Tilbage til HIFI4ALL.DK 10. juni 2026 | 15:48   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Analog lyd
 HIFI4ALL Forum : Analog lyd
Emne Emne: Muligheder inden for RØR? (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Rockmoroe
Branchemedlem
Branchemedlem
Tweaks & Hifi

Bruger siden: 13 April 2007
Lokalitet: Aalborg
Status: Offline
Sendt: 09 Juli 2007 kl. 18:34 | IP-adresse registreret  

Har et buget på 5.000 til 10.000 kr. Har inden til nu haft lidt af hvert men intet med RØR. Mit sidste indkøb var en Thule, som nu er solgt igen. Det vigtigste er at den skal have XLR indgang og et enten XLR eller Phono udgang.

Er dette overhovedet muligt? Brugt er et naturligt et bud.

Lyden er i første omgang ikke det vigtigste, men om det overhovdet er muligt at noget.

MVH :-)

Til top Vis Rockmoroe's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Rockmoroe

Rockmoroe
Branchemedlem
Branchemedlem
Tweaks & Hifi

Sendt: 09 Juli 2007 kl. 22:12 | IP-adresse registreret  

Er der slet ingen foreslag???

Alt er velkommen :-)

Nightpuma
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 09 Maj 2005
Lokalitet: København
Sendt: 09 Juli 2007 kl. 23:09 | IP-adresse registreret  

Hei Rockmore.

Du skal nok kunne få dig en rørforstærker, men for at du nemmere skal få deb hjelpen du har brug for, er det nyttig om du kommer med nogle oplysninger:

* Hvad slags højttaler skal den drive?

* Har du preamp?

*Hvad slags musik lytter du til?

mvh asbjørn

Til top Vis Nightpuma's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Nightpuma Besøg Nightpuma's Websted

Rockmoroe
Branchemedlem
Branchemedlem
Tweaks & Hifi

Sendt: 09 Juli 2007 kl. 23:14 | IP-adresse registreret  

Har ingen pre, solgt min intg.forst, så er helt på barbund. Har en Thule DVA 150b som drev. Høre meget forskelligt...... fra Ramtein til Jack Johnson.

Den skal drive et par DIY Aktive bas enheder med en linie-signal og så et sæt mentor 2 fra dali.

StudioSound
Branchemedlem
Branchemedlem
StudioSound

Bruger siden: 07 Marts 2004
Lokalitet: Øerne
Sendt: 09 Juli 2007 kl. 23:21 | IP-adresse registreret  

Det virker lidt mystisk at "lyden ikke er det vigtigste"....... Selvfølgelig kan du få noget rørbaseret til under 10k der kan spille. Der er masser af billigt kinesisk rørgrej.

Uden et mål der giver mening får du nok ikke mange bud.

Hilsner,

Karsten

Rockmoroe
Branchemedlem
Branchemedlem
Tweaks & Hifi

Sendt: 09 Juli 2007 kl. 23:27 | IP-adresse registreret  

Jeg er som jeg skrev i starten, er jeg i første omgang interesseret i og høre om der er muligheder, indenfor et buget på 5 til 10 k. Ved ikke hvor det mystiske i det ligger......?

For selvfølgelig er lyden det allervigtigeste!!!!!! Men den må jeg jo lytte mig frem til. Ville jo bare gerne vide om det var muligt, og så fald nu hvor det er, hvor skal jeg kigge?

StudioSound
Branchemedlem
Branchemedlem
StudioSound

Bruger siden: 07 Marts 2004
Lokalitet: Øerne
Sendt: 10 Juli 2007 kl. 00:47 | IP-adresse registreret  

Du må gøre op med dig selv hvad det er du ønsker at opnå. Rør er ikke nødvendigvis vellyd bare fordi det er rør.

Hvis dine basenheder er aktive er det ikke den vilde effekt du behøver, og dog, for spændingssving af en vis størrelse er nødvendig for at gengive transienter troværdigt.

Hvilke typer musik lytter du til?

Hilsner,

Karsten

Rockmoroe
Branchemedlem
Branchemedlem
Tweaks & Hifi

Sendt: 10 Juli 2007 kl. 08:59 | IP-adresse registreret  

Jeg lytter til Ramstein, Rage, Jack Johnson, Dire straiths, Moby plus lidt blandet POP til baggrunds musik.

Lyttede til en RØR forst. her den anden dag, og var vildt imponeret. Dette tror. jeg nok var en FatBoy fra noget der hedder Techni-Fi, kan desvære ikke finde noget link på denne.

Har set lidt på denne, men den har ikke Linie udgang, vil gerne have linie udgang på. Er der nogen der kender lignende foreslag????

På forhånd mange tak for hjælpen 

Nightpuma
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 10 Juli 2007 kl. 12:42 | IP-adresse registreret  

Hej Rockmore

Den Fatboy du lyttet til er en forstærker/dockingstation for iPod. Den er ser smuk ud, men du behøver noget med mer effekt. Din højtalere er ikke konstrueret for rørforstærkere med sine 86dB 6OHM, men det betyder alligevel ikke at du ikke kan finde en rørforstærker der spiller godt med dem. Du har bare et mindre udvalg end hvis dine HT f.eks var 92 dB og hadde en stabil impedanskurve. Du kan forsøge at finde en rørforstærker der passer til dine dali, og da skal det være en såkalt PP (push-pull) på mindst 30-40 W. Eller du kan bytte ud dine HT med nogle der er mer rørvennelige så vil du have et større udvalg af rørforstærkere at vælge mellem.

Hvis du leser denne her tråden http://www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=54347&P N=2 finder du endel nyttig info, og den forstærker han endte op med at købe tror jeg nok hadde været en kanonmatch for dig. Jeg ser han måske ville selge den igen pga. konen, så du kan tale lidt med ham og se hvad der sker.

Der er også en link et sted i tråden til en inføring i rørforstærkere og højtalerimpedans. Det er hyggelig og informativ lesning.

Rør er kan spille utrolig flott, men hvis du skal finde noget der passer godt for dig, er det klogt af dig og lese lidt rundt på internettet, se om du kan få hørt noget grej, og selvsagt spørre løs her

Mvh Asbjørn

Til top Vis Nightpuma's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Nightpuma Besøg Nightpuma's Websted

Rockmoroe
Branchemedlem
Branchemedlem
Tweaks & Hifi

Sendt: 10 Juli 2007 kl. 19:34 | IP-adresse registreret  

Hej igen, tak for tråden yderst spændende læsning.

Rockmoroe
Branchemedlem
Branchemedlem
Tweaks & Hifi

Sendt: 10 Juli 2007 kl. 20:01 | IP-adresse registreret  

Er faldet over denne Rør-Forst. er der nogen der kender denne?

Virker som et godt køb, men kender intet til den, og hvad jeg skal være opmærksom på ved denne......

Nightpuma
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 10 Juli 2007 kl. 21:35 | IP-adresse registreret  

Rockmoroe skrev:

Er faldet over denne Rør-Forst. er der nogen der kender denne?

Virker som et godt køb, men kender intet til den, og hvad jeg skal være opmærksom på ved denne......

hei

vi behøver et link

asbjørn

Rockmoroe
Branchemedlem
Branchemedlem
Tweaks & Hifi

Sendt: 10 Juli 2007 kl. 21:38 | IP-adresse registreret  

Sorry, sover i timen......

http://www.hifi4all.dk/ksb/Annonce.asp?id=48589

There you go.......

mn1974
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 16 September 2005
Lokalitet: Århus
Sendt: 10 Juli 2007 kl. 21:50 | IP-adresse registreret  

nu er jeg jo den stor rørekspert (not), så jeg vil anbefale dig den rørforstærker vedkommende her har til salg.

Rogue er nemt at have med at gøre, amerikansk kvalitet, nemt at justere bias på.

• http://www.hifi4all.dk/ksb/Annonce.asp?id=48052

Rockmoroe
Branchemedlem
Branchemedlem
Tweaks & Hifi

Sendt: 10 Juli 2007 kl. 21:58 | IP-adresse registreret  

Har lige tjekket den. Desvære står den i kbh, og har ikke rigtig mulighed for at lytte til den. Og den virker en smule for dyr til mit buget.

Men mange tak for forslaget

Nightpuma
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 10 Juli 2007 kl. 22:12 | IP-adresse registreret  

Hei

Jeg kænder ikke denne forstærker, men jeg tror du skal have lidt mer power. Rogers er en gammelt og kændt britisk hifi produsent, men jeg ved ikke om de representerer den kvalitet som de gjorde i glansdagene. Den er ikke så kændt og kan være svær at sælge hvis du skulle ønske at bytte den ud. Dessuden kan det se ud som den kører udgangsrørene lidt hårdt

http://www.hifisentralen.no/cgi/yabb/YaBB.cgi/YaBB.cgi?board =elteori;action=display;num=1160061119

Hvis du har mulighed til at prøve den der hjemme, er det jo det beste, men spør du mig, er jeg lidt skeptisk. Vel og mærke uden at hverken å ha hørt eller sæt den.

Jeg synes du skal se dig lidt mer om før du handler. Hvad med en ønskes købt på ksb, da får du måske nogle gode alternativer.

Jeg ville hellere tjekke ud den andre han har for salg: http://www.hifi4all.dk/ksb/Annonce.asp?id=48588

Prima luna er designet i holland og bygget i kina. De er kændt for at være af høy byggekvalitet og at de spiller godt

http://www.primaluna.nl/pdfmap/LUNA2Algflyer.pdf

her kan du læse nogle anmeldelser: http://www.primaluna-usa.com/reviews.htm lit nede på siden

hvis du skulle vurdere den, synes jeg du skal prøve at få prisen lidt ned.

Asbjørn

Rockmoroe
Branchemedlem
Branchemedlem
Tweaks & Hifi

Sendt: 10 Juli 2007 kl. 22:41 | IP-adresse registreret  

Ok. tak for det. Heldig det er den samme mand, har lige sendt ham en mail. Og venter på han vender tilbage.

Tak for info'en

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes