Tilbage til HIFI4ALL.DK 14. juni 2026 | 10:07   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Analog lyd
 HIFI4ALL Forum : Analog lyd
Emne Emne: Monitor audio rs 8 & Classic 6.6b? (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
lpnielsen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 19 December 2004
Status: Offline
Sendt: 29 Juni 2007 kl. 22:39 | IP-adresse registreret  

Monitor audio & Classic 6.6b - spiller det?

Ja jeg har snart læst op og ned her på siden, for at finde ud at hvad jeg skal vælge. Det jeg kigger på i første omgang er et fornuftigt set-up til stereo - vil senere udbygge til surround (tror jeg).

På forstærker siden har jeg overvejet følgende; Classic 6.6b, Cayin 153b, Onkyo a-9755 og måske denon PMA 1500. Højttalere var jeg i lang tid ret sikker på, at det skulle være Dali Ikon 6, men har flere steder læst om folk, der ikke var helt tilfredse med dem. Herefter fik jeg øge Monitor audio rs 8, som jeg synes får mange gode ord med på vejen. '

Derfor vil jeg høre, hvad HIFI-guderne vil synes om en opsætning, der hed Classic 6.6b og monitor audio rs8?

Måske skal det lige nævnes, at jeg høre meget blandet musik, men generelt over i rock genren og også det rigtig hårde rock, som Metallica, Audio Slave m.fl. Men mærkelig som jeg er, så hører jeg fakisk også klassisk engang imellem og mere melodiøst rock. Hører aldrig tekno, pop o.lign.

Til top Vis lpnielsen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af lpnielsen

lpnielsen
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 30 Juni 2007 kl. 08:34 | IP-adresse registreret  

Jeg glemte lige at nævne, at jeg egentlig på det seneste også havde tænkt på de nye B&W DM 683 som mulige højttalere.

Men ellers hører jeg gerne nogle kommentarer på mine tanker.

Rune|WildChild
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 05 September 2004
Lokalitet: København
Sendt: 30 Juni 2007 kl. 09:34 | IP-adresse registreret  

Jeg skal ikke udtale mig om hvordan den classic og ma spiller sammen, da jeg aldrig har hørt den classic, dog kunne jeg ikke forestille mig at der ville være nogen problemer.. Derimod kan jeg udtale mig lidt om MA...
Har selv haft kigget på RS6, og synes den var bedre end RS8, som har tendens til lidt mudret bass, efter min mening, der er 6'eren mere præcis..
Dog synes jeg du skal lede helt andetsteds, i Tape Connection i Kbh, har de pt. GS20 fra MA på tilbud til 8k, hvilket er 10k under normalpris Sådan et sæt har jeg hevet indendørs og kan love dig at de spiller bukserne af både RS-serien, Ikon og mange andre højtalere.. De er et godt køb til 18k de GS20, til 8k er det et latterligt godt tilbud, så kom afsted!!

lpnielsen
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 30 Juni 2007 kl. 10:39 | IP-adresse registreret  

Ja de GS20 ser godt nok interessante ud - og det er netop i sort, som jeg vil have, at de er på tilbud.

Kan andre bifalde "Rune|WildChild" glæde ved disse højttalere?

Ascari
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 19 Juni 2004
Lokalitet: Vestjylland
Sendt: 30 Juni 2007 kl. 10:46 | IP-adresse registreret  

Giv dem et lyt, hvis de er pengene værd når de koster 18k må det jo uden videre være et bedre købt til 8k, men husk det er dine ører der skal være glade for lyden uanset hvad andre siger

Ang. Classic'en har jeg selv én, og den ville jeg heller ikke betænke mig ved at tage hjem, so give it a try.

Til top Vis Ascari's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Ascari

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes