Tilbage til HIFI4ALL.DK 18. juni 2026 | 15:27   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Analog lyd
 HIFI4ALL Forum : Analog lyd
Emne Emne: Hvilken forstærker / kabler / stander? (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
tewic
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 30 August 2007
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Sendt: 01 Oktober 2007 kl. 18:03 | IP-adresse registreret  

Hej

Jeg står og skal have en forstærker + kabler +standere til mine nyind”købte” (venter stadig på at TC får dem afsendt) højtalere.
Det er et par DLS R60 jeg har valgt, men jeg er på bar bund hvad angår at finde noget der kan trække dem.
Jeg går primært efter lyd som spiller neutralt og er tro i forhold til hvordan musikken rent faktisk var blevet indspillet.

Jeg var så heldig at Mastervol har været meget hjælpsom med at besvare en masse af mine begynder spørgsmål, dog har jeg brug for lidt andre meninger også.

Mastervol har en Cayin 153B til at stå som han gerne vil sælge. Kan se rundt på forummet at han roser den til skyerne, men har ikke rigtigt set andre end ham skrive om den.
Har ikke noget 100% fastlagt budget, jeg ved dog at smertegrænsen er 6.000, og så helst at det kunne erhverves til max 4.000-5.000. Nogle der har forslag til forstærkere jeg evt. burde kigge og høre nærmere på?

Af standere har jeg kigget lidt rundt, dog uden megen held, faldt dog over disse som jeg synes ser rigtig fede ud (og Mastervol sagde at Audio Magic er et godt mærke som laver kvalitet – så det burde vel være i top): http://www.hifi4all.dk/ksb/Annonce.asp?id=55545

Kabler er nok området hvor jeg er mest på bar bund – hvad kan i pege mig i retning imod? Sådan jeg har en ide om hvad man bør kigge på – Mastervol fortalte selv at disse Teflar 2 var de bedste han havde hørt i den prisklasse: http://www.lcaudio.dk/index.php?page=319

Og lige et tillægsspørgsmål: bør jeg bi-wire eller hvad får jeg generelt bedst lyd ved for prisen? (Mastervol mente ikke jeg skulle gøre det, men jeg læser andre steder på dette forum at det er en nødvendighed, så er temmelig splittet om hvad jeg bør gøre)

Takker på forhånd for hjælpen.
Til top Vis tewic's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af tewic

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes