| Forfatter |
|
ppp_dk Forum Bruger

Bruger siden: 14 Juni 2003 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 2867
|
| Sendt: 07 September 2007 kl. 18:36 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det lader jo desværre til at det nærmest er umuligt at opdrive en Gravity, så derfor er jeg begyndt at lede efter værdige alternativer...
Mine ønsker er som følger, lidt som en kendt bokser "Fly like a butterfly - sting like a bee!"...
Oversat til hifi "Spille letflydende/luftigt så det er en fryd - men kan sparke i bassen, som en hest"...
Dette kan en Gravity!
Derfor er jeg nu blevet opmærksom på Krell og måske er det netop svaret på mine drømme
Efter lidt søgen her på sitet er der flere tegn på at det skal hedde FPB serien...
Desværre ser de gamle Krell bare noget mere lækre ud - med masser af massive alufronter - det er jeg lidt en sucker efter...
Fx Krell KRS 200 165kg pr banditblok, SLURP! Desværre er de fra 1988-1991, så de lytter har nok set bedre dage - derfor er de ALT for dyre synes jeg...
En mellemting kunne jo være de tidlige FPB fra 1996 og frem indtil de nye med den buede front...
De skal trække et par Dali Grand i en stue på 34m2 og jeg ELSKER ren og dyb BAS!
Er der fordele ved at vælge monoblokkene?
Kom bare med indspark...
|
| Til top |
|
| |
Kjeldsen Forum Bruger

Bruger siden: 23 Maj 2003 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 9421
|
| Sendt: 07 September 2007 kl. 18:54 | IP-adresse registreret
|
|
|
Accuphase er nok værd at gå efter.
|
| Til top |
|
| |
amorte Forum Bruger

Bruger siden: 01 Marts 2006 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 328
|
| Sendt: 07 September 2007 kl. 19:02 | IP-adresse registreret
|
|
|
Accuphase kan jeg klart tilslutte mig. F.eks. en P-5000 eller en P-7100, så er der vist power nok. Et andet bud kunne være Pass Labs monoblokke eller noget fra Gryphon. Krell er, som du selv er inde på også et godt valg.
Og uanset hvad der vælges af ovenstående vil du imho få langt bedre lydkvalitet ift. en Gravity.....
mvh
|
| Til top |
|
| |
ppp_dk Forum Bruger

|
| Sendt: 07 September 2007 kl. 19:10 | IP-adresse registreret
|
|
|
Kjeldsen skrev:
| Accuphase er nok værd at gå efter. |
|
|
Ja, fx en A60'er er da SÅ lækker!!!
|
| Til top |
|
| |
ppp_dk Forum Bruger

|
| Sendt: 07 September 2007 kl. 19:15 | IP-adresse registreret
|
|
|
amorte skrev:
| Accuphase kan jeg klart tilslutte mig. F.eks. en P-5000 eller en P-7100, så er der vist power nok. |
|
|
Kender ikke de modeller du nævner P-5000 eller P-7100, men Google er da min ven...
amorte skrev:
| Et andet bud kunne være Pass Labs monoblokke... |
|
|
Pass Labs kender jeg ikke rigtigt, men kan de sparke?
amorte skrev:
| ...eller noget fra Gryphon... |
|
|
Antillion er da lækker...
amorte skrev:
| Og uanset hvad der vælges af ovenstående vil du imho få langt bedre lydkvalitet ift. en Gravity.....mvh |
|
|
Det var da et postulat af de store...Har du hørt Gravity under kontrollerede forhold?
Hvad synes du ikke om?
Jeg er meget spændt....
|
| Til top |
|
| |
Spencer Udelukket fra forum

Bruger siden: 25 November 2004 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 6374
|
| Sendt: 07 September 2007 kl. 19:30 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
Bonderøven Udelukket fra forum

Dobbeltprofil - CVO2004
Bruger siden: 04 September 2007 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 3
|
| Sendt: 07 September 2007 kl. 19:34 | IP-adresse registreret
|
|
|
Indlæg slettet af Administrator!
|
| Til top |
|
| |
amorte Forum Bruger

Bruger siden: 01 Marts 2006 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 328
|
| Sendt: 07 September 2007 kl. 19:44 | IP-adresse registreret
|
|
|
ppp_dk skrev:
amorte skrev:
| Accuphase kan jeg klart tilslutte mig. F.eks. en P-5000 eller en P-7100, så er der vist power nok. |
|
|
Kender ikke de modeller du nævner P-5000 eller P-7100, men Google er da min ven...
amorte skrev:
|
|
amorte skrev:
|
|
amorte skrev:
| Og uanset hvad der vælges af ovenstående vil du imho få langt bedre lydkvalitet ift. en Gravity.....mvh |
|
|
Det var da et postulat af de store...Har du hørt Gravity under kontrollerede forhold?
Hvad synes du ikke om?
Jeg er meget spændt....
|
|
|
Accuphase modellerne finder du på deres hjemmeside, www.accuphase.com
Pass Labs vil jeg tro du kan låne hjem fra VassagoHiFi
Ja, jeg har hørt Gravity under kontrollerede forhold. Det var en lukket demo for en del år siden, og som jeg tidligere har skrevet i en anden tråd, husker jeg ikke seancen i detaljer, blot at konklusionen var, at dens lydmæssige performance var knap så imponerende som dens fysiske fremtoning. Hifi skal vel primært købes med ørerne og ikke øjnene.
Andre bud kunne være Dynamic Precision og Bladelius. Sidstnævnte har de vist hos Ekspert i Varde.
mvh
|
| Til top |
|
| |
ppp_dk Forum Bruger

|
| Sendt: 07 September 2007 kl. 19:57 | IP-adresse registreret
|
|
|
hmmm, ligner noget kina-pop...
|
| Til top |
|
| |
ppp_dk Forum Bruger

|
| Sendt: 07 September 2007 kl. 20:00 | IP-adresse registreret
|
|
|
amorte skrev:
ppp_dk skrev:
amorte skrev:
|
|
amorte skrev:
|
|
amorte skrev:
|
|
amorte skrev:
|
|
Hvad synes du ikke om?
Jeg er meget spændt....
|
|
|
Accuphase modellerne finder du på deres hjemmeside, www.accuphase.com
Pass Labs vil jeg tro du kan låne hjem fra VassagoHiFi
Ja, jeg har hørt Gravity under kontrollerede forhold. Det var en lukket demo for en del år siden, og som jeg tidligere har skrevet i en anden tråd, husker jeg ikke seancen i detaljer, blot at konklusionen var, at dens lydmæssige performance var knap så imponerende som dens fysiske fremtoning. Hifi skal vel primært købes med ørerne og ikke øjnene.
Andre bud kunne være Dynamic Precision og Bladelius. Sidstnævnte har de vist hos Ekspert i Varde.
mvh
|
|
|
Købte jeg en Gravity ville det bestemt være ISÆR med ørerne, thi dens strømforbrug og størrelse er ikke noget der giver point her på matriklen, men det offer er jeg klar til at gøre...
At den så ser provokerende godt ud gør ikke alverden...
|
| Til top |
|
| |
rockforlife Lukket konto

Eget ønske!
Bruger siden: 18 Juli 2005 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 2382
|
| Sendt: 07 September 2007 kl. 20:01 | IP-adresse registreret
|
|
|
Har du lyttet til Audia Flight 100? Jeg kender den ikke selv, men den ser da hammer ud
Ellers kan du jo købe min suveræne M22. Jeg er jo midt i en nedgradering Men helt seriøst. Har du nogensinde prøvet at bi-ampe med et par M22ere? Det tror jeg bare ville være konge over alle konger __________________ HYGGE HEJSA!
|
| Til top |
|
| |
ppp_dk Forum Bruger

|
| Sendt: 07 September 2007 kl. 20:02 | IP-adresse registreret
|
|
|
rockforlife skrev:
Har du lyttet til Audia Flight 100? Jeg kender den ikke selv, men den ser da hammer ud |
|
|
Jeg har hørt den en enkelt gang på et sæt Vienna Straus - ikke lige min kop the....sparke boller kom slet ikke på tale...
EDIT: Den virkede ret tynd i det...
|
| Til top |
|
| |
rockforlife Lukket konto

Eget ønske!
|
| Sendt: 07 September 2007 kl. 20:06 | IP-adresse registreret
|
|
|
Een M22 skulle efter sigende kunne styre Grand. Hvad mon ikke bi-amp M22 kunne gøre ved et sæt Grand  __________________ HYGGE HEJSA!
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 07 September 2007 kl. 20:18 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
Haugaard Forum Bruger

Bruger siden: 20 Juli 2005 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 924
|
| Sendt: 07 September 2007 kl. 20:18 | IP-adresse registreret
|
|
|
ppp_dk skrev:
rockforlife skrev:
Har du lyttet til Audia Flight 100? Jeg kender den ikke selv, men den ser da hammer ud |
|
|
Jeg har hørt den en enkelt gang på et sæt Vienna Straus - ikke lige min kop the....sparke boller kom slet ikke på tale...
|
|
|
DET er den ikke 
Den er muligvis ikke på niveau med en FPB700cx (som jeg har hørt) eller måske den højt besungne Gravity (som jeg ikke har hørt) MEN den er dælme godt med. I sammenligning med Gravity spiller det vel også ind at man rent faktisk kan købe en Flight100.
Jeg hiver da gerne en kold Vestfyn ud af køleskabet hvis du kommer forbi til lidt øregangsmassage 
Haugaard
|
| Til top |
|
| |
ppp_dk Forum Bruger

|
| Sendt: 07 September 2007 kl. 20:23 | IP-adresse registreret
|
|
|
rockforlife skrev:
Een M22 skulle efter sigende kunne styre Grand. Hvad mon ikke bi-amp M22 kunne gøre ved et sæt Grand |
|
|
Jow har jo haft M22 og det var særdeles sjovt og den kan sparke boller, men 30W er lige i underkanten for mig når der skal gives gas...
|
| Til top |
|
| |
rockforlife Lukket konto

Eget ønske!
|
| Sendt: 07 September 2007 kl. 20:30 | IP-adresse registreret
|
|
|
Prøv at låne de nye NUforce Ref. 9 V2 af Karsten (studiosound) Der er ikke noget sex i de små madkasser, men prøv dem lige, og lad os andre høre  __________________ HYGGE HEJSA!
|
| Til top |
|
| |
ppp_dk Forum Bruger

|
| Sendt: 07 September 2007 kl. 20:30 | IP-adresse registreret
|
|
|
Haugaard skrev:
ppp_dk skrev:
rockforlife skrev:
|
|
|
|
|
DET er den ikke Oki, men som sagt har jeg også kun hørt den i det ene setup og det er selvfølgelig ikke nok til at bedømme den på, men har også hørt Strauss med ML27 eller ML27.5 på og det var andre sager i bunden...
Den er muligvis ikke på niveau med en FPB700cx (som jeg har hørt) uha, sikke en strømsluger... eller måske den højt besungne Gravity (som jeg ikke har hørt) MEN den er dælme godt med. I sammenligning med Gravity spiller det vel også ind at man rent faktisk kan købe en Flight100.
Jeg hiver da gerne en kold Vestfyn ud af køleskabet hvis du kommer forbi til lidt øregangsmassage Uha, det kan jo være at jeg tager dig på ordet - ølhunden glammer allerede!  
Haugaard |
|
|
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 07 September 2007 kl. 20:39 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
ppp_dk Forum Bruger

|
| Sendt: 07 September 2007 kl. 20:46 | IP-adresse registreret
|
|
|
Imponerende, men lidt fimsede håndtag...
|
| Til top |
|
| |