Tilbage til HIFI4ALL.DK 8. juni 2026 | 20:39   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Analog lyd
 HIFI4ALL Forum : Analog lyd
Emne Emne: JBL Ti10K - hvilken forstærker ? (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 2
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
labr_dk
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 18 November 2007
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Sendt: 21 November 2007 kl. 22:47 | IP-adresse registreret  

Mit setup er lige nu

Acurus A250 effekttrin (tweeked til at køre med højere hvilestrøm) og Acurus RL11 forforstærker
Sword kabler (som bliver monteret i weekenden, så jeg har faktisk ikke hørt dem hjemme endnu)
og så selvfølgelig Ti10K sættet.

Det hele "fodres" gennem en Benchmark DAC-1

Jeg har læst om diverse indlæg om højtaleren er lidt "lys" når man ikke spille højt, og kan godt genkende det. Men de spiller fremragende med lidt mere "tryk på".

Men jeg har en fornemmelse af at forstærkerne ikke helt lever op til resten lige nu, og der blandt andet mangler noget perspektiv når jeg spiller.

Så jeg kigger efter noget andet; max pris ca. 15.000 for effekttrinnet - givet at jeg kan genbruge forforstærkeren - og ellers 15.000 for et sæt/integreret forstærker.

Jeg har haft kig på en Thule, men er kommet i tvivl på baggrund af diverse artikler herinde.
Jeg vil selvfølgelig under alle omstændigheder få "de valgte" hjem først inden jeg køber endeligt, men ville lige spørge om der var noget andet som var oplagt ?

mvh
Lars

Til top Vis labr_dk's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af labr_dk

dumbo
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 03 April 2003
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 21 November 2007 kl. 22:57 | IP-adresse registreret  

Ham som købte min fars gamle Ti10K spiller med Thule, og det går vist ikke så godt i spænd! Tror Thule er for lys-klingende i lyden, til JBL's titan-dome.....

Ellers har jeg kun hørt dem på en DK Design integ. forstærker, og det lød godt.....men den har osse rør i forforstærkerdelen ;-)

Til top Vis dumbo's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af dumbo Besøg dumbo's Websted

kampko
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 02 Oktober 2004
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 22 November 2007 kl. 16:17 | IP-adresse registreret  

Hej Lars

Jeg har selv et sæt TI 10-K  stående og jeg har prøvet lidt forskællige forstærkere.

Den første jeg havde var en NAD 218 den var faktisk rimelig god men der manglede ligesom lidt

så fik jeg bygget en zappulse med 4 moduler 2 trafoer samt delefilter og jeg må sige at det hjalp noget, den satte klart en dæmper på diskanten og meget mere punz i bunden og kan klart anbefales til prisen, det ene modul  futtede desvære af og inden jeg fik loddet det nye modul på fik jeg gæster fra Odense, jeg skulle prøve med Witzel´s Ming Da (rør pre) for at se om det gav den siste bløde diskant, men utroligt nok blev det meget værre.

Der blev også prøvet med hans ML men det var meget skuffende den havde ik muskler til meget.

Så blev der sat en Crown REF 2 på uha den var go

noget bedre ind Zappen men dog ik meget syntes , ved normal lydstyrke vil jeg klart foretrække en crown, men hvis der skal brages megahøjt vinder zappen nok.

Nå mørket faldt på og tingene blev pakket sammen og skulle til at sættes ud i bilen, da konen kiggede underligt på mig og spurgte om vi ik skulle have den crown, hun kunne godt lide lyden i den, så bilen blev en del lettere da de kørte hjem igen. (hvis de da ik tog det hele på , på Burker King, på hjemvejen)

Du er velkommen til at kontakte mig for yderligere info.

VH Bo

pc med AUDIOTRAK Prodigy HD2
Til top Vis kampko's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af kampko

Tweaker
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 14 November 2007
Lokalitet: København
Sendt: 22 November 2007 kl. 21:40 | IP-adresse registreret  

Smid en god rørforstærker på dem. Jeg havde et par TI6k en gang, som jeg spillede med et par singelendede 300B trioder på. En helt perfekt sammensætning, fordi JBL`erne har en snorlige impedans, på nær den sædvanlige reflekspukkel. Jeg havde aldrig gode erfaringer med transistorforstærkere på dem. Men med rør synger de  
Til top Vis Tweaker's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Tweaker

labr_dk
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 23 November 2007 kl. 22:51 | IP-adresse registreret  

Tak skal I ha'

Jeg skulle måske også lige sige, at når jeg synes den er "lys", så er det faktisk ikke diskanten som er for høj/skarp; den er sublim - det er som om at den er lidt "træg" i bassen ved normal lydstyrke - såsnart jeg spiller højere så passer det hele sammen !

Den der Crown vil jeg lige se om jeg kan finde noget på  og ellers se om jeg kan fange et rør, som ser nogenlunde fornuftigt ud, så jeg kan snige tingesten ind i stuen

mvh
Lars

Tweaker
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 14 November 2007
Lokalitet: København
Sendt: 24 November 2007 kl. 00:46 | IP-adresse registreret  

Jeg kan godt følge dig mht til bassen. 6k virker også lidt afdæmpede i øvre bas, men de kan jo vitterligt gå sindsygt dybt, når der vitterligt er dybbas. Men jeg vil godt love dig, at med et godt rørtrin, så spiller de helt anderledes. Prøv evt et lyt på Jolida fra Lydbutikken. Der sidder nogle ordentlige trafoer i, i modsætning til flere af kineserne

Til top Vis Tweaker's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Tweaker

NillerViborg
Lukket konto
Lukket konto

Sound2Vision/LC Audio. Efter eget ønske!

Bruger siden: 17 Februar 2005
Lokalitet: Midtjylland
Sendt: 24 November 2007 kl. 00:58 | IP-adresse registreret  

- Prøv og find en tråd jeg lavede for et par år siden, den hedder Nillers Pulsar - bare søg på Pulsar, så kommer den.

Der er et par billeder af min ZapPulse baserede integrerede forstærker - pueha det synger...

Lars / Viborg

Til top Vis NillerViborg's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af NillerViborg

Hasselhof
Branchemedlem
Branchemedlem
Direktør, Earthquake Danmark

Bruger siden: 29 Juni 2003
Lokalitet: Odense
Sendt: 24 November 2007 kl. 04:33 | IP-adresse registreret  

kampko skrev:

noget bedre ind Zappen men dog ik meget syntes , ved normal lydstyrke vil jeg klart foretrække en crown, men hvis der skal brages megahøjt vinder zappen nok.

Nå mørket faldt på og tingene blev pakket sammen og skulle til at sættes ud i bilen, da konen kiggede underligt på mig og spurgte om vi ik skulle have den crown, hun kunne godt lide lyden i den, så bilen blev en del lettere da de kørte hjem igen. (hvis de da ik tog det hele på , på Burker King, på hjemvejen)

Du er velkommen til at kontakte mig for yderligere info.

VH Bo

Hahaha selvom vi begge maste en trippel-whopper og mega fries i klaveret, var der nu stadig langt op til de 30 kg som du "nappede" fra os

Hvis du får lyst til at gøre alvor af din tanke om at zappen måske er bedst når der skal balderes til den så vil jeg godt lige have lov til at sætte en BK tur på højkant  i favør for Reffen  Reffen kan fysisk spille væsentligt højere end zappen, men ved 120 db begynder det at gøre ondt uanset hvor uforvrænget det er (husker da du trykkede speederen ibund på moonjam, jeg holdte fast i tænderne og morten græd hehe) Når du præsser zappen vil den cycle-by cycle current limite og det lyder ganske behageligt, du kan fortsætte med at skrue på, men det bliver reelt ikke højere. Lyder mystisk men spl meter kan medbringes til at bekræfte hekseriet.

Til top Vis Hasselhof's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Hasselhof

labr_dk
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 25 November 2007 kl. 11:47 | IP-adresse registreret  

Jeg kigger også videre på Pulsar samt Jolida

Tak !

labr_dk
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 04 December 2007 kl. 22:22 | IP-adresse registreret  

Ville lige tale for Ti10K-erne igen efter at have snakket om deres lidt "lyse klang".... og ikke samt Supra Sword højtaler-kabler.

Hold da helt op; jeg har lige monteret Sword kablerne... det er markant den største ændring jeg har oplevet endnu med anlægget.
Jeg er gået fra de helt almindelige Supra PLY kabler, som (ja ja - nogen af jer griner allerede  ) jo ikke er fremragende men heller ikke totalt uanvendelige. Det var lige som resten af anlægget vågnede op - der er ingen tvivl om hvor "proppen" har været. Musikken er bare mere blød, musikalsk, bedre balance, bedre kontrol og ikke mindst al det "lyse" er som blæst væk.

Højtalerne spiller simpelthen anderledes.... Sanne Salomonsen har fået en dybde i stemmen som jeg ikke har hørt før; Marie Frederiksson lyder som om hun synger halv luft og halv stemme og skarpheden fra hendes stemme er væk.
For slet ikke at tale om Private Investigations med Dire Straits, som lyder formiddabelt ... og ... og ... jeg kunne blive ved !

Hold da op.. jeg kommer ikke i seng i aften.. og det gør familien og naboerne heller ikke

For de af jer som ikke allerede har købt super-højtaler-kabler, så vil jeg varmt anbefale jer at prøve dem. Jeg har købt dem via
http://www.avcentrum.dk/product.asp?product=1&sub=4

Fra nu af vil jeg tilbede den store kabel-gud hver aften inden jeg slukker anlægget
Lars

NillerViborg
Lukket konto
Lukket konto

Sendt: 04 December 2007 kl. 22:45 | IP-adresse registreret  

labr_dk skrev:

Hold da helt op; jeg har lige monteret Sword kablerne... det er markant den største ændring jeg har oplevet endnu med anlægget.
Jeg er gået fra de helt almindelige Supra PLY kabler, som (ja ja - nogen af jer griner allerede  ) jo ikke er fremragende men heller ikke totalt uanvendelige. Det var lige som resten af anlægget vågnede op - der er ingen tvivl om hvor "proppen" har været. Musikken er bare mere blød, musikalsk, bedre balance, bedre kontrol og ikke mindst al det "lyse" er som blæst væk.

Højtalerne spiller simpelthen anderledes.... Sanne Salomonsen har fået en dybde i stemmen som jeg ikke har hørt før; Marie Frederiksson lyder som om hun synger halv luft og halv stemme og skarpheden fra hendes stemme er væk.
For slet ikke at tale om Private Investigations med Dire Straits, som lyder formiddabelt ... og ... og ... jeg kunne blive ved !

Fra nu af vil jeg tilbede den store kabel-gud hver aften inden jeg slukker anlægget
Lars

Hejsa...!!

- Af naturlige årsager havde ( har ) jeg i sin tid adgang til en rå mængde ZapPulse moduler... Så hvad var mere nærliggende for et par år siden, da 2.3SE'erne kom, at lave 4 ens forstærkere med supernetdel og alt det der, for at prøve at Quad-amp'e mine Ti10K'ere...

Tjuhej det gik, aldrig har jeg hørt dem bedre og mere levende - lige indtil den dag kom, og jeg solgte den ene forstærker og ikke lige havde tid til at bygge en ny igen, og derfor tænkte - vi prøver skudda bare med en amp igen...

Blot for at konstatere, at forbedringen i væsentlig grad lå i at de _osse_ var blevet Quad-kablet, og faktisk spillede stort set lisså godt med 4 kabler og en forstærker, som de gjorde med 4 kalber og 4 forstærkere!!! - De kasser vinder _godt_ _nok_ _meget_ ved at Biwire / Triwire / Quad-wire, det er da helt uhyggeligt - og har du muligheden for det, uden at skulle købe dig i armod, vil jeg _klart_ anbefale at du prøver det!!!!

Lars / Viborg  -  Ti10K på 8. år - og går aldrig af med dem igen...!! 

Til top Vis NillerViborg's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af NillerViborg

labr_dk
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 04 December 2007 kl. 23:31 | IP-adresse registreret  

Jeg har hørt fra andre at Sword kablerne har meget af samme effekt som multi-wiring i sig selv, og at de faktisk kommer til at lyde lidt dårligere med bi-wirering... men jeg har godt nok ikke selv prøvet det endnu.... og det koster trods alt lidt ekstra (1 stk forst. + kabler....)

Men jeg kan jo LÅNE et par, og jeg har en Acurus 150 også, som jeg kan koble på... så kan den store trække bas-enheden og den lille trække resten.
Det skal prøves

mvh
Lars

NillerViborg
Lukket konto
Lukket konto

Sendt: 04 December 2007 kl. 23:47 | IP-adresse registreret  

NNNOOOooooooo.....!!

- Kun Bi-Cabling, ikke Bi-Amping, som du er i gang med nu...!! - Prøv det!!!

Lars / Viborg

labr_dk
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 05 December 2007 kl. 20:20 | IP-adresse registreret  

Ok - jeg er med; jeg vil prøve (med et par lånte kabler først)

NillerViborg
Lukket konto
Lukket konto

Sendt: 05 December 2007 kl. 22:44 | IP-adresse registreret  

labr_dk skrev:
Ok - jeg er med; jeg vil prøve (med et par lånte kabler først)

- Husk at fjerne kortslutningsbøjlerne fra højttalernes terminaler... *SS

Lars / Viborg

kampko
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 22 December 2007 kl. 11:52 | IP-adresse registreret  

Hej igen labr

Har du fået lånt et extra sæt kabler ?

hvis ja hvordan lyd det så ?

MVH Kampko

labr_dk
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 22 December 2007 kl. 21:24 | IP-adresse registreret  

Nej jeg har bare ikke haft tiden til at gøre det.

Det bliver mit nytårsforsæt - at prøve med bi-cabling.
Det må jeg da kunne indfri

Glædelig jul !
Lars
Ps. Hvordan bi-cabler man så bedst; Bassen for sig selv og de 3 andre dele "bøjlet sammen" ?

slyd
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 27 Juni 2005
Lokalitet: Aalborg
Sendt: 22 December 2007 kl. 21:59 | IP-adresse registreret  

Du skulle prøve en anden DAC end  Benchmark den er meget detaljeret og kold i sin lyd.
Til top Vis slyd's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af slyd

kampko
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 22 December 2007 kl. 23:00 | IP-adresse registreret  

Ps. Hvordan bi-cabler man så bedst; Bassen for sig selv og de 3 andre dele "bøjlet sammen" ?

Ja det er jo lige det , men prøv dig frem, og skriv gerne om din mening

mvh kampko

kampko
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 22 December 2007 kl. 23:11 | IP-adresse registreret  

Hej igen  Lars

jeg kom lige til at tænke på om du bruger jumpers eller du bare bruger de orginale bøjler ?

mvh kampko

Side af 2 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum