| Forfatter |
|
jimmyhp Forum Bruger

Bruger siden: 18 Marts 2007 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 34
|
| Sendt: 29 Juni 2007 kl. 15:05 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg står overfor en mindre investering og ville gerne lige have andres meninger bare for at høre lidt andet end mine egne.. =) Valget står mellem Krell 400xi og en Audia flight two.. tror nærmest jeg har læst samtlige test hvad jeg lige har kunnet finde og begge har fået glimrende anmeldelser til mit prisleje (ca 14-15k dkr)..
Jeg har hørt krellen før på mine højttalere og det sys jeg lød ret godt, men så var det at jeg spurgte om et tilbud på sådan en (brugt), der sagde jeg så hvilke højttalere jeg har (vienna acoustics beethoven 4ohm (den gamle model)). Han anbefalede en Audia, måske en herinde har hørt dem sammen?
Lige tilsidst kan jeg da lige sige at begge forstærkere tiltaler mig i designet og ikke mindst specs.. Lyden må godt være god, men skal nu også godt kunne sparke lidt røv en gang imellem =)
|
| Til top |
|
| |
Brok Forum Bruger

Bruger siden: 05 Marts 2004 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 3136
|
| Sendt: 29 Juni 2007 kl. 15:36 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Jimmy.
Jeg synes, du skal vælge den, der passer bedst til dine ører.
Uanset hvad jeg og andre måtte mene, er det dig, somskal leve med lyden, betjeningen og designet. hvis det er hos samme forhandler, har du sikkert mulighed for at låne dem begge med hjem over weekenden
Mvh
Brok __________________ Skodgrej og popmusik
Der findes 3 slags mennesker, dem som kan tælle og dem som ikke kan tælle
|
| Til top |
|
| |
jkjaers Forum Bruger

Bruger siden: 15 Januar 2004 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 2357
|
| Sendt: 29 Juni 2007 kl. 16:05 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har selv spillet med KAV400xi på Vienna Strauss og jeg synes faktisk den lille Krell gør det fremragende.
Det koster pt. kun 14K at blive ejer af den, og det kan du sikkert sælge den for igen hvis det mod forventet ikke skulle spille som ønsket
http://www.vassagohifi.com/products/2nd_hand_og_demo/krell_4 00xi.html
Hvis du låner begge med hjem, som brok skriver, så husk at dele ud af dine erfaringer. Du er nok ikke den første (eller sidste) der har stået med netop det valg! __________________ Venlig hilsen Jesper
"Er du i tvivl? Så gear ned og giv gas"
|
| Til top |
|
| |
jimmyhp Forum Bruger

|
| Sendt: 29 Juni 2007 kl. 16:55 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hælder også mest til krellens side, da jeg har hørt den før. Desuden koster de næsten det samme brugt, det kunne jo være der var en der ville bytte engang hvis lyden ikke er som jeg husker det..
|
| Til top |
|
| |
Dolkin Forum Bruger

Bruger siden: 31 Marts 2003 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 752
|
| Sendt: 30 Juni 2007 kl. 02:26 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej jimmyhp.
Jeg har testet 'storebroderen' til Audia forstærkeren (Audia Flight One) på et sæt af de gamle VA Beethoven. Mine betragtninger kan du læse her. Så vidt jeg husker har One og Two kun forforstærkerdelen til surround som forskel, og tænker at det måske derfor kan have en relevans for dig.
Jeg har ikke lyttet til Krells KAV'er.
Go' jagt...
 __________________ MvH. Dolkin.
|
| Til top |
|
| |
mn1974 Forum Bruger

Bruger siden: 16 September 2005 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 3519
|
| Sendt: 30 Juni 2007 kl. 08:36 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej jimmyhp, jeg har lyttet til en Krell kontra en Audia flight One, godt nok....
Krell: Stram bund, kæmpe muskel, overskud, måske lidt kedelig at lytte til i længden... i hvert fald skal den have en rigtig god signalkilde tilsluttet og gode kabler.
Audia Flight ONE spiller i mine øre lidt koldt og ikke så musikalsk som f.eks. Krellen. Omvendt spiller Audia rigtig pænt og rart at lytte til/ på. Efter sigende skal Audia flght Two spille rigtig musikalsk og vistnok med et anstrøg af varme, altså noget anderledes end Audia Flight Two.
Bege forstærkere synes jeg har et jerngreb om mine højttalere.
For at understrege, ingen af forstærkerne er i mine øre dårlige, de spiller blot på hver deres måde.
__________________ mvh
|
| Til top |
|
| |
mn1974 Forum Bruger

|
| Sendt: 05 Juli 2007 kl. 19:58 | IP-adresse registreret
|
|
|
hej jimmyhp, har du fået valgt en ny amp?
__________________ mvh
|
| Til top |
|
| |
jimmyhp Forum Bruger

|
| Sendt: 09 Juli 2007 kl. 20:51 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej mn1974, nej det har jeg ikk endnu, har lige været på ferie, men skal til vassago her i denne uge og have krellen. Synes den ser godt ud og spiller ret godt
|
| Til top |
|
| |
jkjaers Forum Bruger

|
| Sendt: 09 Juli 2007 kl. 20:53 | IP-adresse registreret
|
|
|
jimmyhp skrev:
Synes den ser godt ud og spiller ret godt 
|
|
|
Enig - og det gør den også __________________ Venlig hilsen Jesper
|
| Til top |
|
| |
jkjaers Forum Bruger

|
| Sendt: 20 Juli 2007 kl. 11:08 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvad fandt du ud af jimmyhp?
__________________ Venlig hilsen Jesper
|
| Til top |
|
| |
jimmyhp Forum Bruger

|
| Sendt: 22 Juli 2007 kl. 12:33 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg fik købt krellen..
Der er godt nok nogle kræfter i den sag og så lyder det heller ikke helt tosset på VA beethoven.. Det eneste der er lidt træls ved den, er nok at den bliver ret varm når den spiller i længere tid. Udover det synes jeg ikk at der er noget galt med den.. Byggekvaliteten er fin, dog sidder inputene lidt tæt, men det overlever man nok..
|
| Til top |
|
| |
mn1974 Forum Bruger

|
| Sendt: 22 Juli 2007 kl. 21:22 | IP-adresse registreret
|
|
|
jimmyhp skrev:
Jeg fik købt krellen..
Der er godt nok nogle kræfter i den sag og så lyder det heller ikke helt tosset på VA beethoven.. Det eneste der er lidt træls ved den, er nok at den bliver ret varm når den spiller i længere tid. Udover det synes jeg ikk at der er noget galt med den.. Byggekvaliteten er fin, dog sidder inputene lidt tæt, men det overlever man nok..
|
|
|
SÅ mangler vi bare et par billeder af herlighederne  __________________ mvh
|
| Til top |
|
| |
rattanhuset Forum Bruger

Bruger siden: 09 Juni 2003 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 4050
|
| Sendt: 22 Juli 2007 kl. 21:57 | IP-adresse registreret
|
|
|
jimmyhp skrev:
Jeg fik købt krellen..
|
|
|

|
| Til top |
|
| |
jimmyhp Forum Bruger

|
| Sendt: 23 Juli 2007 kl. 14:40 | IP-adresse registreret
|
|
|
Der skal nok komme billeder af det hele  Flytter bare om et par uger så det kan ikk rigtig betale sig lige nu...
|
| Til top |
|
| |
jimmyhp Forum Bruger

|
| Sendt: 14 August 2007 kl. 12:14 | IP-adresse registreret
|
|
|
her er det så... Mit lille tempel  http://www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=55879&P N=1
|
| Til top |
|
| |