| Forfatter |
|
B-Stenskrog Forum Bruger

Bruger siden: 21 April 2007 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 39
|
| Sendt: 30 August 2007 kl. 11:37 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej.
Jeg har et problem, da jeg ikke kan huske hvordan jeg skal forbinde min forstærker og min subwoofer. Jeg har nemlig ikke et subwoofer kabel til det (dvs. rød/hvid à ét stik) men der imod rød/hvid à rød/hvid, dvs. et standard stereo stik? Grunden til at jeg har købt et sådan, er at jeg havde et tilsvarende da jeg boede hos mine forældre, og det virkede fint.
Nu kan jeg bare ikke huske hvordan dælen jeg skal tilslutte de røde/hvide stik bag på min forstærker, da jeg kun kan se en relevant udgang, nemlig ”subwoofer out”, men jeg ved at det kan lade sig gøre at forbinde med de to.. Kan I fortælle mig hvordan?
Jeg har et par billeder af bagsiden af forstærkeren her:
http://upit.jtw.dk/dl/amk/
|
| Til top |
|
| |
Sund Forum Bruger

Bruger siden: 07 Januar 2005 Lokalitet: Øvrige Skandinavien
Status: Offline Indlæg: 1635
|
| Sendt: 30 August 2007 kl. 11:46 | IP-adresse registreret
|
|
|
Du skal have fat i et Y-kabel, med to hunstik og et hanstik. Det fås i de fleste butikker der handler med radio/tv.
__________________ mvh sund,
Kun de der har noget at skjule ønsker begrænsninger.
De, der siger det er umuligt, skal ikke forstyrre dem der er igang med det.
|
| |
Hans J Forum Bruger

Bruger siden: 25 Maj 2005 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 2285
|
| Sendt: 30 August 2007 kl. 12:00 | IP-adresse registreret
|
|
|
Har din subwoffer 2 indgange ?
Ellers er det bare et kabel imellem sub og subout
__________________ Fanatisme er den største trussel mod mennesket.
HD-DVD: Fordi livet er for kort til regionskoder
PS3 fordi Bluray 24fps og HD-lyd er nice
|
| Til top |
|
| |
B-Stenskrog Forum Bruger

|
| Sendt: 30 August 2007 kl. 21:00 | IP-adresse registreret
|
|
|
Sund skrev:
| Du skal have fat i et Y-kabel, med to hunstik og et hanstik. Det fås i de fleste butikker der handler med radio/tv. |
|
|
?! Igen: Det HAR kunne lade sig gøre her hjemme, at forbinde min forstærker og sub ved at benytte sådan et sæt her:
http://www.av-cables.dk/popup_image.php?pID=64&language= da
Så i teorien må det da kunne lade sig gøre igen... Mit problem er bare at jeg ik kan huske hvordan dælen jeg gjorde af stikkene bag på forstærkeren. For der er nemlig to indgange i min sub. Altså der er både en rød og hvid indgang, hvor der skal et "han" stik ind i. Bag på min forstærker er der så umiddelbart kun et hun stik, der skal et han stik i. (Der hvor der står "Subwoofer out".)
Men kan heller ik lige se hvordan jeg skal kunne bruge et Y-stik hvis det er med to hun-stik og ét han-stik når både sub og forstærker skal bruge han-stik. Der har Av-Cables et der "passer lidt" idet der er to til sub og een til forstærker, problemet er bare at det er et hun-stik til forstærkeren og der skal bruges et han?
http://www.av-cables.dk/popup_image.php?pID=394&language =da
Hans J skrev:
Har din subwoffer 2 indgange ?
Ellers er det bare et kabel imellem sub og subout
|
|
|
Ja der er både en rød og hvid indgang..:)
|
| Til top |
|
| |
Hans J Forum Bruger

|
| Sendt: 30 August 2007 kl. 21:13 | IP-adresse registreret
|
|
|
B-Stenskrog skrev:
Men kan heller ik lige se hvordan jeg skal kunne bruge et Y-stik hvis det er med to hun-stik og ét han-stik når både sub og forstærker skal bruge han-stik. Der har Av-Cables et der "passer lidt" idet der er to til sub og een til forstærker, problemet er bare at det er et hun-stik til forstærkeren og der skal bruges et han? |
|
|
Y-stikket i forstærker sub-out, så er der to hunstik som du sætter dine to phonokabler i. Du kan ikke have tilsluttet det korrekt tidligere uden et sådant.  __________________ Fanatisme er den største trussel mod mennesket.
|
| Til top |
|
| |
B-Stenskrog Forum Bruger

|
| Sendt: 30 August 2007 kl. 21:28 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hans J skrev:
B-Stenskrog skrev:
Men kan heller ik lige se hvordan jeg skal kunne bruge et Y-stik hvis det er med to hun-stik og ét han-stik når både sub og forstærker skal bruge han-stik. Der har Av-Cables et der "passer lidt" idet der er to til sub og een til forstærker, problemet er bare at det er et hun-stik til forstærkeren og der skal bruges et han?
|
|
|
Y-stikket i forstærker sub-out, så er der to hunstik som du sætter dine to phonokabler i.
Du kan ikke have tilsluttet det korrekt tidligere uden et sådant.

|
|
|
Ja bag på sub'en er der to hun-stik? Og bag på forstærkeren er der et (to?) hunstik = jeg skal også have et kabel med 3-4 han-stik, hvis ik der skal gå for meget girl-on-girl i den tilslutning? :P
Problemstillingen kort opsummeret:
Sub: Rød og hvid indgang, hun-stik.
Forstærker: Umiddelbart kun ét hun stik, hvor der står "subwoofer out", men jeg HAR haft min sub forbundet til min forstærker ved at benytte phono-stik, dvs. at der i hvert ene af kablet har været hhv. et rødt og et hvidt han-stik. Jeg er fuldt klar over hvor jeg skal tilslutte den ene ende, altså i sub'en, men jeg er meget i tvivl om hvor dælen jeg skal gøre af det hhv. røde og hvide han-stik i den anden ende (forstærker) når jeg umiddelbart kun kan se ét hun-stik med teksten "sub-out", men omvendt ved mig mig selv, at dengang jeg boede hjemme hos mine forældre, der fungerede sub'en upåklageligt i 4-5-6 år forbundet til min forstærker med et kabel hvor der i begge ender var et rødt og et hvidt han-phono-stik. :)
|
| Til top |
|
| |
Hans J Forum Bruger

|
| Sendt: 30 August 2007 kl. 22:48 | IP-adresse registreret
|
|
|
Prøver lige med en primitv skitse:  Uanset hvordan du har gjort før, er en af disse to den måde man skal gøre det på.  Jeg kan ikke hjælpe dig videre.
__________________ Fanatisme er den største trussel mod mennesket.
|
| Til top |
|
| |
brasch Forum Bruger

Bruger siden: 29 Oktober 2006 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 3482
|
| Sendt: 30 August 2007 kl. 22:49 | IP-adresse registreret
|
|
|
som regel behøver man ikke at bruge begge indgange på subben, med mindre forstærkeren rent faktisk har to udgange man kan tildele to forskellige kanaler gør det alligevel ingen forskel, da det er det samme signal der kommer ind i begge
__________________ Fars er bedst når mor rør den
|
| Til top |
|
| |