Tilbage til HIFI4ALL.DK 19. juni 2026 | 17:04   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Analog lyd
 HIFI4ALL Forum : Analog lyd
Emne Emne: NAD C272 vs CV effektforstærker (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
BjarkeHedegaard
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 23 September 2007
Lokalitet: København
Status: Offline
Sendt: 05 Oktober 2007 kl. 18:17 | IP-adresse registreret  

Hej!

Som det fremgår i overskriften til indlægget, er jeg lidt i tvivl om hvilken forstærker jeg skal bruge til et sæt CV CLS-15. Hvad for en synes i? Man får jo en lidt bedre effekt ved CV'eren (2x170 watt mod 2x150 watt i NAD'en). Men mon ikke NAD'en lyder bedre - evt. hvis man skal have nogle mere WAF-venlige højttalere senere hen? Prisen for de 2 er jo eksakt den samme, så det betyder ikke så meget.

Mr_Tarantino
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 15 Oktober 2004
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 05 Oktober 2007 kl. 18:22 | IP-adresse registreret  

Jeg ved ikke lige hvor stor der er rent lydmæssigt på de to, men de gange jeg har hørt NAD med CV har det sgu lydt fedt! Og de CV effekforstærkere har en grim blæser man kan høre når det der spilles lavt har jeg ladet mig fortælle...
Til top Vis Mr_Tarantino's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Mr_Tarantino

BjarkeHedegaard
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 05 Oktober 2007 kl. 19:24 | IP-adresse registreret  

Har bare en ide om at CV'erne er mere PA-like hvor NAD er mere hi-fi orienteret. Nogen der ved noget i praksis?

hi-sonny-fi
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 01 September 2004
Lokalitet: Århus
Sendt: 05 Oktober 2007 kl. 19:33 | IP-adresse registreret  

Cerwin Vega forstærkeren er ikke bare PA-like. Det er en dicideret PA forstærker som HiFi Klubben har valgt at tage ind i deres sortiment.

NAD er klart mere hifi og vil også senere kunne bruges med mere hifi rigtige højttalere. det kan CV forstærkeren IKKE.

Men ang. blæseren så larmer den ligesom en computer kan larme. Men det kommer også and på hvor langt man sidder fra den. Men blæseren i PS3 larmer mere kan jeg så lige tilføje.

Til top Vis hi-sonny-fi's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af hi-sonny-fi

kim olsen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 01 August 2003
Lokalitet: Odense
Sendt: 05 Oktober 2007 kl. 19:48 | IP-adresse registreret  

jeg er åbenbart den eneste med praktiske erfaringer omkring den forstærker, A2.6

blæserne er ikke specielt slemme, tværtimod. derimod lyder den ringe, og har på ingen måde det dynamiske headroom som det høje watt antal ligger op til.

Jeg ville foretrække en af Crowns XLS forstærkere til  opgaven,  blæserne  larmer en smule mere, men i guder hvor er det high end i sammenligning med den kummerlige CV forstærker, den har de ikke været heldig med.

hi-sonny-fi
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 01 September 2004
Lokalitet: Århus
Sendt: 05 Oktober 2007 kl. 20:05 | IP-adresse registreret  

kim olsen skrev:
jeg er åbenbart den eneste med praktiske erfaringer omkring den forstærker, A2.6

blæserne er ikke specielt slemme, tværtimod. derimod lyder den ringe, og har på ingen måde det dynamiske headroom som det høje watt antal ligger op til.

Jeg ville foretrække en af Crowns XLS forstærkere til  opgaven,  blæserne  larmer en smule mere, men i guder hvor er det high end i sammenligning med den kummerlige CV forstærker, den har de ikke været heldig med.

Ikke den eneste nej.

Har selv haft den inden om, og du har ret i at den musikalsk ikke rykker nye grænser  Men syntes altså den larmer lidt (Dur ikke til fim)

Men selv om man i hifi verden ikke går alt for meget op i watt så er altså et eller andet fedt når fx 2.6 bliver spændt for. Syntes den rykker ret så hæftigt. (ville aligevel stadig have NAD-218)

Crown. ingen kommentar har ikke hørt den nævnte.

Til top Vis hi-sonny-fi's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af hi-sonny-fi

BjarkeHedegaard
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 05 Oktober 2007 kl. 22:37 | IP-adresse registreret  

Okay, jeg tror bestemt jeg går efter NAD så! Jeg kender mig selv godt nok til at vide jeg kunne finde på at gå efter nogle mere sofistikerede højttalere en dag! :) Lige nu bruger jeg en Denon equalizer sammen med en NAD 906 for at afprøve om equalizeren kan bruges i stedet for den forforstærkerdel der sidder i C372, og jeg synes faktisk det lyder ret godt! :D

Emil K.
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 28 Oktober 2007
Lokalitet: Fyn Vest
Sendt: 10 Marts 2008 kl. 17:29 | IP-adresse registreret  

No offence, men kim hver gang du forslår en forstærker er det crown
Eller er det vidst bare mig...

Til top Vis Emil K.'s Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Emil K.

kim olsen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 01 August 2003
Lokalitet: Odense
Sendt: 10 Marts 2008 kl. 21:56 | IP-adresse registreret  

nej ikke altid, men det kunne måske have noget at gøre med hvad man har erfaret rent praktisk, og hvad andre name dropper omkring.

Hvis der bliver spurgt til en konstallation hvor jeg ikke mener at en Crown forstærker er optimal, så vil jeg heller ikke foreslå det. De ting hvor jeg udtaler mig er fordi at jeg rent faktisk har afprøvet produkterne, og har kunnet konstatere at de ikke lever op til det reklamegøjl som forhandleren udgyder på nettet. Desværre har mange unge hifi entusiaster ikke den naturlige skepsis og kritiske sans andre bygger op løbende, det er et simpelt pørsmål om ikke at have en egen reference på så tidligt et tidspunkt.

Det handler om at give egne praktiske og tilpas funderede erfaringer videre, ikke om at have en mening om alt, det er desværre bare en erfaring man ligeledes må gøre sig løbende.

PS. Hvis du er i tvivl om hvorfor jeg mener at en crown ofte er bedst, så skal du være velkommen til at låne en, eller komme et smut forbi. Så har du også et grundlag for at udtale dig.

Emil K.
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 28 Oktober 2007
Lokalitet: Fyn Vest
Sendt: 10 Marts 2008 kl. 22:23 | IP-adresse registreret  

Hmm...
Tjaa..

Desværre har unge hifi entusiaster ikke altid muligheden for at komme ud at høre så meget nyt, bestemt ikke sådan en som mig. Det bedste jeg nogensinde har hørt er stadigvæk min NAD og mine CV. Har aldrig lagt øre til noget der ligger tættere på at være 'high end'... Jeg ville ønske jeg kunne få hørt noget nyt, føler mig måske lidt "udenfor" engang i mellem... Hvordan kan man kende dårlig lyd fra god, hvis man aldrig har hørt hvad god lyd er?

Og undskyld, måske skulle jeg aldrig have skrevet det der oppe, var måske ikke i så godt humør den dag, så ved ikke lige hvad der skete... Jeg er ked af det kom til at gå lidt ud over dig også

Til top Vis Emil K.'s Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Emil K.

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes