| Forfatter |
|
Johan N Forum Bruger

Bruger siden: 02 November 2006 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 583
|
| Sendt: 20 August 2007 kl. 13:37 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvilken tonearm er bedst til en Clearaudio Champion og Ortofon Kontrapunkt B, Clearaudio Unify eller en Linn Ittok LV II?
Mvh, /Johan
|
| Til top |
|
| |
Dr. Lyd Lukket konto

Abitz Audio. Lukket efter eget ønske.
Bruger siden: 15 Januar 2006 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 905
|
| Sendt: 20 August 2007 kl. 13:41 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg gætter på Unify`en fordi den er udviklet til og af Clearaudio.
|
| Til top |
|
| |
Johan N Forum Bruger

|
| Sendt: 21 August 2007 kl. 19:20 | IP-adresse registreret
|
|
|
Inte sikkert at den ger best lyd. Jeg har både men hvis det er usandsyenlig at Linn Ittok lyder bedre giver det ikke nogen mening at prøve den.
|
| Til top |
|
| |
Dr. Lyd Lukket konto

|
| Sendt: 21 August 2007 kl. 23:01 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det var kun et gæt. Jeg har kun gode erfaringer med Clearadios ting. Her er lidt billeder du kan kigge lidt på. En Ortofon lyder ganske fremragende på Clearaudios tonearme.

|
| Til top |
|
| |
Johan N Forum Bruger

|
| Sendt: 21 August 2007 kl. 23:09 | IP-adresse registreret
|
|
|
Dr Lyd,
Smukt!
Det lyder ikke dårlig med Unify, men måske kan det lyde bedre med den Ittok. 
|
| Til top |
|
| |
Dr. Lyd Lukket konto

|
| Sendt: 21 August 2007 kl. 23:13 | IP-adresse registreret
|
|
|
Prøv......det kan være det er løsningen for dig. Jeg har prøvet en modificeret Rega som lød væsentlig bedre end originalen.....men foretrak alligevel Clearaudios Satisfy med VTA lifter......meget lækker og fleksibel tonearm.
|
| Til top |
|
| |
Johan N Forum Bruger

|
| Sendt: 21 August 2007 kl. 23:27 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ja det er nok den ende riktige så jeg får sinnesro.
Er det en hylde din pladespiller står på og har du nogle fler billeder på den?
|
| Til top |
|
| |
Dr. Lyd Lukket konto

|
| Sendt: 22 August 2007 kl. 09:36 | IP-adresse registreret
|
|
|
Min hylde er en Target, dog monteret med en tung skiferhylde det står på spikes. Meget effekttiv.
Her er lidt ekstra billeder:

|
| Til top |
|
| |
Johan N Forum Bruger

|
| Sendt: 22 August 2007 kl. 20:16 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tak for fine billeder!
En sån Target virker vare noget for mig. Kan man ikke bruge granit også?
|
| Til top |
|
| |
Dr. Lyd Lukket konto

|
| Sendt: 23 August 2007 kl. 08:20 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg vil tro at granit er ligeså godt.
|
| Til top |
|
| |
Kurt von Kubik Udelukket fra forum

Bruger siden: 14 Oktober 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 5656
|
| Sendt: 23 August 2007 kl. 15:52 | IP-adresse registreret
|
|
|
Måske det her bliver betragtet som utidig indblandeing, men jeg kan ikke lade være. Altså om Ittok skulle være bedre end CA - hmmm. Det spørgsmål anser jeg i den pågældende opstilling som mindre relevant. Glashylder under hifi er simpelthen forbudt. Man kan simpelthen ikke gøre noget der er værre end det. Hvis du vil have noget fornuftigt ud af det set-up, så er du simpelthen nødt til at få ændret hele opstillingen. Det møbel kan ikke bruges. Det er nok en idé at kigge efter noget Audio Magic eller empire eller lignende.
Dernæst skal elektrostater ikke stå op ad en væg, men i det såkaldte "hastighedsmaks". Man må nemlig ikke belaste en elektrostat akustisk. Den skal helst have lige megen luft til alle sider. Dvs. den skal stå i midten af rummet målt på længden, og så skal den ud fra væggene også. Så frit som muligt, og der må helst ikke kunne reflekteres ind i membranen. Nu er den så hybrid, hvilket blot gør det hele endnu vanskeligere. Du er nødt til at få beregnet en placeringsmulighed og derfra lytte dig tilrette. Som de er placeret der, så får du ikke udbytte af dem. I øvrigt ligner de effekttrin jeg ser på nederste hylde da noget småtteri. Er det ICEpower eller hvad? Den slags bruger man ikke på elektrostater uden forudgående overvejelser, eftersom de har en meget frekvensafhængig udgangsimpedans. De kigger ind i et delefilter OG en transformator, hvilket umiddelbart må vurderes som en ren "ampkiller"belastning.
Håber det kan føre lidt vellyd med sig
|
| Til top |
|
| |
Johan N Forum Bruger

|
| Sendt: 23 August 2007 kl. 16:11 | IP-adresse registreret
|
|
|
Kurt von Kubik skrev:
Måske det her bliver betragtet som utidig indblandeing, men jeg kan ikke lade være. Altså om Ittok skulle være bedre end CA - hmmm. Det spørgsmål anser jeg i den pågældende opstilling som mindre relevant. |
|
|
Nu er det mig der spørger og det er ikke min opstillning så dit inlæg giver slet ikke nogen mening for mit spørgsmål. 
|
| Til top |
|
| |
Kurt von Kubik Udelukket fra forum

Bruger siden: 14 Oktober 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 5656
|
| Sendt: 23 August 2007 kl. 16:13 | IP-adresse registreret
|
|
|
Johan N skrev:
Kurt von Kubik skrev:
Måske det her bliver betragtet som utidig indblandeing, men jeg kan ikke lade være. Altså om Ittok skulle være bedre end CA - hmmm. Det spørgsmål anser jeg i den pågældende opstilling som mindre relevant. |
|
|
Nu er det mig der spørger og det er ikke min opstillning så dit inlæg giver slet ikke nogen mening for mit spørgsmål.  |
|
|
Sorry det var dr. Tournesol, der havde lagt billeder ind  Ok så vil jeg anbefale den længste arm til den laveste pris, så får man noget for pengene.
|
| Til top |
|
| |
Johan N Forum Bruger

|
| Sendt: 23 August 2007 kl. 16:23 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det er i orden. :)
Nåvel då skal jeg hjem og regne på tonearmslængde/kr. 
|
| Til top |
|
| |
Dr. Lyd Lukket konto

|
| Sendt: 23 August 2007 kl. 22:13 | IP-adresse registreret
|
|
|
Kurt von Kubik skrev:
Måske det her bliver betragtet som utidig indblandeing, men jeg kan ikke lade være. Altså om Ittok skulle være bedre end CA - hmmm. Det spørgsmål anser jeg i den pågældende opstilling som mindre relevant. Glashylder under hifi er simpelthen forbudt. Man kan simpelthen ikke gøre noget der er værre end det. Hvis du vil have noget fornuftigt ud af det set-up, så er du simpelthen nødt til at få ændret hele opstillingen. Det møbel kan ikke bruges. Det er nok en idé at kigge efter noget Audio Magic eller empire eller lignende.
Dernæst skal elektrostater ikke stå op ad en væg, men i det såkaldte "hastighedsmaks". Man må nemlig ikke belaste en elektrostat akustisk. Den skal helst have lige megen luft til alle sider. Dvs. den skal stå i midten af rummet målt på længden, og så skal den ud fra væggene også. Så frit som muligt, og der må helst ikke kunne reflekteres ind i membranen. Nu er den så hybrid, hvilket blot gør det hele endnu vanskeligere. Du er nødt til at få beregnet en placeringsmulighed og derfra lytte dig tilrette. Som de er placeret der, så får du ikke udbytte af dem. I øvrigt ligner de effekttrin jeg ser på nederste hylde da noget småtteri. Er det ICEpower eller hvad? Den slags bruger man ikke på elektrostater uden forudgående overvejelser, eftersom de har en meget frekvensafhængig udgangsimpedans. De kigger ind i et delefilter OG en transformator, hvilket umiddelbart må vurderes som en ren "ampkiller"belastning.
Håber det kan føre lidt vellyd med sig |
|
|
Hej Kurt kubik.
Jeg vil gerne svare, men det bliver kort.
Det går nu meget godt .....alt sammen. selv med ICE, men det er det nu ikke, men en 2-delt Trichord Research Delphini riaa du ser. Og elektrostaterne er beregnet til den placering....der er en grund til at panelerne er buet.......og det er ikke kun pga spredningen forfra. Men det er en helt anden historie, som jeg synes vi kan tage på en anden tråd end denne grammofontråd.
Mvh

|
| Til top |
|
| |