| Forfatter |
|
r-l-b Forum Bruger

Bruger siden: 20 September 2005 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 7702
|
| Sendt: 20 Oktober 2007 kl. 21:34 | IP-adresse registreret
|
|
|
Goldring 1042 nogen som har brugt denne mm pu ? upside / downsides ?? hvis - hvad har i spændt den på?
__________________ for tiden afspiller jeg meget musik - det lyder godt
|
| Til top |
|
| |
diamondduck Forum Bruger

Bruger siden: 30 Januar 2006 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 1321
|
| Sendt: 21 Oktober 2007 kl. 13:12 | IP-adresse registreret
|
|
|
det er godt nok lang tid siden,men jeg husket den som hverken fugl eller fisk.I dag vil jeg nok vælge noget andet,men herregud så dårlig var den da hellere ikke. jeg giver den et 8-tal med pil til siden
__________________ -etwas Kultur muß sein
|
| Til top |
|
| |
Analog Forum Bruger

Bruger siden: 18 Maj 2005 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 236
|
| Sendt: 21 Oktober 2007 kl. 14:19 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har også en 1040 liggende. Som jeg husker den, var den en del bedre end Ortofon OM 30 og måske endda OM 40, som mine kammerater havde dengang. Vi kan have taget fejl. Lyden er nok en del renere og klarere end meget af det andet skrammel derude... Det skulle jo være en Goldring standard pick-up med en fin van den Hul nåleslibning. Men det er jo længe siden. Den tåler i hvert fald ikke sammenligning med min Kontrapunkt C i dag. Uha...
Den fik vist fremragende anmeldelse i Hifi & elektronik dengang for vel snart 20 år siden. Sikkert også fortjent.
- har desværre ikke rigtig noget mere præcist svar 
|
| Til top |
|
| |
r-l-b Forum Bruger

|
| Sendt: 21 Oktober 2007 kl. 14:32 | IP-adresse registreret
|
|
|
D-Duck og Analog Det var fine svar - Jeg prøver ikke at få den sammenlignet med en MC - men på et tidspunkt skal min Revox B790 have ny PU og den skal være højkompliant/blød i ophænget for et den lille bitte 4 cm tangetialarm ikke bliver kastet ud af rillerne - Så det kan godt være at det bliver en Goldring der på den post afløser OM 30 super - hvis ikke en af de dyre 2M fra ortofon kan gøre det bedre
__________________ for tiden afspiller jeg meget musik - det lyder godt
|
| Til top |
|
| |
sbcellis Forum Bruger

Bruger siden: 01 April 2005
Status: Offline Indlæg: 35
|
| Sendt: 22 Oktober 2007 kl. 19:26 | IP-adresse registreret
|
|
|
Så lige tråden og vil gerne kommenterer:
Spiller til daglig med en Audio Note IQ3, som jeg mener er en let moddet 1042. Den sidder i en sme III arm, (som også kræver en meget blød pickup) , og det samspil er en fornøjelse. Pickup og arm passer rigtigt godt sammen, så jeg er sikker på, at du er på rette vej med en Goldring/Audio Note. Hilsen Søren
|
| Til top |
|
| |
mugge Forum Bruger

Bruger siden: 14 Juli 2005 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 349
|
| Sendt: 22 Oktober 2007 kl. 19:37 | IP-adresse registreret
|
|
|
slettet.
|
| Til top |
|
| |
krenzler Forum Bruger

Bruger siden: 20 December 2005 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 5449
|
| Sendt: 22 Oktober 2007 kl. 19:38 | IP-adresse registreret
|
|
|
Bare vær ops på at G1042 med sin fine Gyger "S" nål er noget følsom over for korrekt opsætning/justering.
Mvh.
|
| Til top |
|
| |
r-l-b Forum Bruger

|
| Sendt: 22 Oktober 2007 kl. 21:28 | IP-adresse registreret
|
|
|
krenzler skrev:
Bare vær ops på at G1042 med sin fine Gyger "S" nål er noget følsom over for korrekt opsætning/justering.
Mvh.
|
|
|
hvor kritisk er det på en tangential arm ? __________________ for tiden afspiller jeg meget musik - det lyder godt
|
| Til top |
|
| |
mugge Forum Bruger

Bruger siden: 14 Juli 2005 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 349
|
| Sendt: 22 Oktober 2007 kl. 21:31 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har brugt en Goldring 1042 i længere tid i en Audio Note arm 2 (forbedret rega 300 med alt for skrøbelige tråd/kabel) på min vpi HW 19 MK III. Jeg har været godt tilfreds med kombo'en. I forhold til andre pick-up'er jeg har haft, er Goldringen rimelig neutral og OK dynamik. Den kan bestemt anbefales. Jeg glæder mig nu til at komme en klasse op. Både pu og tonearm.
|
| Til top |
|
| |