Tilbage til HIFI4ALL.DK 9. juni 2026 | 15:37   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Analog lyd
 HIFI4ALL Forum : Analog lyd
Emne Emne: Hjælp til nyt anlæg (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
DKsoulman
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 04 Januar 2004
Lokalitet: Odense
Status: Offline
Sendt: 18 Januar 2004 kl. 18:20 | IP-adresse registreret  

Hej, jeg skal "i løbet af året" havde nyt anlæg. Men for en ikke ekspert kan det virke lidt overskueligt. Har brug for hjælp/forslag. Mit anlæg i dag er fra starten af 90´erne og består af: Jamo Concert VII - Rotel RCD-965BX (cd afspiller) - Rotel RB-850/Rotel RC-850 (for- og effektforstæker) Surround er IKKE aktuelt.

Har kig på et par SA 1280 MKII højtaller, har dog ikke tjekket alternativer. Men hørte dem til KT Radio messe og synes godt om dem.  Forstærker KUNNE godt være Rotel igen. Sådan til omkring 7-8000 kr. Ellers også Primare, Arcam el. tilvarende. Det er her det bliver svært.   CD afspiller er det store problem. Foruden nævnte musik anlæg har jeg til TV'et (Sony KV-32FQ75 E) Sony DVD afspiller DVP-NS700 (også til SACD) Begge dele fra sidst i år 2001. Så måske jeg bruger Sony DVD'en som CD afspiller et "stykke tid" til der kommer den rigtige "altædende" maskine med den rigtige kvalitet til den rigtige pris. (er den her allerede ?) Dog kan jeg bedst lide når anlægget design/mærke passer sammen. Men lyden er naturligvis vigtigst.

Jeg har en lille lejlighed, og dermed også en mindre stue. Fjernsynet er centralt placeret mellem højtalerne, og lyden (kan)  kører over anlægget. Jeg vil gerne have nyt da min forstærker er begyndt at spille "skævt" Skal op over et vist lyd niveau før der er lige meget lyd i højtalerne. Jeg spiller aldrig højt, det er vigtigere detaljerner er i orden. Så forslag/kommentar modtages gerne.

Mvh. 

Til top Vis DKsoulman's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af DKsoulman

FLarsen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 18 Januar 2004
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 18 Januar 2004 kl. 19:17 | IP-adresse registreret  

"Jeg vil gerne have nyt da min forstærker er begyndt at spille "skævt" Skal op over et vist lyd niveau før der er lige meget lyd i højtalerne"

Lyder som noget der kan laves meget billigt.    

MVH

Til top Vis FLarsen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af FLarsen

F.Christians
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 12 April 2003
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 19 Januar 2004 kl. 14:14 | IP-adresse registreret  

Rens af potentiometer, udskiftning af tørre ladelytter og lad den så stå tændt hele tiden!!!
Til top Vis F.Christians's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af F.Christians

ost.
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 26 November 2003
Lokalitet: Bornholm
Sendt: 24 Januar 2004 kl. 23:50 | IP-adresse registreret  

Giv dig nu god tid.  Ind og lytte i flere butikker. Tag en ting af gangen. eks afprøv cd afspillere en dag og gerne den samme i flere butikker. Om der er forskel, ?? det er der . Prøv at sammenligne Quad og Arcam. KT i KBH har begge.
Til top Vis ost.'s Profil Søg efter andre indlæg skrevet af ost.

obi jon kenobi
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 16 Juni 2003
Lokalitet: Vestsjælland
Sendt: 24 Januar 2004 kl. 23:58 | IP-adresse registreret  

Hvis din forstærker er konstrueret som min rotel (ra-971) er volumenkanppen to-delt. Altså forreste del styrer en kanal, bagerste del den anden. Disse kan muligvis have forskudt sig (det gjorde mine på et tidspunkt) - måske er det der problemet ligger.

MHT nyr er der ingen nemme løsninger - ud og lytte!!! Læs en masse indlæg her i forum til inspiration. Det er en prisklasse med masser af guf! Jeg har ikke selv de vilde præferencer, så jeg vil nødigt anbefale noget specielt - bare lige sige "God jagt!"

DKsoulman
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 04 Januar 2004
Lokalitet: Odense
Sendt: 25 Januar 2004 kl. 15:49 | IP-adresse registreret  

[QUOTE=obi jon kenobi]

"Hvis din forstærker er konstrueret som min rotel (ra-971) er volumenkanppen to-delt. Altså forreste del styrer en kanal, bagerste del den anden. Disse kan muligvis have forskudt sig (det gjorde mine på et tidspunkt) - måske er det der problemet ligger. "

Jep, det er den. Men jeg kan ikke bare dreje lidt på volumen knappen. For når jeg så skruer lidt op så går den i orden igen. Dvs. så vil der være mere den anden vej. Men det er lige meget, nu laver jeg research og køber et nyt anlæg.

Jeg bor i Odense og KT Radio har mange gode ting. Prøver også at tjekke Hi Fi Klubben.

Tak for jeres svar.

Til top Vis DKsoulman's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af DKsoulman

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes