| Forfatter |
|
chief2 Forum Bruger

Bruger siden: 27 Juni 2007 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 6
|
| Sendt: 27 Juni 2007 kl. 17:51 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Hifi-geeks..
fortiden hører jeg musik på et gammelt jvc stereoanlæg hvor cd afspileren og radioen ikke virker(koblet til computer med Aux, med kun en enkelt lille møg højtaler.
Jeg har 2x Acoustic Studio monitors 3311 stående http://www.speakerfactory.net/acou3311.htm men mit nuværende stereoanlæg kan ikke trække dem og slet ikke dem begge så jeg skal have fat i en forstærker.
Forstærkeren skal være tilsluttet computeren og måske fjernsyn. kan i sige noget om hvilke forstærkere jeg skal gå efter , for at udnytte højtaleren mest muligt ? synes der er uffatteligt mange forstærkere på markedet og kan ikke rigtig beslutte hvad jeg skal gå efter.
På begge mine højtalere er "puden" i midten af den store bas trykket ind, har det betydning for lyden ? Håber i har lyst til at hjælpe en begynder på vej..
Mvh. Chief2
ACOUSTIC 3311 STUDIO MONITOR SPECIFICATIONS
SENSITIVITY: 92 dB/w/m CONTROLS: 2 individual, midrange and high-frequency attenuation FREQUENCY: 35-21,000 Hz IMPEDANCE: 8 ohms TERMINALS: Red and Black, press-insert-release (use regular speaker wire) MINIMUM POWER: 5 watts (full dynamic range achieved) MAXIMUM POWER: 125 watts rms DRIVERS: 12" polypropylene woofer with 30 oz. magnet 5" ferrofluid-cooled paper cone midrange with individual protective steel grill 3" ferrofluid-cooled paper cone tweeter with individual protective steel grill CABINET: Industry-standard 5/8" MDF (Sonically inert) w/bonded woodgrain finish FINISH: Black-ash DIMENSIONS: 27" high x 15" wide x 12" deep WEIGHT: 35 lbs. each / 70 lbs. pair SHIP WEIGHT: 40 lbs. each / 80 lbs. pair ORIGIN: Made in U.S.A. WARRANTY: Manufacturer's 2 year, full parts and labor
|
| Til top |
|
| |
chief2 Forum Bruger

|
| Sendt: 27 Juni 2007 kl. 18:27 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
harmonic Forum Bruger

Bruger siden: 16 September 2005 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 817
|
| Sendt: 27 Juni 2007 kl. 18:57 | IP-adresse registreret
|
|
|
Baseret på kvaliteten og standen af dine ht så købe det billigeste men kraftigest du kan købe glem lydkvalitet
__________________ Linn sonus faber og andet godt
|
| Til top |
|
| |
chief2 Forum Bruger

|
| Sendt: 27 Juni 2007 kl. 19:10 | IP-adresse registreret
|
|
|
Undskyld min uvidenhed, men hvordan ser man om en forstærker er kraftig ? noget med nogle watt right ?
|
| Til top |
|
| |
chief2 Forum Bruger

|
| Sendt: 27 Juni 2007 kl. 20:40 | IP-adresse registreret
|
|
|
?
|
| Til top |
|
| |
harmonic Forum Bruger

Bruger siden: 16 September 2005 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 817
|
| Sendt: 27 Juni 2007 kl. 20:45 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jep
Kik efter noget brugt denon pma og så højt et tal ud fra hvor der står af watt
Kik her evt her http://www.dba.dk/index/denon_forstaerker.asp
wow jeg føler mig som en geek lige pluslig
mvh __________________ Linn sonus faber og andet godt
|
| Til top |
|
| |
chief2 Forum Bruger

|
| Sendt: 27 Juni 2007 kl. 20:47 | IP-adresse registreret
|
|
|
har kigget lidt, mange steder står der 2x 50 watt feks. hvad vil det sige ? og er det bedre hvis det er 2x 50w end 1x 100w ?
|
| Til top |
|
| |
Red King Forum Bruger

Bruger siden: 08 April 2006 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 552
|
| Sendt: 27 Juni 2007 kl. 20:59 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg tror det mange har lyst til at sige er, at hvis du vil havde en ordentlig lyd kvalitet, så skal du måske ud og investere i et komplet anlæg, altså en hel ny Forstærker, Cd afspiller, og højttaler!
Uden at kende dine Højttaler , så tror jeg ikke det er nogen du skal forvente meget af, og måske mange herinde simpelthen syntes det er synd at bruge penge på dem!
Måske er de fine hvis du bare vil høre Techno Tramp? Hvis det er ægte lyd kvalitet du er ude efter, så skal du nok se dig om efter noget helt andet!
Men igen så er det jo op til ens økonomi.
Hvor meget havde du regnet med at bruge på det?
Så tror måske, hvis du har et rimeligt beløb til rådighed at flere herinde vil være dig behjælplig.
|
| Til top |
|
| |
brasch Forum Bruger

Bruger siden: 29 Oktober 2006 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 3482
|
| Sendt: 27 Juni 2007 kl. 22:35 | IP-adresse registreret
|
|
|
jeg vil så starte et helt andet sted. Hvor mange penge har du til at købe en forstærker? Jeg tror ligesom de andre ikke du skal forvente det helt store af højttalerne. Men det er mere ud fra et synspunkt om hvor mange penge det kan betale sig at ofre på forstærkeren. Jeg kan komme med rigtigt mange gode bud på gode stereoforstærkere, men de fleste er nok lidt dyrere end hvad der kan forventes med dine højttalere. Dermed ikke sagt at du ikke kan blive tilfreds med dem, men der er jo ingen grund til at lave det vildeste overkill. Alene forskellen på dem og det du hører musik på nu kan være positiv, så kan det være du lige som en del af os andre bliver bidt af det og går rundt i en konstant søgen efter udstyr der er bedre, men til rimelige penge.
__________________ Fars er bedst når mor rør den
|
| Til top |
|
| |
chief2 Forum Bruger

|
| Sendt: 30 Juni 2007 kl. 15:19 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tak for de fine svar,
har ikke tænkt mig at ofre mere end 1000 kroner(max) på en forstærker. Lyden tænker jeg ikke rigtig på. Jeg vil bare gerne have mine store højtaler til at spille istedet for at de bare står og samler støv i stuen.
Jeg hører, Hiphop/rap , reggae/dancehall, også lidt psychedelic trance.
|
| Til top |
|
| |