Tilbage til HIFI4ALL.DK 19. juni 2026 | 12:45   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Analog lyd
 HIFI4ALL Forum : Analog lyd
Emne Emne: Digitale indgange og stereo (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Bernstorff
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 03 April 2006
Lokalitet: København
Status: Offline
Sendt: 06 Oktober 2007 kl. 10:58 | IP-adresse registreret  

Hejsa,

Jeg overvejer at lave mit set-up lidt mere up to date i løbet af 2008. Dette kunne være med en DVD afspiller fra Oppo (f.eks. http://www.opposhop.com/en/article/37/oppo_dv_980h), så ungerne stadig kan se deres DVD film og vi kan høre CD'er, der stadig ikke er rippet. Der ud over forestiller jeg mig en Slim Devices Squeezebox (måske en transporter hvis bølgerne går højt). Jeg ønsker at bevare et stereo set-up.

I den forbindelse kan jeg se at de nye enheder har digitale udgange, men at meget få stereo forstærkere har dette.

Hvor stor betydning har det for lyden, at jeg har/vælger en stereoforstærker/forforstærker med digitale indgange?

Til top Vis Bernstorff's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Bernstorff

Bradman
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 21 Juli 2005
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 06 Oktober 2007 kl. 11:02 | IP-adresse registreret  

En god ide kunne være en løs DAC (digtital til analog konvereter). Den kan virke som et digital kontrolcenter og æde DVD og CD. Køber du en god konverter, så kan du også sikre en ensartede kvalitet i lyden. Men overveje om kvaliteten på resten af anlægget er godt nok??

Hvordan ser resten af stereoen ud??

Mvh

Bernstorff
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 03 April 2006
Lokalitet: København
Sendt: 06 Oktober 2007 kl. 15:41 | IP-adresse registreret  

Jeg har p.t. Exposure 2010 CD og forstærker.

Hvis man nu tænkte sig, at den samme (for)forstærker er tilgængelig med og uden digitale indgange, ville det så give nogen lydmæssig forskel/betyde noget?

Til top Vis Bernstorff's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Bernstorff

Bradman
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 21 Juli 2005
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 06 Oktober 2007 kl. 17:17 | IP-adresse registreret  

Hvis du har en Exposure, så ser jeg faktisk ikke den store gevinst. Du kan selvfølgelig bruge den nye DVD til lyd, og ihht specifikationerne, så ser den fin ud. Den er optimeret til at arbejde sammen med moderne fladskærme, så helt tosset er det ikke.

Der har siddet "digitale udgange" på mange CDer siden 80erne. Det er dog næppe ret mange som har brugt "digital out" til noget som helst. Så jeg vil ikke lad mig stresse af det. Diskutionen om DAC´en skal sidde i forstærkeren eller ej, den er ret død. De eneste forstærkere med "digital indgang" er som regel fra 80erne....og lyder ikke skide godt i dagens danmark.

Der findes nogle surroudsound forstærker som er ægte "digitale", men altså ikke nødvendigvis bedre end analog teknik.

Så det korte svar, du får intet ud af at skifte din forstærker, tværtimod vil din Exposure forsat være en evergreen som jeg tror de fleste vil være tilfreds med.

Mvh

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes