Tilbage til HIFI4ALL.DK 22. juni 2026 | 00:17   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Analog lyd
 HIFI4ALL Forum : Analog lyd
Emne Emne: C273 med MA/DLS (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
VilddyrDK
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 19 Juli 2007
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Sendt: 25 Juli 2007 kl. 22:51 | IP-adresse registreret  

Efter at have overvejet kraftigt at investere i Onkyo TX SR-705, er jeg blevet i tvivl om jeg skal kaste pengene efter en stereo-setup istedet. Jeg har kigget en del på NAD C273, og jeg synes den virker som et godt bud (jeg skal selvfølgelig HØRE den!).

Først og fremmest vil jeg gerne høre, hvad jeg får ud af at gå efter et stereo-setup frem for et surround setup (I vil sikkert sige: BEDRE LYD! - men hvad ellers?), specifikt NAD'en ift. Onkyo'en.

Jeg er meget nysgerrig efter at høre, hvad I mener/tror om kombinationen C273 sammen med enten MA GS60, MA GS20 eller DLS R55. Jeg skal selvfølgelig høre kombinationerne, men det er lidt svært, når nu tingene står i hver deres butik (og det er svært for mig at fragte det hjem, selv om det var muligt at låne). Først og fremmest kan C273 trække de 3 forskellige højttalere, og dernæst hvad vil I mene bliver forskellen på at kombinere NAD'en med de 3 forskellige højttalere?

Jeg hører mest rock/pop, fx ACDC, Pink Floyd, Metallica, Deep Purple, DAD, Green Day, Kashmir. Og så er kæresten vild med George Michael, Michael Jackson o.lign...
Til top Vis VilddyrDK's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af VilddyrDK

VilddyrDK
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 28 Juli 2007 kl. 18:52 | IP-adresse registreret  

Jeg er stadig meget interesseret i at høre, hvad I tror om kombinationen NAD+DLS eller NAD+MA

pigolo
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 30 November 2006
Lokalitet: Vestsjælland
Sendt: 28 Juli 2007 kl. 19:16 | IP-adresse registreret  

jeg kender ikke de omtalte højtalere..

men jeg har selv C272 og jeg vil sige det er en rigtig god allround effekt..
den er mørk i lyden ligesom meget andet NAD.

vil heller ikke tro den har nogen problemer med at trække dine højtalere. da jeg har prøvet MEGET forskelligt på min og der har ikke været nogen problemer..

det eneste jeg vil sige som er et problem er at den bliver MEGET varm ved høj volumen i længere tid. så den skal have noget luft omkring sig..

ellers en stabil og effekt som kan levere fint med effekt
Til top Vis pigolo's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af pigolo

VilddyrDK
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 28 Juli 2007 kl. 20:47 | IP-adresse registreret  

Hej pigolo, tak for svar.

Når du siger NAD er mørk i lyden, så kræver det vel nogle højttalere som kan spille sammen med forstærkeren og ikke selv er "mørke"? Spørgsmålet er så om lyden bliver for mørk, hvis man parer NAD med DLS eller MA?

Så vidt jeg kan se, så er C272 en effektforstærker, som kræver en forforstærker (fx C162), er det et problem, at den bliver så varm?

pigolo
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 28 Juli 2007 kl. 21:16 | IP-adresse registreret  

nu har jeg ikke hørt de omtalte højtalere. men har set DLS spændt for en C272 så en eller anden form for god lyd må der komme ud af det hehe  

ja du skal bruge en forforstærker feks en C162 som jeg også har. det spiller fint sammen og det er et rigtig fleksibelt sæt vil jeg sige..

nej det er ikke et problem at den bliver varm overhovedet. man skal bare være bevidst om det. det ville være dumt at brænde den af pga man pakker den ind i hyller og lign.

mvh pigolo

VilddyrDK
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 29 Juli 2007 kl. 23:33 | IP-adresse registreret  

OK, tak for info. Det ser interessant ud med C162, men ærgeligt, der ikke er mulighed for at tænde/slukke for højttalerudgangene, hvis man har 2 sæt tilkoblet. Kan man koble en ekstern boks på, eller hvordan løses dette?

Jeg må hellere lige checke op på det med varmen. Er det specielt for NAD er eller er det det samme for alle forstærkere i den størrelse?

Acer
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 06 Juni 2003
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 30 Juli 2007 kl. 09:06 | IP-adresse registreret  

Jeg vil mene, at MA + NAD ville være en god kombination idet NAD's lidt varme (mørke) lyd kan være med til at tage toppen af MA's til tider lidt hidsige diskanter. Og til det musik du hører vil jeg helt klart vælge MA fremfor DLS da

pigolo
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 30 Juli 2007 kl. 13:39 | IP-adresse registreret  

VilddyrDK skrev:
OK, tak for info. Det ser interessant ud med C162, men ærgeligt, der ikke er mulighed for at tænde/slukke for højttalerudgangene, hvis man har 2 sæt tilkoblet. Kan man koble en ekstern boks på, eller hvordan løses dette?

Jeg må hellere lige checke op på det med varmen. Er det specielt for NAD er eller er det det samme for alle forstærkere i den størrelse?

jeg tror man kan købe en ekstern boks men er ikke så sikker på det..

hmm ved ikke om det er specielt for NAD men dem jeg har spillet med bliver sådan ok varme..
men det kan selvf også bare være mig der er lidt for forsigtig.
jeg ville ihvertfald ikke kunne klare tanken om at brænde noget af pga varme det er for surt..

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes