| Forfatter |
|
Tex-Tv Forum Bruger

Bruger siden: 21 Juli 2007 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 43
|
| Sendt: 10 August 2007 kl. 13:48 | IP-adresse registreret
|
|
|
Er der nogen som har råd/erfaringer med dette effekttrin? Har købt et sådan til at trække mine KEF Bailey. Det har sort metalchassis og blank alufront og er ikke den nyeste udgave som var i helt sort.
|
| Til top |
|
| |
Kjeldsen Forum Bruger

Bruger siden: 23 Maj 2003 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 9424
|
| Sendt: 10 August 2007 kl. 14:22 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har prøvet den integrerede udgave, med samme effekttrin. TIl de priser man kan se den til (ca. 1000 kr) er den helt fin, men der er ikke meget gang i den. Jeg vil karakteriserer den som kedelig og glat med en udtalt mangel på dynamik i basområdet. Min var med nye lytter, så de kan ikke have skylden.
Noget andet fra den tid som er betydeligt bedre er Accuphase, men de ses ikke så tit.
|
| Til top |
|
| |
Tex-Tv Forum Bruger

|
| Sendt: 10 August 2007 kl. 14:54 | IP-adresse registreret
|
|
|
Havde selv en Luxman L-120a først i firserne som drev et par Technichs SB-E100, dem med mellemtone og diskant horn og var egentlig meget godt tilfreds med den. Har dog kun givet 600,-kr for effekttrinet, så det går nok hvis at jeg ikke bliver tilfreds.
Dagdrømte ofte foran AUDIOSCAN´s vinduer i Aalborg som var fyldt med alverdens lækkerier fra Accuphase...
|
| Til top |
|
| |
r-l-b Forum Bruger

Bruger siden: 20 September 2005 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 7702
|
| Sendt: 10 August 2007 kl. 19:15 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har L120A integreret, G120A equlizer, M120A effekt - jeg synes det er tre gode produkter men lige pt kan jeg bare lide min L58A -  M120A spiller bedre end l-435  L120A har haft ryg for at futte højtalere af i massevis - jeg har dog aldrig haft problemet - jeg ved ikke om M120A har det samme problem - Hvad skal du putte foran din M120A??
__________________ for tiden afspiller jeg meget musik - det lyder godt
|
| Til top |
|
| |
Kinnaps Forum Bruger

Bruger siden: 05 December 2005 Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline Indlæg: 264
|
| Sendt: 10 August 2007 kl. 19:53 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tex-Tv skrev:
| Er der nogen som har råd/erfaringer med dette effekttrin? Har købt et sådan til at trække mine KEF Bailey. Det har sort metalchassis og blank alufront og er ikke den nyeste udgave som var i helt sort. |
|
|
Jeg har selv haft to udgaver af den. En original og en modificeret. Ganske fornuftig forstærker til prisen. De kan få et problem med heatpipe kølingen med tiden. Hvis din ikke er blevet utæt endnu, sker det nok heller ikke. Heatpipen i f.eks. L-550 var mere robust.
Den sammenligning Kjeldsen lavede, synes jeg nu ikke giver meget mening. M-120A var noget af det billigere fra Luxman. En sammenligning af Accuphase med Lux M-05, M-06 eller den lidt senere M-07, ville der nok være mere fornuft i.
|
| Til top |
|
| |
Kjeldsen Forum Bruger

|
| Sendt: 10 August 2007 kl. 20:03 | IP-adresse registreret
|
|
|
Den effekt jeg havde kostede små 10.000 kr. Det mener jeg ikke er voldsomt meget dyrere end den nævnte Luxmann. Så vidt jeg erindre kostede L120A også 10.000 kr., så mon ikke effekten kunne fås til omkring 7-8000 kr.
M05 var nu heller ikke kendt for sine gode basegenskaber. De tests jeg husker beskrev den som noget strømsvag. L550 kender jeg dog også, og den er klart bedre end 120A, men også her savner jeg den pondus som Accuphase kunne levere.
|
| Til top |
|
| |
r-l-b Forum Bruger

|
| Sendt: 10 August 2007 kl. 20:08 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg mener kun L120A kostede max 5000 og at M120 var dyrere ?
|
| Til top |
|
| |
Kinnaps Forum Bruger

Bruger siden: 05 December 2005 Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline Indlæg: 264
|
| Sendt: 10 August 2007 kl. 20:21 | IP-adresse registreret
|
|
|
Kjeldsen skrev:
|
Den effekt jeg havde kostede små 10.000 kr. Det mener jeg ikke er voldsomt meget dyrere end den nævnte Luxmann. Så vidt jeg erindre kostede L120A også 10.000 kr., så mon ikke effekten kunne fås til omkring 7-8000 kr.
M05 var nu heller ikke kendt for sine gode basegenskaber. De tests jeg husker beskrev den som noget strømsvag. L550 kender jeg dog også, og den er klart bedre end 120A, men også her savner jeg den pondus som Accuphase kunne levere.
|
|
|
Lux M-05 har omtrent samme styr på bassen som ML 27, så mangel på bas er der vel næppe. M-07 er noget af det absolut bedre jeg har hørt mht. bassen. Mere kontrol end f.eks. A-50V, som den blev sammenlignet med.
EDIT: Men der er selvfølgelig forskel på, hvornår man opfatter bassen som værende god.
|
| Til top |
|
| |
Kjeldsen Forum Bruger

|
| Sendt: 11 August 2007 kl. 08:46 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har ikke hørt M-05 kun læst om den i sin tid. Det er så lang tid siden at det muligvis er M-03 jeg husker istedet. Jeg ved blot at de luxmann grej jeg har hørt, elle har haft den Luxmann bas, på 120A blev det blot for meget af det gode.
|
| Til top |
|
| |
Tex-Tv Forum Bruger

|
| Sendt: 17 August 2007 kl. 12:19 | IP-adresse registreret
|
|
|
Har nu modtaget forstærkeren fra pakkeposten, men ak... Den siger intet og min reciver skriver AMP ERROR når Luxmanen bliver tilkoblet, samtidigt så blinker Power lysdioden på fronten af Luxmanen..
Nogle bud på eventuelle fejl? Det skal lige siges at jeg kontaktede straks sælger, som bedyrede at han selv havde spillet på trinet uden problemer så sent som et par dage før at den gik til forsendelse..
|
| Til top |
|
| |
Kjeldsen Forum Bruger

|
| Sendt: 17 August 2007 kl. 13:27 | IP-adresse registreret
|
|
|
Åben låget og se om nogle kabler skulle være faldet af, eller en skrue der ligger løst el. lign.
|
| Til top |
|
| |
Tex-Tv Forum Bruger

|
| Sendt: 18 August 2007 kl. 20:35 | IP-adresse registreret
|
|
|
Har haft en tekniker på forstærkeren og han dødsdømte mit indkøb. Det er et udgangstrin og/eller strømforsyningen som er gået.. Sælger havde dog lovet at forstærkeren fungerede 100%, så jeg må igang med at få mine skillinger tilbage, da jeg ikke har hørt at et udgangstrin kan brænde af under transport. Forstærkeren lugtede også nærmest "varm" da jeg pakkede den ud.
Tak for alle rådene. Begravelsen foregår i stilhed og afdøde står til rådighed med donation af dele, hvis sælger ikke vil have den retur. 
|
| Til top |
|
| |
Tex-Tv Forum Bruger

|
| Sendt: 26 August 2007 kl. 14:34 | IP-adresse registreret
|
|
|
BREAKING NEWS!!!!
Dødsdommen over Luxman forstærkeren var heldigvis vildt overdrevet. Fik en trediemand til at gennemgå trinet med støvsugning, rens og nye sikringer. Da vi startede den op blinkede Power dioden igen, men pludselig klikkede relæet og lyset i dioden blev konstant..
Hurtigt blev den samlet og spændt for Bailey´erne og Pioneer reciverens preout og et øjeblik efter spredte en herlig varm Luxman sound sig i min ydmyge stue. Dyb bas og dynamik præger lydbilledet samt en varm mellemtone og en luftig diskant. Jeg er foreløbigt meget tilfreds og det blev sælger også da han fik nyheden over telefonen.  __________________ Den, som ikke laver fejl, laver som regel ingenting!
|
| Til top |
|
| |
r-l-b Forum Bruger

|
| Sendt: 26 August 2007 kl. 15:01 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
Noerregaard Forum Bruger

Bruger siden: 16 September 2009 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 65
|
| Sendt: 18 September 2009 kl. 09:46 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg håber i kan besvare et lille spørgsmål jeg har gået med noget tid. Jeg er indehaver af en Luxman L-120A og snart en M-120A.
Mit spørgsmål lyder på hvilken slags højtaler i mener vil egne sig bedst til dette anlæg? - og eventuelt mærker.
Lige nu køre det med et par Jamo Concert højtalere, men det er ikke helt optimalt.
På forhånd tak.
|
| Til top |
|
| |
r-l-b Forum Bruger

|
| Sendt: 18 September 2009 kl. 10:04 | IP-adresse registreret
|
|
|
Der kan være nogle problemer med L-120A og visse højtalere men hvis du bruger den som forforstærker for M-120A er du ude over det problem samtidig med at du får noget mere kraft. Brug 8 ohms højtalere ikke 4 ohms når du spænder vintage japanere forstærkere foran - det er klart bedst.
Du må skrive lidt om hvilken slags musik du lytter til og om du har tænkt dig pladespiller eller CD afspiller som primær kilde - eller harddisk ?? - hvad består resten af dit anlæg af ?
Her er en herinde som driver en heftig sub-bas med en M-120 A og han er ret godt tilfreds
Har selv haft begge del - valgte dog at gå et skridt længere tilbage i luxmanhistorien for varmere lyd og trækabinet - men de to forstærkere giver en masse valuta for pengene hvis de er i orden
|
| Til top |
|
| |
Noerregaard Forum Bruger

|
| Sendt: 18 September 2009 kl. 10:12 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tusind tak for indlægget.
Ja jeg har tænkt mig at bruge L-120A som forforstærker på M-120'eren. Målet er en cd afspiller, men intil videre er det harddisk. jeg hører klassisk rock, normal rock, heavy metal og hardcore. Det skal derfor være noget der kan klare højere volumen niveauer :)
Er det korrekt at Luxman Laboratory serien levere en ret behagelig lyd?
|
| Til top |
|
| |
r-l-b Forum Bruger

|
| Sendt: 18 September 2009 kl. 10:54 | IP-adresse registreret
|
|
|
Laboratory serien har jeg ikke hørt . mærkeligt nok
Jeg ville prøvelytte nogle ældre JBL eller msåke et par Pioneer HPM100
Hold dig fra Cervin Vega og filtovertrukne disco Højtalere - de kan sikkert larme og spille din musik lidt højere end JBL og Pioneer men du bliver træt af det ret hurtigt
der er et par Altec højtalere til 1500 brugt på DBA med en 15 " bas og et ordenlig horn - det kunne sikkert være sjovt sammen med din musik ...
|
| Til top |
|
| |
Noerregaard Forum Bruger

|
| Sendt: 18 September 2009 kl. 11:07 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg siger tusind tak for hjælpen - det vil blive taget til overvejelse
|
| Til top |
|
| |
CARS10 Forum Bruger

Bruger siden: 15 Juli 2009 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 2794
|
| Sendt: 18 September 2009 kl. 23:09 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej
Prøv at se om du kan komme i nærheden af en M120 mere så kan du brokoble dem til 2 * 300 watt.Det giver en helt anden forstærker.Du kobler dem om på bagsiden med en knap da de er beregnet til det men regn ikke med mere end 2*100 watt for de er ikke strømstærke.
Jeg havde C120/2*M120 og der vil jeg sige at forforstærkeren godt nok var ringe men med to effekt forstærkere og en bedre forforstærker kan det lyde rimeligt men heller ikke mere.
Jeg mener at de vil lyde ok.på transmisionline ht hvis man bruger dem brokoblede med en god forforstærker.
carsten
|
| Til top |
|
| |