| Forfatter |
|
sonyes Forum Bruger

Bruger siden: 17 Marts 2005 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 475
|
| Sendt: 25 Juli 2007 kl. 11:18 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har fået fat i en thorens td166 til en rigtig god pris. Ønsker at nusse lidt om den og evt montere en rega 300b arm som jeg har liggende. Kunne også godt tænke mig en ny rem. Hvor skaffer jeg sådan en? Rammen skal også have en tur. Hvad vil i foreslå her? Håber i har lidt gode råd.
|
| Til top |
|
| |
sonyes Forum Bruger

|
| Sendt: 25 Juli 2007 kl. 15:18 | IP-adresse registreret
|
|
|
Er der virkelig ikke nogle der kan give mig lidt råd?
|
| Til top |
|
| |
sonyes Forum Bruger

|
| Sendt: 25 Juli 2007 kl. 15:18 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg lover at smide billeder op når jeg starter
|
| Til top |
|
| |
r-l-b Forum Bruger

Bruger siden: 20 September 2005 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 7702
|
| Sendt: 25 Juli 2007 kl. 15:31 | IP-adresse registreret
|
|
|
dette er et spørgsmål med på vogne og ikke en "viden" kommentar Sidder Rega 300 armen normalt ikke på pladespillere uden flydende ophæng og er bedst egnet til en stiv konstruktion ??? Tweaks og reservedele m.m. kan du læse om her: http://www.theanalogdept.com/thorens_td_160_dept_.htm
__________________ for tiden afspiller jeg meget musik - det lyder godt
|
| Til top |
|
| |
sonyes Forum Bruger

|
| Sendt: 25 Juli 2007 kl. 15:36 | IP-adresse registreret
|
|
|
tror kun det er når man skal løfte armen med lifter det er et lille problem hvis man ikke er forsigtig. Lydmæssigt burde den vel være fin nok, selvom der er delte meninger om det.
|
| Til top |
|
| |
r-l-b Forum Bruger

|
| Sendt: 25 Juli 2007 kl. 15:53 | IP-adresse registreret
|
|
|
ja - jeg kan se at 160 super 5 har været solgt i 85 fra ny med rega 250 

Og du får da ikke de problemer som jeg har med min 160 super V - med SME IIIs arm hvor det næsten ikke er til at finde en MC pick-up der kan spille sammen - så er der mange flere muligheder med rega 300 - du skal bare finde ud af om du kan lave en andordning så du kan stille VTA rigitgt
__________________ for tiden afspiller jeg meget musik - det lyder godt
|
| Til top |
|
| |
sonyes Forum Bruger

|
| Sendt: 25 Juli 2007 kl. 19:30 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvad er det VTA er? Dan 160`er ser nice ud. Har i øjeblikket en STD m spillende med regaarmen. Tror du det vil blive en bedre kombination med 166`eren ogregaen? jeg er lidt i tvivl, men man kan jo prøve.
Ved du om man kan montere regaen direkte eller skal der en metaleplade under den for at løfte den lidt?
|
| Til top |
|
| |
don dario Forum Bruger

Bruger siden: 19 Januar 2006 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 2317
|
| Sendt: 25 Juli 2007 kl. 19:39 | IP-adresse registreret
|
|
|
sonyes skrev:
Hvad er det VTA er? Dan 160`er ser nice ud. Har i øjeblikket en STD m spillende med regaarmen. Tror du det vil blive en bedre kombination med 166`eren ogregaen? jeg er lidt i tvivl, men man kan jo prøve.
Ved du om man kan montere regaen direkte eller skal der en metaleplade under den for at løfte den lidt? |
|
|
Det kommer an på hvordan din VTA(hældning med center) står når Pu er på pladen... den ska i de fleste tilfælde(men ikke alle) hælde en lille bitte bitte nedaf mod center.. dvs så godt som vandret... gør den ikke det så ska der en skive eller to under!
MVH
Don
|
| Til top |
|
| |
sonyes Forum Bruger

|
| Sendt: 25 Juli 2007 kl. 19:45 | IP-adresse registreret
|
|
|
don dario skrev:
sonyes skrev:
|
Ved du om man kan montere regaen direkte eller skal der en metaleplade under den for at løfte den lidt?
|
|
|
Det kommer an på hvordan din VTA(hældning med center) står når Pu er på pladen... den ska i de fleste tilfælde(men ikke alle) hælde en lille bitte bitte nedaf mod center.. dvs så godt som vandret... gør den ikke det så ska der en skive eller to under!
MVH Don |
|
|
Ved du hvor man finder sådan en skive. Der er ikke nogen højderegulering på rega 300 armen. Læste et sted at man kunne lægge et metalboard for at hæve. Kan dette være rigtigt. Og hvis det er tilfældet, kan dette så købes eller skal jeg selv producere et?
|
| Til top |
|
| |
don dario Forum Bruger

|
| Sendt: 25 Juli 2007 kl. 20:05 | IP-adresse registreret
|
|
|
sonyes skrev:
don dario skrev:
sonyes skrev:
|
|
|
Det kommer an på hvordan din VTA(hældning med center) står når Pu er på pladen... den ska i de fleste tilfælde(men ikke alle) hælde en lille bitte bitte nedaf mod center.. dvs så godt som vandret... gør den ikke det så ska der en skive eller to under! MVH Don |
|
|
Ved du hvor man finder sådan en skive. Der er ikke nogen højderegulering på rega 300 armen. Læste et sted at man kunne lægge et metalboard for at hæve. Kan dette være rigtigt. Og hvis det er tilfældet, kan dette så købes eller skal jeg selv producere et? |
|
|
Du kan selv lave noget men ellers kan det købes ved Bendt fra Medlyd!!
MVH
Don
|
| Til top |
|
| |
sonyes Forum Bruger

|
| Sendt: 25 Juli 2007 kl. 20:07 | IP-adresse registreret
|
|
|
Super. tak skal du ha!
|
| Til top |
|
| |
don dario Forum Bruger

|
| Sendt: 25 Juli 2007 kl. 20:22 | IP-adresse registreret
|
|
|
Selv:-) og pøj pøj
MVH
Don
|
| Til top |
|
| |
don dario Forum Bruger

|
| Sendt: 25 Juli 2007 kl. 20:24 | IP-adresse registreret
|
|
|
Og du skriver jo bare hvis du har spørgsmål til nogle problemer der måtte opstå!?
MVH
Don
|
| Til top |
|
| |
sonyes Forum Bruger

|
| Sendt: 25 Juli 2007 kl. 20:46 | IP-adresse registreret
|
|
|
don dario skrev:
Og du skriver jo bare hvis du har spørgsmål til nogle problemer der måtte opstå!?
MVH Don |
|
|
Det lyder godt. Kommer helt sikkert i vanskeligheder. Den skal have den helt store tur. Laver også ny ramme til den, montere rca stik osv. Men regner med at det bliver armskiftet der bliver det vanskeligste.
|
| Til top |
|
| |
krenzler Forum Bruger

Bruger siden: 20 December 2005 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 5449
|
| Sendt: 25 Juli 2007 kl. 21:05 | IP-adresse registreret
|
|
|
Soundsupports sælger armboards. Det sikrer ihvertfald den rette monteringsafstand. Her er den på eBay.
Jeg er ikke så sikker på at TD166 vil spille bedre end STD305M men jeg kan da nemt tage fejl. Justeringen af ophænget har også lidt at sige med sådanne typer pladespillere...
Her er et kit med drivrem og forskelligt andet. Hvis det absolut skal være en drivrem med Thorens logo koster den nemt 20,-€ alene. Om den så er bedre skal jeg ikke kunne sige.
Kig på det TD160 link hos The Analog Dept. som r-l-b linkede til. Meget god info og inspiration at hente dér.
Thorens guide.
Mvh.
|
| Til top |
|
| |
sonyes Forum Bruger

|
| Sendt: 25 Juli 2007 kl. 21:45 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tak for info Krenzler! STD`en er lidt mere plastic-agtig, så vil hellere bygge videre på den thorens. Desuden er det nemmere at skifte hastighed. Den olie der er med til kittet med remmen, er det til centerleje?
Har i nogle ideer til opbygning af ny ramme/plint eller hvad man skal kalde det?
|
| Til top |
|
| |
krenzler Forum Bruger

|
| Sendt: 25 Juli 2007 kl. 22:21 | IP-adresse registreret
|
|
|
sonyes skrev:
| Den olie der er med til kittet med remmen, er det til centerleje? |
|
|
Lige præcis ("10 ml Sinterlageröl").
Angående TD tweaks så kig her.
Det jeg finder mest irriterende ved Thorens + Rega (ud over den stive armlift) er det stive tonearmskabel der løber lodret ud af Rega armen. Jeg valgte at lave et hul i bundpladen (af kraftig Xfinér) lige under armen og endnu et hul samme sted nedenunder igen i den hylde som jeg havde Thorens'en stående på. På den måde kan kablet (forhåbentlig) ende med at forstyrre det flydende ophæng så lidt som muligt.
Jeg blev dog aldrig helt gode venner med den kombo men det er måske bare mig... Til Thorens foretrækker jeg en arm med aftageligt phono kabel (så man selv kan vælge et der er fleksibelt og let) + at det er en arm hvor kablet løber ud i en 90 graders vinkel til siden (som på Linn arme f.eks.).
Tænk også på den samlede vægt af hele armen i forhold til fjederen i det relevante hjørne...
Lidt om måtter.
Mvh.
|
| Til top |
|
| |
sonyes Forum Bruger

|
| Sendt: 26 Juli 2007 kl. 07:40 | IP-adresse registreret
|
|
|
Var det hovedsageligt betjeningsmæssigt at det ikke var så godt? lyden var ok? Måske skal jeg kigge efter en anden arm. Har bare ikke det vilde budget til det desværre.
Jeg opretter en tråd i diy der hedder projekt td166, hvis man vil kigge med
|
| Til top |
|
| |
krenzler Forum Bruger

|
| Sendt: 26 Juli 2007 kl. 13:45 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg foretrak en SME 3009 Improved (opgraderet med Cardas kabel & bronze knivleje) på min TD150MkII frem for en Rega RB250 (uden opgraderinger). Men SME armen brugte jeg kun med MM/MI.
Mvh.
|
| Til top |
|
| |
r-l-b Forum Bruger

|
| Sendt: 26 Juli 2007 kl. 13:50 | IP-adresse registreret
|
|