Hej med jer
Jeg har opdaget, at min ellers så højtelskede Pathos Logos (integreret rørhybrid) til tider gør noget underligt ...
Situationen er som følger:
Forstærkeren har to balancerede indgange og fem ubalancerede indgange.
Min cd-afspiller (Esound) har både en balanceret og en ubalanceret udgang.
Jeg har koblet den til forstærkeren via begge udgange, dvs. cd-afspilleren er koblet til forstærkeren i indgang 1 og 3, så jeg med indgangsvælgeren kan vælge at høre cd-afspilleren spille balanceret eller ubalanceret.
Derudover er der tilkoblet en DAB-tuner (PURE) i indgang 4.
NU KOMMER SÅ DET, DER UNDRER MIG.
En dag hører jeg en cd. Jeg lytter "balanceret", altså på indgang 1. Så tænker jeg: "Jeg vil da lige høre, hvordan det lyder ubalanceret", så jeg skruer ned, skifter til indgang 2 for straks at gå videre til indgang 3, men hov! Der er også lyd i højttalerne, når den står på 2! Der er bare ikke noget forbundet til indgang 2

Ved gennemgang af indgangene fra 1 til 7 viser det sig, at signalet fra cd-afspilleren går tydeligt igennem (uden ændret lydstyrke eller reduceret lydkvalitet) UANSET HVAD INDGANGSVÆLGEREN STÅR PÅ!?!
Hvad sker der? Er skidtet ved at brænde sammen, oder was?
Kan det være fordi, jeg ikke kan koble cd-afspilleren til to indgange?
Jeg kunne jo også bare sende den til service. Garantien udløber vist nu i juni, men der er langt til Aalborg ...
Er der nogen, der har et bud på, vad problemet kan være?