgradere med de fede forforstærkere Rotel har lavet osv.
Endnu engang håber jeg du forstår mig, det er sgu ikke fordi jeg ikke vil have du ikke køber Rotel, de laver virkelig nogle fede effekttrin, men igen til 1070'erens pris får den altså baghjul af andre... er du forelsket i Rotel fede forstærkere og ikke vil nøjes så ta springet og køb en der sikre dig i fremtiden som en RB-1080(90)... De lyder altså også bedre jo dyrre de blir, sku jeg hilse og sige!
|
|
|

Har forstået dig.
Jeg vil prøve at kigge efter en RB-1080(90) og lige overveje S200 igen.
Men alt jeg kan finde på S200 er at den lyder bedre end 218, men ang. kontrol bassen er 218 lige så god.
tak __________________ Med denne udtalelse repræsentere jeg kun mig selv, og ikke Dynaudio.
|
| Til top |
|
| |