| Forfatter |
|
home værløse Forum Bruger

Bruger siden: 25 Oktober 2006 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 17
|
| Sendt: 28 September 2007 kl. 09:27 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej
Jeg er på jagt efter en brugt forstærker kombination til mine b&w 802d. De er som bekendt noget tunge at trække. Lige nu er der en audia flight one til salg på ksb ligesom der også er en en classe 2100.
Hvilken en af de to ville i vælge, eller skal jeg gå et niveau op. Egentlig trænger jeg også til ny cd så hvis jeg fyrer for mange penge af på strøm så går det i sidste ende ud over resten af kæden
nogen der har nogle gode råd/erfaringer?
|
| Til top |
|
| |
Jesper Juul Forum Bruger

Bruger siden: 31 Marts 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 3139
|
| Sendt: 28 September 2007 kl. 13:10 | IP-adresse registreret
|
|
|
home værløse skrev:
Hej
Jeg er på jagt efter en brugt forstærker kombination til mine b&w 802d. De er som bekendt noget tunge at trække. Lige nu er der en audia flight one til salg på ksb ligesom der også er en en classe 2100.
Hvilken en af de to ville i vælge, eller skal jeg gå et niveau op. Egentlig trænger jeg også til ny cd så hvis jeg fyrer for mange penge af på strøm så går det i sidste ende ud over resten af kæden
nogen der har nogle gode råd/erfaringer?
|
|
|
Jeg vil mene at de to ovennævnte forstærkere er lige i underkanten til et sæt 802D, ville nok kigge på noget strømstærkt på 2*200watt.
__________________ Jesper Juul
|
| Til top |
|
| |
Kjeldsen Forum Bruger

Bruger siden: 23 Maj 2003 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 9424
|
| Sendt: 28 September 2007 kl. 13:36 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det kommer også lidt an på hvor højt der skal spilles. Jeg er ikke enig i at der skal mange watt til, men til gengæld enig i at der skal noget strøm til.
En god 50 watt klasse A, burde kunne klare det, ellers en hvilken som helst veldimensioneret 100 watter. Valget må så være baseret på præference for lyd også.
Skulle jeg nævne en forstærker, må det være
http://www.interceptor.dk/cayin_265ai_forstaerker.htm
Eller hvis du kan finde en Kenwood L1
Prismæssigt er det langt under dit niveau, men jeg vil faktisk mene de holder vand. Jeg kender ikke den nævnte Classé, men jeg er før blevet meget skuffet over dette mærke.
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 28 September 2007 kl. 16:40 | IP-adresse registreret
|
|
|
Min præference er med en lille vægt mod det varme og musikalske- Jeg vil dog ikke gå på kompromis med rum og detaljer.
Jeg har overvejet krell, ML, audia flight 100, edge, Aragon, mv.
Flere herinde har omtalt Audia som lidt kolde og kleine.
Det er vanskeligt at vælge her i livet! skal man tage en 6 år gammelt ML sæt eller skal man købe helt nyt.
Hvis der er nogle der har gode erfaringer med forstærkere til B&W vil jeg meget gerne høre det
__________________ home
|
| Til top |
|
| |
Kjeldsen Forum Bruger

Bruger siden: 23 Maj 2003 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 9424
|
| Sendt: 28 September 2007 kl. 17:42 | IP-adresse registreret
|
|
|
home værløse skrev:
|
Min præference er med en lille vægt mod det varme og musikalske- Jeg vil dog ikke gå på kompromis med rum og detaljer.
Jeg har overvejet krell, ML, audia flight 100, edge, Aragon, mv.
Flere herinde har omtalt Audia som lidt kolde og kleine.
Det er vanskeligt at vælge her i livet! skal man tage en 6 år gammelt ML sæt eller skal man købe helt nyt.
Hvis der er nogle der har gode erfaringer med forstærkere til B&W vil jeg meget gerne høre det
|
|
|
Begge modeller jeg nævner er i kategorien varme uden at det går ud over detaljerne. Cayin har jeg hørt på forgængeren.
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 29 September 2007 kl. 14:42 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Kjeldsen
Det kunne være jeg skulle prøve og låne en sådan Cayin og hvad den kan.
kunne godt blive lidt bange for 50 watt er nok til at styre de tunge drenge
Er der nogen andre der har gode erfaringer med Cayin. Hvad har I der spiller på B&W gjort?
__________________ home
|
| Til top |
|
| |
Migo Forum Bruger

Bruger siden: 25 Juli 2005 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 555
|
| Sendt: 29 September 2007 kl. 15:54 | IP-adresse registreret
|
|
|
Er enig med Kjeldsen..
Jeg spiller på et Doxa Kombi-sæt, med Doxa 07 pre, og 70SE til mellemtone og diskant, og en 140 Signature til bassen, tilsammen ca. 200w.
Nu har jeg langt om længe fået samlet en KRell KSA 50, print købt fra fælleskøb på Diyaudio.com, den er på 2x50w klasse A, og den har bare MEGET mere styr på membranerne, og den har en stor strømforsyning.
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 03 Oktober 2007 kl. 20:29 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har fået anbefalet Pass labs "voldsomme" ting
lyder spændende! nogen her der kører på dem? __________________ home
|
| Til top |
|
| |
chillipepper Forum Bruger

Bruger siden: 14 Marts 2006 Lokalitet: Øvrige Skandinavien
Status: Offline Indlæg: 215
|
| Sendt: 05 Oktober 2007 kl. 09:42 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
mn1974 Forum Bruger

Bruger siden: 16 September 2005 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 3519
|
| Sendt: 05 Oktober 2007 kl. 10:00 | IP-adresse registreret
|
|
|
jeg har haft en Krell kav 400 xi af flere omgange, jeg har haft lånt en Audia Flight 100 jeg har nu en en Audia Flight Two.
En krell kav 400 xi synes jeg bl.a. er kendetegnende ved at være en magtfuld lille djævel. Den holdt mine Vienna Strausser i et jerngreb. Krellen har en holdnind, smæk i bunden og ikke bange for at vise det.
En Audia flight 100 er en maskine på 2x100 watt. Den spiller meget overbevisende og med magt omkring tingene. Som jeg lytter, lyder den nok lidt mere hifi korrekt, hvis der er noget der hedder sådan. Den spiller samtidig neutralt måske lidt koldt og afslrer ubamhjertigt dårligedomme i dit setup så som halvdårlige kilder og kabler. Ikke mindst kan din pladsamlimg blive noget mindre, da Audia afslører dårlige optagelser for et godt ord.
En Audia Flight Two spiller meget hifirigtigt, synes jer, er noget varmere i lyden af en eller anden årsag, spiller knapt så dybt i bassen som en Krell Kav 400 xi, men skulle jeg vælge en ny forstærker i det segment du efterspørger ville både Krell og Audia klart være i mine tanker som potientielle muligheder.
Glemte at tilføje at jeg ikke har spillet på B&W, men på diverse VA højttalere.
God jagt. __________________ mvh
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 06 Oktober 2007 kl. 15:10 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej MN 1974
tak for et godt indspark. Jeg har indtrykket af at du har prøvet en del forskellige ting. Køber du dem brugt og handler dem videre hvis ikke de falder i din smag?
Der er en del Krell til salg på ksb i øjeblikket - herunder nogle ganske voldsomme sager.
Vælger man en effektforstærker opstår der en ny udfordring i form af en forforstærker, og en ny jungle opstår.
Måske skulle jeg bare springe ud i og afprøve noget Audia eller Krell for den sags skyld.
Mit problem er at jeg kommer fra lowther og rør verdene men syntes jeg på mine ældre dage ville prøve noget nyt. Jeg havde længe drømt om et par af de store B&W som jeg syntes spiller fantastisk godt.
Jeg købte dem for at starte et sted og står nu og skal udbygge mit anlæg så tingne "passer" sammen. Derfor har jeg ikke så mange erfarringer med større forstærkere hvilket har gjort at jeg har svært ved at få hul på processen
Hvis du var mig hvad gjorde du så.?
Er der iøvrigt andre der har gode erfarringer med Pathos Logos som hr stærk anbefaler.
V
__________________ home
|
| Til top |
|
| |
Frede1977 Forum Bruger

Bruger siden: 29 Januar 2004 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 1916
|
| Sendt: 06 Oktober 2007 kl. 15:16 | IP-adresse registreret
|
|
|
Pathos Logos er en fremragende forstærker. Har selv gentagende gange fortrudt jeg solgt min sidste år. Effekt har den nok af til det meste.
Der har vist været en Pathos Inpol annonceret for nyligt her på siden (Sun-Audio sikkert). Det er storebror til Pathos og skulle være endnu bedre.
__________________ AVi ADM9.1 m. subwoofer/Sony MDR F1/Sony X303ES
Panasonic PX71, PS3, ReadyNAS Duo
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 06 Oktober 2007 kl. 15:21 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Frede
hvad spiller du på nu hvor du har solgt din Pathos.
Har du overvejet at prøve sådan en inpol. __________________ home
|
| Til top |
|
| |
Frede1977 Forum Bruger

Bruger siden: 29 Januar 2004 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 1916
|
| Sendt: 06 Oktober 2007 kl. 19:09 | IP-adresse registreret
|
|
|
home værløse skrev:
|
Hej Frede
hvad spiller du på nu hvor du har solgt din Pathos.
Har du overvejet at prøve sådan en inpol.
|
|
|
Jeg solgte den sammen med en masse andet fint grej, da jeg skulle bruge penge til en flytning. Densen holder skansen til der igen kommer penge på kontoen.
Jeg har savlet over den Inpol der var annonceret til 30.000,- hos Sun-Audio (vist halv pris). Den er på min top 3 over drømmeforstærkere... kun i konkurrence med Musical fidelity KW500 og Tact Millenium. __________________ AVi ADM9.1 m. subwoofer/Sony MDR F1/Sony X303ES
Panasonic PX71, PS3, ReadyNAS Duo
|
| Til top |
|
| |
mn1974 Forum Bruger

Bruger siden: 16 September 2005 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 3519
|
| Sendt: 07 Oktober 2007 kl. 09:14 | IP-adresse registreret
|
|
|
home værløse skrev:
|
Hej MN 1974
tak for et godt indspark. Jeg har indtrykket af at du har prøvet en del forskellige ting. Køber du dem brugt og handler dem videre hvis ikke de falder i din smag?
Der er en del Krell til salg på ksb i øjeblikket - herunder nogle ganske voldsomme sager.
Vælger man en effektforstærker opstår der en ny udfordring i form af en forforstærker, og en ny jungle opstår.
Måske skulle jeg bare springe ud i og afprøve noget Audia eller Krell for den sags skyld.
Mit problem er at jeg kommer fra lowther og rør verdene men syntes jeg på mine ældre dage ville prøve noget nyt. Jeg havde længe drømt om et par af de store B&W som jeg syntes spiller fantastisk godt.
Jeg købte dem for at starte et sted og står nu og skal udbygge mit anlæg så tingne "passer" sammen. Derfor har jeg ikke så mange erfarringer med større forstærkere hvilket har gjort at jeg har svært ved at få hul på processen
Hvis du var mig hvad gjorde du så.?
Er der iøvrigt andre der har gode erfarringer med Pathos Logos som hr stærk anbefaler.
V
|
|
|
hej home værløse, hvis jeg skal råde dig til noget er det at finde tid i klaenderen og så tage et smut over til Vassago Hifi i Odense. Han forhandler Audia og har tit og ofte noget brugt/ demo gerj stående. Det kynne være en Krell kav 400 xi. Tror dog ikke lige at han har en pt.
Om muligt få lyttet på en Pathos Logos også. Ved dog ikke andet end at Sun Audio i Aalborg forhandler dette mærke.
__________________ mvh
|
| Til top |
|
| |
Audio-Kjaer Forum Bruger

Bruger siden: 11 August 2005 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 206
|
| Sendt: 07 Oktober 2007 kl. 10:25 | IP-adresse registreret
|
|
|
Da Tyske Stereo testede Pathos Logos ( nr. 9/2005 ) blev
kombinationen med B & W. 803 D. beskrevet som en " Traumkombi "
Altså et perfekt match !
Logos magtede at styre 803 D stramt, som er nødvendingt med denne og resten
af linien i B & W `s tophøjtallere ....
Så mon ikke at Logosèn også ville matche ... B & W 802.
Mvh.
__________________ VINYL ... For the Joy of Music !
|
| Til top |
|
| |
Knoxville Forum Bruger

Bruger siden: 30 April 2003 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 1708
|
| Sendt: 07 Oktober 2007 kl. 10:48 | IP-adresse registreret
|
|
|
har haft n802 - med både ml 332.5 og gryphon Antileon...
Jeg tror 100W er nok, men de skla have meget strøm.... en brugt ML (Med nye lytter) vil være et godt valg - og er til at få for rimelige penge.
Alternativt vil jeg give dem ret der foreslår Krell. __________________ Med Venlig Hilsen
|
| Til top |
|
| |
Alex E Nielsen Forum Bruger

Bruger siden: 31 Marts 2003 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 2051
|
| Sendt: 07 Oktober 2007 kl. 11:44 | IP-adresse registreret
|
|
|
Der er en Krell FPB 200 i KSB - den vil være et godt match til B&W.
|
| Til top |
|
| |
chillipepper Forum Bruger

Bruger siden: 14 Marts 2006 Lokalitet: Øvrige Skandinavien
Status: Offline Indlæg: 215
|
| Sendt: 13 Oktober 2007 kl. 11:16 | IP-adresse registreret
|
|
|
hvad så Home har du fåret dig en ny forstærker eller kikker du stadig?
__________________ MVH
chillipepper
|
| Til top |
|
| |
Freak! Forum Bruger

Bruger siden: 04 April 2007 Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline Indlæg: 32
|
| Sendt: 16 Oktober 2007 kl. 23:11 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej til alle!
Der er vel nok mange gode bud på diverse forstærkere. Alle vel udemærkede bud på hvad der skal i den anden ende af sådan et par B&Wer.
Min erfaring siger mig (som andre i denne streng) at et par 802 er i den tungere ende at trække. Jeg ville derfor gå efter en strømstærk sag...har mange gange i HK hørt dem spændt for EC af forskellig type.
Jeg er selv pt på udkig efter at opgradere og har derved fundet ud af at EC forhandles af KT (som jo nu er en del af Expert). De kan sælge dem alle - en 250R står i ca 25K. Ikke helt ublu for så mange kræfter...hvis man altså er til lyden
Jeg kan være/er nok farvet af mit eget grej - men EC holder altså hvis lyden skal hælde bare en kende mod det musikalske Det er da værd at prøve __________________ Legetøj:
- Electrocompaniet
- ML Summit
- Nordost
- Supra
|
| Til top |
|
| |