Bruger siden: 03 Juni 2004 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 182
Sendt: 28 Juni 2007 kl. 14:16 | IP-adresse registreret
Jeg er på jagt efter en lille velspillende effektforstærker til min diskant/mellemtone del (en SS Ringradiator og en Focal 6W). Der er altså ikke behov for en voldsom effektforstærker, da den jo ikke skal spille bas (bassen klares med Icepower).
Effektblokken skal spille sammen med en Primare P30.
Bruger siden: 17 Marts 2005 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 475
Sendt: 28 Juni 2007 kl. 14:34 | IP-adresse registreret
Den har jo normalt et højere strømforbrug. Tror det ville blive en lækker kombi sammen med icepower i bassen. Tror det vil fungere helt fint. Har selv rørforstærker og det fungerer godt i dagligdagen også. Denne amc er jo en hybrid så der er ikke nogle effektrør.
Bruger siden: 19 Juni 2004 Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline Indlæg: 3328
Sendt: 28 Juni 2007 kl. 21:27 | IP-adresse registreret
christian m skrev:
Jeg har altid brugt mest effekt på diskant end på bas,jeg tror diskant og mellentone er mest krævende,og det lød best i mit sammenhæng
Øhm, bas trækker for det meste mere strøm og effekt end diskanten og mellemtone. Der skal mere energi til at få en bas til at bevæge sig end en mellemtone og diskant. Det er klart hvis musikken byder på høje toner uden dybe toner så er det ikke i bassen effekten bliver afsat, men "normal" musik som besidder det hele, der er det i basserne musklerne kræves!
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum