Tilbage til HIFI4ALL.DK 7. juni 2026 | 12:43   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Analog lyd
 HIFI4ALL Forum : Analog lyd
Emne Emne: Accuphase E-406/406V (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 2
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
dumbo
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 03 April 2003
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Sendt: 15 Januar 2004 kl. 20:23 | IP-adresse registreret  

Hejsa,

Hvis man nu køber en integreret Accuphase 406/406V, kan man så godt bruge den som forforstærker og samtidig udnytte dens effektdel?. Jeg tænker på at koble et effekttrin på den, således at man kører bi-amping....!!!!!

Det er nemlig noget med at den har en omskifter bagpå, hvis den skal køre enten som forforstærker eller effektforstærker.

Det er jo så bare om den så slår effekt-delen fra hvis man sætter den til forforstærker....?????

Ps. Det er ikke fordi jeg er ved at købe én lige nu, men måske bare en fremtids-drøm

Til top Vis dumbo's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af dumbo Besøg dumbo's Websted

Jesper Juul
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 31 Marts 2003
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 16 Januar 2004 kl. 23:48 | IP-adresse registreret  

Det kan du ihvertfald med 306(v) og jeg mener også jeg har set en gut på hififorum.nu bruge den som ren forforstærker, så det skulle der vist ikke være nogen problemer i.

dumbo
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 17 Januar 2004 kl. 12:05 | IP-adresse registreret  

Jeg er med på at den/de kan bruges som rene forforstærkere, det er bare om den/de så slukker for effekt-delen.......den skulle jeg jo gerne bruge også, så jeg kan køre bi-amping.....!!!!!!

Til top Vis dumbo's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af dumbo Besøg dumbo's Websted

Bryde
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 06 April 2003
Lokalitet: Jylland
Sendt: 17 Januar 2004 kl. 12:23 | IP-adresse registreret  

Hej

Nej - effekt-delen slukkes ikke !!.

Man adskiller blot forforstærker og effektforstærker.

Dvs at de skal forbindes via udvendige kabler.

Mvh Peter

Til top Vis Bryde's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Bryde

dumbo
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 17 Januar 2004 kl. 12:31 | IP-adresse registreret  

Så man kan altså godt koble en separat effekt-forstærker på, og samtidig bruge den effekt-del der sidder i den integrerede, således at man kører bi-amping.....

Herligt....det må blive næste projekt

Bryde
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 17 Januar 2004 kl. 12:32 | IP-adresse registreret  

JA det kan du !!

Du skal så blot have et y-led på pre-out udgangen.

De to effekt-trin skal have samme indgangsfølsomhed eller den ene

skal have niveauregulering ellers får du problemer med klangbalancen

Mvh Peter

dumbo
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 17 Januar 2004 kl. 12:47 | IP-adresse registreret  

Den accuphase jeg har nu, har niveauregulering i begge kanaler. Men vil det sige at man også skal sætte et kabel på den integreredes effekt-del.....??? Altså fra "pre-out" og til "main-in".....???

Bryde
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 17 Januar 2004 kl. 12:59 | IP-adresse registreret  

Til dit sidste spørgsmål : JA - du fører et kabel fra pre-out til den ekstra

effektdel og et kabel fra pre-out til main-in på Accuphasen

Den niveauregulering du omtaler , regulerer den pre-amp eller effekt?.

Hvis det er pre-amp er du jo lige vidt.

Mvh Peter

dumbo
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 17 Januar 2004 kl. 13:07 | IP-adresse registreret  

Der er 2, og de regulerer udgangseffekten på effekttrinet......Den jeg har nu er en ren effektforstærker.

Jeg kunne godt tænke mig en Accuphase forforstærker også, men synes måske det kunne være sjovere med en integreret og så udnytte chancen for at køre bi-amping....

dumbo
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 17 Januar 2004 kl. 13:12 | IP-adresse registreret  

Bryde
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 17 Januar 2004 kl. 19:13 | IP-adresse registreret  

Okay nu er jeg med !

Hvis du køber en int. Accuphase forstærker så er det

bare at "klø" på som beskrevet .

Held og lykke med det.

De to reguleringer bag klappen regulerer ikke udgangseffekten

men indgangsfølsomheden.Det er altså ikke helt det samme.

Mvh Peter

dumbo
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 18 Januar 2004 kl. 00:42 | IP-adresse registreret  

Tak for hjælpen Bryde.....  

jensen
Forum Bruger
Forum Bruger

Tidl. Vassago Hifi

Bruger siden: 01 April 2003
Lokalitet: Fyn
Sendt: 18 Januar 2004 kl. 08:22 | IP-adresse registreret  

dumbo skrev:

Hejsa,

Hvis man nu køber en integreret Accuphase 406/406V, kan man så godt bruge den som forforstærker og samtidig udnytte dens effektdel?. Jeg tænker på at koble et effekttrin på den, således at man kører bi-amping....!!!!!

Det er nemlig noget med at den har en omskifter bagpå, hvis den skal køre enten som forforstærker eller effektforstærker.

Det er jo så bare om den så slår effekt-delen fra hvis man sætter den til forforstærker....?????

Ps. Det er ikke fordi jeg er ved at købe én lige nu, men måske bare en fremtids-drøm

kan du gøre .

Men få hørt en MA6900 , AP har det med at opgive w der langtfra holde , de er slet ikke så strømstærke som folk går og tro .

Til top Vis jensen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af jensen

dumbo
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 18 Januar 2004 kl. 10:31 | IP-adresse registreret  

Nu har jeg aldrig selv lavet målinger på nogle forstærkere, men kan da huske at "Hifi & Elektronik" tilbage i 94 testede AP 406. Og kan tydeligt huske at de skrev man kunne ligge 20 % til deres watt-opgivelser....!!!!!!

Ved ikke om testen er "købt" eller lign.....men det lyder da meget godt, synes jeg

brorlille
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 20 August 2003
Lokalitet: Nordjylland
Sendt: 18 Januar 2004 kl. 10:49 | IP-adresse registreret  

hej dumbo

mine erfaringer med accup. og mcintosh siger mig at der subjektivt er stor forskel ex. 2x200w.

en mac virker simpelthen kraftigere og væsentlig mere potent, hvor accup. uanset effektopgivelser og målinger er lidt "bovlamme".

det er selvfølgelig blot min mening, men mange, som kender til mac, vil være enige

mvh krydsmads 

Til top Vis brorlille's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af brorlille

jensen
Forum Bruger
Forum Bruger

Tidl. Vassago Hifi

Sendt: 18 Januar 2004 kl. 10:57 | IP-adresse registreret  

dumbo skrev:

Nu har jeg aldrig selv lavet målinger på nogle forstærkere, men kan da huske at "Hifi & Elektronik" tilbage i 94 testede AP 406. Og kan tydeligt huske at de skrev man kunne ligge 20 % til deres watt-opgivelser....!!!!!!

Ved ikke om testen er "købt" eller lign.....men det lyder da meget godt, synes jeg

Du kan for min skyld ligge 100% , AP er ikke glad for tunge højtaler .

Kan huske da jeg prøvet Audioanalogue http://www.hifiplus.com/t-rev12-1.html

Den går for at kunne trække alt , men men den kunne ikke engang klare et par Logan Ascent  den slog fra og slog fra .

Har også prøvet P450 P350 samme problem også med Luxman M7 , de opgiver en masse W men den holder ikke .

dumbo
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 18 Januar 2004 kl. 11:03 | IP-adresse registreret  

Det i skriver er da meget muligt, men nu har jeg ikke verdens mest onde højtalere, og med de 2 forstærkere jeg snakker om er jeg ikke i tvivl om at det nok skal fungere tilfredsstillende......i hvert fald til mit behov! Det spiller rigeligt fint nu bare med effekt-trinnet på.....

Det er meget muligt at de Mac'er spiller godt, men det er nok også en anden prisklasse end jeg bevæger mig i. Og desuden er jeg helt vild med udseendet på AP.....elsker den champagnefarvede front og watt-metrene.....

Men hifi er jo smagssag efter min mening, og godt for det.....

jensen
Forum Bruger
Forum Bruger

Tidl. Vassago Hifi

Sendt: 18 Januar 2004 kl. 11:19 | IP-adresse registreret  

dumbo skrev:

Det i skriver er da meget muligt, men nu har jeg ikke verdens mest onde højtalere, og med de 2 forstærkere jeg snakker er jeg ikke i tvivl om at det nok skal fungere tilfredsstillende......i hvert fald til mit behov! Det spiller rigeligt fint nu bare med effekt-trinnet på.....

Det er meget muligt at de Mac'er spiller godt, men det er nok også en anden prisklasse end jeg bevæger mig i. Og desuden er jeg helt vild med udseendet på AP.....elsker den champagnefarvede front og watt-metrene.....

Men hifi er jo smagssag efter min mening, og godt for det.....

Ja pænt er det .

MAC er nu ikke dyre end AP .

Tro nu AP er noget dyre og hvorfor ? .

Nu ved jeg ikke om du har hørt den 406v , de skal holde sig til cd maskiner i den tunge ende der kan de .

så heller find noget af den gammel AP .

dumbo
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 18 Januar 2004 kl. 11:29 | IP-adresse registreret  

Hej igen Jensen,

Nu har jeg købt mine grejer brugt, og har derfor kunne holde indkøbsprisen lidt nede. Må tilstå at jeg aldrig har kigget så meget efter Mac, men tror faktisk heller aldrig jeg har set noget til salg i den blå avis eller lign steder....???

Den lidt ældre AP 405 passer måske bedre til min effekt, de har jo også begge 2 træsider. Men det er jo heller ikke det man ser oftest i den blå.....

Min far købte en brugt ML332 af en i odense, som skulle have en ny mac. Min far har siden snakket med ham, og sælgeren mente at han var gået ned i lydkvalitet, og savnede næsten sin ML......

Men igen, jeg har aldrig selv fået lyttet seriøst til hverken mac eller ML......så jeg ved ikke så meget om det. Købte primært mit AP fordi jeg fik det til en meget god pris, og var/er vild med både udseende og lyd.....

jensen
Forum Bruger
Forum Bruger

Tidl. Vassago Hifi

Sendt: 18 Januar 2004 kl. 12:05 | IP-adresse registreret  

dumbo skrev:

Hej igen Jensen,

Nu har jeg købt mine grejer brugt, og har derfor kunne holde indkøbsprisen lidt nede. Må tilstå at jeg aldrig har kigget så meget efter Mac, men tror faktisk heller aldrig jeg har set noget til salg i den blå avis eller lign steder....???

Den lidt ældre AP 405 passer måske bedre til min effekt, de har jo også begge 2 træsider. Men det er jo heller ikke det man ser oftest i den blå.....

Min far købte en brugt ML332 af en i odense, som skulle have en ny mac. Min far har siden snakket med ham, og sælgeren mente at han var gået ned i lydkvalitet, og savnede næsten sin ML......

Men igen, jeg har aldrig selv fået lyttet seriøst til hverken mac eller ML......så jeg ved ikke så meget om det. Købte primært mit AP fordi jeg fik det til en meget god pris, og var/er vild med både udseende og lyd.....

1. Nu er det ikke i den blå du skal finde sådan noget tilsalg , kik i tyskland us japan .

2. Ja han fik en MC402 og gik ikke ned lydkvalitet , men han køre kun med ML , bunden var mere fast på ML end MC men toppen og mellemtoner mere åben og luftig på MC , ML har en fast bund men spiller ikke så detaljeret i bunden som MC især den neder mellemtone er der mega stor forskel . 

3. Det bedste du kan gøre er at høre det op med andet  , jeg selv er meget lun på at prøve DP77 eller DP85 efter jeg har haft DP90/DC91 , men tro næppe de kan måle sig med det sæt .

4. Og hvis man skulle vælge mellem ML og AP så klart AP , AP ser også ud til at holde .

Men ja hifi er en smags sag ligemeget hvad folk siger .

Side af 2 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes