| Sendt: 18 Oktober 2007 kl. 22:57 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej. Jeg har nu besluttet mig for at anskaffe mig et par B&W DM683ere. Nu er spærgsmålet så hvilken forstærker jeg skal anskaffe mig til dem?
Jeg har hørt højtalerne i hifiklubbens lokaler med NAD C272 og Lyngdorf SDA2175, samt en Thule spitit PA100, og af disse tre forstærkere syntes jeg klart at Lyngdorfen lød bedst. Nu har jeg så sidet og læst lidt rundt omkring og kan forstå at en Parasound A21 skulle være i nogenlunde samme klasse som lyngdorfen, men det svære er den for dyr til mit budget, så derfor har jeg kigget på A23eren i stedet for. Men kan den måle sig med lyngdorfen? Jeg har læst anmeldsen af SDA2175 som ligger på Lyngdorfs hjemmeside hvor journalisten sammenligner den med en A21 og skriver at den har en mere kraft i bunden end SDA2175, men han skriver så også at han ikke kan finden en eneste fejl i lyden fra SDA2175eren, men at den er lidt mere afdæmpet i lyden fra 70-150hz end A21eren.
Jeg høre for det meste musik fra Tiesto, samt andet trance/hardtrance. Og mit budget ligger på 10000kr max.
Jeg ved godt at det bedste er at lytte til de forskellige forstærkere, men der er alt for mange på markedet til det budget til at man kan høre dem alle sammen, og så vil det jo alligevel ikke rigtigt kunne bruges at jeg høre en forstærker andre steder end i HFK da de andre ikke har de højtalere jeg gerne vil have.
|