Tilbage til HIFI4ALL.DK 14. juni 2026 | 00:47   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Analog lyd
 HIFI4ALL Forum : Analog lyd
Emne Emne: Hvilken er den bedre cd spille?? (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Elleson Audio
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 19 December 2003
Lokalitet: Jylland
Status: Offline
Sendt: 09 Januar 2004 kl. 00:09 | IP-adresse registreret  

Jeg sad hos en kammersjuk og nød tonerne fra hans rør bøf og var egentlig lidt overrasket over den dejlige lyd hans grej kunne levere, sådan taget i betragtning af at hans sys næsten er identisk med mit..Jeg må indrømme at der kom en fanden op i mig at hans sys kunne lyde så godt i forhold til mit, efter lidt køren frem og til bage med diverse gerj fandt vi ud af at det var cd spilleren, der er mit svage punkt. Hans cd spille (1900kr + lclock + zapfilter) kunne spille røven ud af bukserne på min cayin, det syntes jeg ik så meget om så nu bliver mit næste prosjekt, at rode lidt med noget cd spille.( Puha en lang overflødig indledning )

Da jeg ikke er ret vild med at pille ved min cayin, vil jeg hellere prøve en lidt billigere cd spille.

Bud 1: http://www.lcaudio.dk/ deres tilbud på den pioneer

Bud 2: http://www.hifiklubben.dk DCD1450 DENON

Bud 3: Har læst lidt om en sony men kan ikke huske hvad den hed

Men hvis i har et bedere bud på en cd spille til max 3500kr +opgradering  skal i være velkomne..

Takker

EA

Til top Vis Elleson Audio's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Elleson Audio Besøg Elleson Audio's Websted

sjorslev
Forum Bruger
Forum Bruger
Tidl. Jumon Audio

Bruger siden: 02 April 2003
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 09 Januar 2004 kl. 01:16 | IP-adresse registreret  

Jeg har tidligere haft en Pioneer PD-S707, købt hos LC, med Clock og op-aps fra AD. Den var en udemærket Cd-sfspiller. Det eneste problem jeg har haft, var med CD-er lånt på biblioteket.

De klistrer en label ovenpå CD'en, og hvis de ikke får centreret hullet ordentlig, så kan CD'en ikke gå ned over centertapen, som der jo er på Pioneers Stable platter drev. Men det var jo ikke CD'ens skyld.

Så der er et par CD'er fra vores biblioteket jeg har måttet tilpasse labelen på med en kniv

Det er ellers en lækker maskine. Lidt mere kritisk med fedtfingre på CD'erne, og lidt langsom til at indlæse, men stadig hurtigere end den Primare DVD jeg bruger nu. Spiller CD-R men ikke CD-RW. Og heller ike MP3.

tp acoustics
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 05 Oktober 2003
Sendt: 09 Januar 2004 kl. 01:32 | IP-adresse registreret  

hejsa...

ville ikke Købe AD opgraderingen da AD-825 har den mest Slatne Bas jeg nogensinde har hørt fra någet der skulle være Kvalitet og en chip til de hmmm hvad er det nu de koster100-½50 kr/stk.

har haft en Denon DCD-3000 som jeg ville opgradere og fik anbefalet AD-825 men holdk**t hvor blev den slatten at høre på så måtte ud og invistere i nye Chips... Suuuuuk.... og efter at have prøvet en masse forskellige Opamps faldt valget på Burr-Brown opa-134 som singel Chanel ( http://focus.ti.com/docs/prod/folders/print/opa134.html )

og OPA-2134 som Dual. ( http://focus.ti.com/docs/prod/folders/print/opa2134.html )

håber det kan hjælpe dig lidt hvis du har Mod på selv at Skifte Chipsne ud på Pioneer'en

Til top Vis tp acoustics's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af tp acoustics

Elleson Audio
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 19 December 2003
Lokalitet: Jylland
Sendt: 09 Januar 2004 kl. 02:56 | IP-adresse registreret  

Det vil så sige, at i mener at  pioneer er den maskine der er værd at bygge videre på?

Til top Vis Elleson Audio's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Elleson Audio Besøg Elleson Audio's Websted

sjorslev
Forum Bruger
Forum Bruger
Tidl. Jumon Audio

Bruger siden: 02 April 2003
Sendt: 09 Januar 2004 kl. 04:01 | IP-adresse registreret  

DEt er en solid maskine, og lydmæssigt mener jeg helt klart at den i sin tid var pengene værd.

Den O-AMP som LC sælger den med idag, er jo ikke den som sad i min i sin tid, så her er der forhåbentlig sket yderligere fremskridt. Der sad AD825 i min. Derudover havde min den Clock der hed X0, og ingen Black Gate kondensatorer. Jeg gav 4000,- for 3 år siden.

Der er sikkert mange andre maskiner der giver fin kvalitet for pengene, men når nu du er ude i at ville prøve LC's forbedringer, så tyder det jo på at du kan lide deres lydfilosofi, og derfor må Pioneeren være en god løsning, da LC jo selv har valgt at satse på denne model. Og så er et jo ok at du reelt får maskoinen for 2000,-.

Så kan du jo altid sidenhen eksperimentere med nogle Burr Brown op amps istedet. Jeg har selv nogle OPA134 og OPA2134 liggende som det var min mening at prøve, men det nåede jeg aldrig

Ronin
Branchemedlem
Branchemedlem
Lyd og Billed Vodskov

Bruger siden: 31 Marts 2003
Lokalitet: Nordjylland
Sendt: 09 Januar 2004 kl. 07:02 | IP-adresse registreret  

Find evt. en brugt Sony CDP-X505Es eller lignende, som i forvejen er en glimrende maskine. Den har et suverænt løbeværk og vil egne sig godt til eksperimentet. Men inden du foretager indgrebet så prøv at sammenligne den med din kammys. En 505´er skulle kunne findes til mellem 1500 og 2000 kr.!

tp acoustics
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 05 Oktober 2003
Sendt: 09 Januar 2004 kl. 07:10 | IP-adresse registreret  

hej igen har en NAD-501 der er modificeret med Burr-brown Opams men den tranger til et en ny Laser den kan du godt få for en Plov eller en anden hvis nogle er interesset bare smid en Privat besked spillet sku ret Super med de nye Opamps og blå lysdioder i display

--MVH Thomas

Til top Vis tp acoustics's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af tp acoustics

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes