Tilbage til HIFI4ALL.DK 10. juni 2026 | 02:56   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Analog lyd
 HIFI4ALL Forum : Analog lyd
Emne Emne: KALDER ALLE ELEKTRIKKERE ! (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 9
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
interfacelift
Lukket konto
Lukket konto
Lukket, eget ønske!

Bruger siden: 07 Oktober 2006
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Sendt: 17 Oktober 2007 kl. 16:08 | IP-adresse registreret  

Hej alle sammen, jeg håber emnet  er rigtig placeret.

Det korte af det lange er at jeg har en classic no 6.6 og hver gang jeg tænder den går strømmen i en del af huset, den sidder i en stikkontakt for sig selv. Kan det være sikringen i strømskabet ? eller har vi bare l**testrøm. ? Jeg har tjekket at der ikke er nogle ht kabler der rører hinanden ? må en lille smule kobber godt ramme forbindings bøjlerne ? eller skal det rettes ? hjæææælp !!!

Til top Vis interfacelift's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af interfacelift

Ascari
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 19 Juni 2004
Lokalitet: Vestjylland
Sendt: 17 Oktober 2007 kl. 19:28 | IP-adresse registreret  

Hehe, nej kobberet må,, som jeg forstår det du skriver, ikke røre dine forbindingsbøjler. Det er derfor du laver en kortslutning der tager strømmen. Ellers en god måde at teste jeres HFI relæ på
Til top Vis Ascari's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Ascari

tonyax
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 21 Oktober 2003
Lokalitet: København
Sendt: 17 Oktober 2007 kl. 19:33 | IP-adresse registreret  

hmm lyder mere som en defekt amp, hvis det kun er en del af huset, er det og det er meget vigtigt.

Et HPFI relæ (kan kendes på der står 30mA og 40A og har en test knap.)

Eller en Automatsikring (står givet vis 10A eller 13A)

er det et HPFI relæ er det pga en lækstrøm (et HPFI omtales som et fejlstrømsrelæ) og der kan det godt være pga kobberet rør.

Er det en Automatsikring er det pga en direkte kortslutning i forstærkeren, og så bør du hurtigst muligt pille stikket ud af stikkontakten og derefter vurdere om den er værd at reppe.

H/K & B&W snurrerundt
Til top Vis tonyax's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af tonyax

interfacelift
Lukket konto
Lukket konto
Lukket, eget ønske!

Sendt: 17 Oktober 2007 kl. 21:04 | IP-adresse registreret  

Ascari skrev:
Hehe, nej kobberet må,, som jeg forstår det du skriver, ikke røre dine forbindingsbøjler. Det er derfor du laver en kortslutning der tager strømmen. Ellers en god måde at teste jeres HFI relæ på
så kan det muligvis godt være det. Prøver lidt senere ( kl 4 i nat )
Til top Vis interfacelift's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af interfacelift

interfacelift
Lukket konto
Lukket konto
Lukket, eget ønske!

Sendt: 17 Oktober 2007 kl. 21:06 | IP-adresse registreret  

tonyax skrev:

hmm lyder mere som en defekt amp, hvis det kun er en del af huset, er det og det er meget vigtigt.

Et HPFI relæ (kan kendes på der står 30mA og 40A og har en test knap.)

Eller en Automatsikring (står givet vis 10A eller 13A)

er det et HPFI relæ er det pga en lækstrøm (et HPFI omtales som et fejlstrømsrelæ) og der kan det godt være pga kobberet rør.

Er det en Automatsikring er det pga en direkte kortslutning i forstærkeren, og så bør du hurtigst muligt pille stikket ud af stikkontakten og derefter vurdere om den er værd at reppe.

håber sgu ikke den er defekt. det håber jeg sgu ikke, tror det er det med forbindingsbøjlerne, i får mere at vide i morgen

PS der er en GRØN KNAP DER HEDDER TEST ? så må det jo være HPFI rælæ ? hvilket jo er positivt eller hvad ?

tonyax
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 17 Oktober 2007 kl. 21:20 | IP-adresse registreret  

ja i den forstand at strømmen forsvinder ud, dvs en lækstrøm.

dvs det den sender ud i faselederen ikke kommer til tilbage i nullederen. Men det undre mig at dit evt. strømkabel skulle være blottet

tyder på en fejlstrøm i dit apperat, har du sat en spikes ovenpå din ledn. eller lign.?? For så er fejlen jo simpel. Er ledn. hel fra stikkontakt og hen til AMP, tyder det på du har en overgang i forstærkeren.

Men prøv at fikse ALT så det står som det skal dvs INTET blottet

H/K & B&W snurrerundt

Ascari
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 17 Oktober 2007 kl. 21:27 | IP-adresse registreret  

tonyax skrev:

dvs det den sender ud i faselederen ikke kommer til tilbage i nullederen. Men det undre mig at dit evt. strømkabel skulle være blottet

tyder på en fejlstrøm i dit apperat, har du sat en spikes ovenpå din ledn. eller lign.?? For så er fejlen jo simpel. Er ledn. hel fra stikkontakt og hen til AMP, tyder det på du har en overgang i forstærkeren.

Jeg ved sgu ikke hvor meget der kan undre mig mere... Se evt. her.

og her:

Lederne til kanalen til højre i billedet er helt blottet ser det ud til...

Begge billeder er lånt fra Satanions hifitråd.

Det er sgu ikke for at rippe op i tingene igen Satanion, og jeg ved du har fået ordnet det ved højttalerne, men man skal passe meget på at fase og nul ikke røre hinanden, det er bare ikke sundt for grejet.

interfacelift
Lukket konto
Lukket konto
Lukket, eget ønske!

Sendt: 17 Oktober 2007 kl. 21:32 | IP-adresse registreret  

tonyax skrev:

Hvad mener du helt præcis med blottet ? Ledningen ligger helt fri, og den går direkte ind i stikkontakten.

interfacelift
Lukket konto
Lukket konto
Lukket, eget ønske!

Sendt: 17 Oktober 2007 kl. 21:33 | IP-adresse registreret  

Ascari skrev:
tonyax skrev:

Jeg ved sgu ikke hvor meget der kan undre mig mere... Se evt. her.

og her:

Lederne til kanalen til højre i billedet er helt blottet ser det ud til...

Begge billeder er lånt fra Satanions hifitråd.

Det er sgu ikke for at rippe op i tingene igen Satanion, og jeg ved du har fået ordnet det ved højttalerne, men man skal passe meget på at fase og nul ikke røre hinanden, det er bare ikke sundt for grejet.

Prøver også at rette fejlen i morgen, har lige flyttet grejet, nok derfor ! så er de ikke sat korrekt i. jeg kigger lige på det. !

Ascari
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 17 Oktober 2007 kl. 21:37 | IP-adresse registreret  

Håber du får det til at virke, skriv hvordan det står til når du har det sat til igen.

tonyax
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 17 Oktober 2007 kl. 21:39 | IP-adresse registreret  

Satanion skrev:
tonyax skrev:

Hvad mener du helt præcis med blottet ? Ledningen ligger helt fri, og den går direkte ind i stikkontakten.

hmm få styr på ALLE dine ledn. INTET blottet kobber nogensteder og prøv igen, men slår den fra på HPFIen tyder det også på en fejl på forstærkeren, for strømforsyningen burde ikke reagere sådan.

hvad der sker på sekundær siden, burde ikke påvirker primær siden. Normalt kobler en sikkerhedskreds ind, men når det er så fint (lyder dyrt ihvertfald) kan det da godt være det er tilfældet.

H/K & B&W snurrerundt

interfacelift
Lukket konto
Lukket konto
Lukket, eget ønske!

Sendt: 17 Oktober 2007 kl. 21:41 | IP-adresse registreret  

Ascari skrev:
Håber du får det til at virke, skriv hvordan det står til når du har det sat til igen.

skal jeg nok, men det bliver først i morgen

interfacelift
Lukket konto
Lukket konto
Lukket, eget ønske!

Sendt: 17 Oktober 2007 kl. 21:43 | IP-adresse registreret  

tonyax skrev:
Satanion skrev:
tonyax skrev:

hmm få styr på ALLE dine ledn. INTET blottet kobber nogensteder og prøv igen, men slår den fra på HPFIen tyder det også på en fejl på forstærkeren, for strømforsyningen burde ikke reagere sådan.

hvad der sker på sekundær siden, burde ikke påvirker primær siden. Normalt kobler en sikkerhedskreds ind, men når det er så fint (lyder dyrt ihvertfald) kan det da godt være det er tilfældet.

som sagt er det ordnet, der er 1 cm kobber blottet nu, og det sidder inde i terminalen, men jeg tror en lille smule af det ramme forbindings bøjlen

Acer
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 06 Juni 2003
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 17 Oktober 2007 kl. 22:59 | IP-adresse registreret  

Der sker ikke noget ved at lederen rammer forbindingsbøjlen på din speaker, den har jo alligevel kontakt med terminalen som både leder og bøjle har fat på - det er ikke her problemet ligger.  

Martin_Kbh
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Lokalitet: Øvrige Skandinavien
Sendt: 17 Oktober 2007 kl. 23:06 | IP-adresse registreret  

Nu har du ikke skiftet stik på dit strømkabel vel? Byttet om på fase og jord?

Check også at din hovedafbryder på forstærkerens bagside ikke står i en slags ulovlig midter-position....

Til top Vis Martin_Kbh's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Martin_Kbh

Acer
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 17 Oktober 2007 kl. 23:07 | IP-adresse registreret  

Martin_Kbh skrev:

Ja, så sker der noget

interfacelift
Lukket konto
Lukket konto
Lukket, eget ønske!

Sendt: 18 Oktober 2007 kl. 02:45 | IP-adresse registreret  

Martin_Kbh skrev:

Check også at din hovedafbryder på forstærkerens bagside ikke står i en slags ulovlig midter-position....

det kan måske godt være det var problemet. Skal det da være jordstik på en forstærker ? forstår ikke dit andet spørgsmål descærre

EDIT : læste lige spørgsmålet igen, og forstod, nej, det gør den ikke...

interfacelift
Lukket konto
Lukket konto
Lukket, eget ønske!

Sendt: 18 Oktober 2007 kl. 02:51 | IP-adresse registreret  

Jeg smutter i seng, godtnat gutter. Jeg finder ud af noget videre imorgen

Andreas KBH
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 26 Januar 2006
Sendt: 18 Oktober 2007 kl. 07:24 | IP-adresse registreret  

Hej

Den nemmeste måde at fejlsøge på vil være at tage alle dine kabler fra den forstærker, og starte med bare at tænde forstærkeren uden andre tilslutninger en 230v fra stikkontakten, derefter slukke forstærkeren, tilslutte et enkelt kabel af gangen, tænde forstærkeren, og gentage dette til den slår fra.

Jeg vil dog mene at der er en fejl i selve strømkablet eller i forstærkeren, da det er primærdelen der får HPFI relæget til at slå fra.

Så kig lige godt på det strømkabel

Back home in a cold country...
Til top Vis Andreas KBH's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Andreas KBH

interfacelift
Lukket konto
Lukket konto
Lukket, eget ønske!

Sendt: 18 Oktober 2007 kl. 11:19 | IP-adresse registreret  

Andreas KBH skrev:

Hej

Den nemmeste måde at fejlsøge på vil være at tage alle dine kabler fra den forstærker, og starte med bare at tænde forstærkeren uden andre tilslutninger en 230v fra stikkontakten, derefter slukke forstærkeren, tilslutte et enkelt kabel af gangen, tænde forstærkeren, og gentage dette til den slår fra.

Jeg vil dog mene at der er en fejl i selve strømkablet eller i forstærkeren, da det er primærdelen der får HPFI relæget til at slå fra.

Så kig lige godt på det strømkabel

skal strømkabelet have 3 jern ting ? altså fase ?

Side af 9 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes