Tilbage til HIFI4ALL.DK 14. juni 2026 | 15:00   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Analog lyd
 HIFI4ALL Forum : Analog lyd
Emne Emne: Mangler bare en integreret forstærker nu! (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
lapo
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 13 Juni 2007
Lokalitet: København
Status: Offline
Sendt: 14 Juli 2007 kl. 00:53 | IP-adresse registreret  

Alle mine komponenter er efterhånden på plads, bortset fra en forstærker UDELUKKENDE til gode stereooplevelser.....dog stadig til et S.U. budget!!

Har kig på HFK's Denon PMA-700AE forstærker, som ligger under de 3000 jeg kunne forestille mig at bruge! Er der nogen gode alternativer i mener jeg bør overveje!? Evt nogle gode deals rundt omkring på nettet!? Måske fra vores naboer mod syd??

En digital løsning kan heller ikke udelukkes......hvis ellers der er noget?!

Den skal bare drive et sæt Minipods, men må gerne gengive flot- og detaljeret musik......så godt det nu kan med de højtalere og tilsvarende ledninger!!

Er der noget fra Harman eller Marantz?! Onkyo måske?

Håber på endnu lidt hjælp....hehe!!

Takker mange gange...

Lars..
Til top Vis lapo's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af lapo

Modifix
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 02 Maj 2003
Lokalitet: Øerne
Sendt: 14 Juli 2007 kl. 01:30 | IP-adresse registreret  

Lapo.

Jeg ville se om der ikke var en af de_erklærede_kinesere brugt til salg. Det kunne være noget Classic, Vincent eller CAV, der mener jeg du får mest vellyd for pengene. Hvis du vil længere over i øreguf-afdelingen, skal der især gøres noget ved dit valg af højttalere, men det ved du vist godt allerede.. 

De ældre integrerede PM'er fra Harman spillede nu også ganske fint, der skal du, ved brugtkøb, desværre bare mindst 10 år tilbage i modelrækkerne og det åbner nye problemstillinger såsom vedligehold, sær ladekapacitet, og slidte relæer fx.

Mvh. Jens/Modifix

Til top Vis Modifix's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Modifix Besøg Modifix's Websted

rockforlife
Lukket konto
Lukket konto
Eget ønske!

Bruger siden: 18 Juli 2005
Lokalitet: Jylland
Sendt: 14 Juli 2007 kl. 07:16 | IP-adresse registreret  

lapo skrev:
Alle mine komponenter er efterhånden på plads, bortset fra en forstærker UDELUKKENDE til gode stereooplevelser.....dog stadig til et S.U. budget!!

Har kig på HFK's Denon PMA-700AE forstærker, som ligger under de 3000 jeg kunne forestille mig at bruge! Er der nogen gode alternativer i mener jeg bør overveje!? Evt nogle gode deals rundt omkring på nettet!? Måske fra vores naboer mod syd??

En digital løsning kan heller ikke udelukkes......hvis ellers der er noget?!

Den skal bare drive et sæt Minipods, men må gerne gengive flot- og detaljeret musik......så godt det nu kan med de højtalere og tilsvarende ledninger!!

Er der noget fra Harman eller Marantz?! Onkyo måske?

Håber på endnu lidt hjælp....hehe!!

Takker mange gange...

Lars..

Hej.

Hvis du vil have flot og detaljeret musik, skal du nok have dig et sæt rigitge højttalere.

Så del pengene over, og brug 1500,- på et sæt højttalere og 1500,- på en forstærker.

Højttalerne kunne være Dali 202, og forstærkeren kunne være en ældre NAD. Gerne en 3020i, men den kan være svær at finde

Men der en 3020 her til 550,- http://www.dba.dk/asp/soegning/detail.asp?annonceid=50819712

Eller måske en Dali 103: http://www.dba.dk/asp/soegning/detail.asp?annonceid=50511519

Eller en Suite 1.5 http://www.dba.dk/asp/soegning/detail.asp?annonceid=50624927

lapo
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 14 Juli 2007 kl. 20:06 | IP-adresse registreret  

Modifix skrev:

Hvis du vil længere over i øreguf-afdelingen, skal der især gøres noget ved dit valg af højttalere, men det ved du vist godt allerede..

Er 'desværre' allerede gået på kompromis med højtalerne! Det var noget der bare tilnærmelsesvist lignede alt andet end en højtaler.....eller ingenting!!
Og B&W's Nautilus snegle til 250kilo per sæt(my precious), bli'r en kende i overkanten....hehe!!
Må bare prøve at få det optimale ud af dem jeg har!!!
Måske noget digitalt ville lyde godt på dem???

Modifix skrev:

De ældre integrerede PM'er fra Harman spillede nu også ganske fint, der skal du, ved brugtkøb, desværre bare mindst 10 år tilbage i modelrækkerne....

Kan det passe, med vores teknologiske udvikling, at der ikke er fremstillet noget nutildags, der kan levere bedre og billigere resultater end for 10 år siden!?
Gerne fra Harman...eller andre!?

Modifix skrev:

Jeg ville se om der ikke var en af de_erklærede_kinesere brugt til salg....Classic, Vincent eller CAV...

Hmmm.....det samme som ovenover, og brugt igen!!
Vil da gerne være åben overfor mærker, som den almene dansker ikke umiddelbart kender så meget til....og kald mig venligst ikke Hr. & Fru Danmark....haha!!

Titusinde-tusinde tak på forhånd...

MVH

lapo
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 14 Juli 2007 kl. 20:12 | IP-adresse registreret  

rockforlife skrev:

Hvis du vil have flot og detaljeret musik, skal du nok have dig et sæt rigitge højttalere.

Øv....er mine højtalere ikke rigtige!?!? Hmmmm!!

rockforlife skrev:

Så del pengene over, og brug 1500,- på et sæt højttalere og 1500,- på en forstærker.

Har allerede højtalerne, må bare få det bedste ud af dem!! Men det giver mig også 3000 til udelukkende forstærkerhandel....hehe!!
Måske mit svar ovenover kan hjælpe dig til din hjælp til mig!!
Jeg påskønner det enormt!!

Og tak for links...!!

Maximusoptimus
Branchemedlem
Branchemedlem
AudioConcept

Bruger siden: 14 September 2003
Lokalitet: Nordjylland
Sendt: 14 Juli 2007 kl. 20:35 | IP-adresse registreret  

hvis du kan finde en hk 690,680 eller en 670 brugt, så får du meget amp for pengenge

hk 690 2x 130 watt

HK 680 2x110 watt http://www.tnt-audio.com/ampli/hk680_e.html

HK 670 . 2x70 watt

kig efter en af dem, så går du ikke galt i byen

og efter min mening det bedste du kan få til prisen

Til top Vis Maximusoptimus's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Maximusoptimus

lapo
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 14 Juli 2007 kl. 22:05 | IP-adresse registreret  

Er Denon helt ude i skoven, eller bare ikke pengene værd!?

Eller er det stadigt voksende tendens jeg har observeret, at folk udviser en skepsis ved at handle med Hifiklubben!?

Der er stadig ingen, der bevæger sig ud på 'digital isen'.....haha!!
Der findes måske ingen integrerede forstærkere....eller har folk bare ingen mening om det!?
Det skal ikke forstås sådan, at jeg bare MÅ ha' en digital....tværtimod! Ønsker bare at få afdækket min nysgerrighed!!

Men foreløbigt tak...!!

Vanderlay
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 11 November 2003
Lokalitet: Jylland
Sendt: 14 Juli 2007 kl. 22:57 | IP-adresse registreret  

Digitale forstærkere ligger generelt i en meget højere prisklasse mig bekendt, og jeg kan ikke helt se, hvilken fordel det vil gøre her
Til top Vis Vanderlay's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Vanderlay

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes