Tilbage til HIFI4ALL.DK 19. juni 2026 | 12:32   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Analog lyd
 HIFI4ALL Forum : Analog lyd
Emne Emne: Info om Lenco L-75 (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
nonexperienced
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 11 September 2007
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Sendt: 21 September 2007 kl. 20:36 | IP-adresse registreret  

Heysan...

Jeg er på jagt efter en nogenlunde pladespiller til min lillebror til max. 600 kr... & jeg ved det, det er projekt i sig selv.
Men jeg har fået øje på en Lenco L-75, hvilke jeg har læst mange delte meninger om på nettet bl.a at armen sku være noget hø og plinten skulle væe så ringe at den ikk gengiver vinylen som den fortjener!!
Og så ved jeg heller ikk om det er muligt at skifte pick-up'n på den ligesom det ikk er mult på B&O's pladespiller.
Men er der ikk nogle derude de kan giv mig lidt feedback om denne pladespiller, da jeg ikk selv ved alt for meget om den, eller om i kender andre mærker der kunne være interessant at gå efter.
Jeg har også kigget på en Lenco L-90, Garrard sp25 & Thorens td 316.
Kom venligst med bud på hvad der er og hvad der er
Adjø..
Til top Vis nonexperienced's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af nonexperienced

quad
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 16 Oktober 2005
Lokalitet: Jylland
Sendt: 21 September 2007 kl. 20:52 | IP-adresse registreret  

Velkommen til.
Bliv blot hængende, de kompetente selvbyggerne vågner sikkert om lidt.
Indtil da prøv søgefunktionen, der er adskillige tråde om de mellemhjulsdrevende grammofoner.

don dario
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 19 Januar 2006
Lokalitet: Fyn
Sendt: 21 September 2007 kl. 20:56 | IP-adresse registreret  

nonexperienced skrev:
Heysan...

Jeg er på jagt efter en nogenlunde pladespiller til min lillebror til max. 600 kr... & jeg ved det, det er projekt i sig selv.
Men jeg har fået øje på en Lenco L-75, hvilke jeg har læst mange delte meninger om på nettet bl.a at armen sku være noget hø og plinten skulle væe så ringe at den ikk gengiver vinylen som den fortjener!!
Og så ved jeg heller ikk om det er muligt at skifte pick-up'n på den ligesom det ikk er mult på B&O's pladespiller.
Men er der ikk nogle derude de kan giv mig lidt feedback om denne pladespiller, da jeg ikk selv ved alt for meget om den, eller om i kender andre mærker der kunne være interessant at gå efter.
Jeg har også kigget på en Lenco L-90, Garrard sp25 & Thorens td 316.
Kom venligst med bud på hvad der er og hvad der er
Adjø..

Jeg havde klart valgt en Thorens... den er meget nem at have med at gører osv... og så spiller den R.... ud af bukserne(prisen betragtet osv)

MVH
Andersen
Til top Vis don dario's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af don dario

krenzler
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 20 December 2005
Lokalitet: København
Sendt: 21 September 2007 kl. 22:05 | IP-adresse registreret  

Hej.

Med mindre at du er klar på et større DIY projekt a la Gorm's DIY Lenco L 75 ville jeg nok kigge andetsteds end gamle mellemhjulsværker. Prisen inkl. en god tonearm og byggematerialer til ny plint overstiger også klart dit nævnte budget.

Det er ikke sikkert at det er så nemt at finde en god og køreklar pladespiller til så lidt som 500-600,- men det kan være muligt med lidt held. En Thorens TD3xx som du nævner er et bud så længe at den fungerer uden betydelige fejl eller mangler...

Mvh.
Til top Vis krenzler's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af krenzler

nonexperienced
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 11 September 2007
Lokalitet: Århus
Sendt: 22 September 2007 kl. 16:25 | IP-adresse registreret  

Okay...

Det var også det jeg tænkte at Thorens var hver at gå efter, da nogle eller de fleste har seperat strømforsyning, så tror måske også min næste pladespiller skal være en Thorens, selvom jeg er vældig tilfreds med min Rega Planer 3.
Men nu har jeg så valget mellem to modeller td 316, hvilke lader til at være en udemærket pladespiller og så er det en ortofon pick up'er der bruges, et plus synes jeg.
Men så er der den ældre udgave af den, en td 166, som jeg personlig synes er meget mere charmende at se på, men jeg ved ikk om det bare er en forringelse af td 316'ern og jeg ved heller ikk hvilke pick up der skal på sådan en djævel??
Man kunne selvfølgelig altid opgrader en af modellerne med en rega RB 300 arm, så har man jo et mix af noget gammel og lidt nyt håndværk!! ..Nå håber på lidt feedback igen..
Til top Vis nonexperienced's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af nonexperienced

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes