| Sendt: 18 Januar 2004 kl. 18:20 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej, jeg skal "i løbet af året" havde nyt anlæg. Men for en ikke ekspert kan det virke lidt overskueligt. Har brug for hjælp/forslag. Mit anlæg i dag er fra starten af 90´erne og består af: Jamo Concert VII - Rotel RCD-965BX (cd afspiller) - Rotel RB-850/Rotel RC-850 (for- og effektforstæker) Surround er IKKE aktuelt.
Har kig på et par SA 1280 MKII højtaller, har dog ikke tjekket alternativer. Men hørte dem til KT Radio messe og synes godt om dem. Forstærker KUNNE godt være Rotel igen. Sådan til omkring 7-8000 kr. Ellers også Primare, Arcam el. tilvarende. Det er her det bliver svært. CD afspiller er det store problem. Foruden nævnte musik anlæg har jeg til TV'et (Sony KV-32FQ75 E) Sony DVD afspiller DVP-NS700 (også til SACD) Begge dele fra sidst i år 2001. Så måske jeg bruger Sony DVD'en som CD afspiller et "stykke tid" til der kommer den rigtige "altædende" maskine med den rigtige kvalitet til den rigtige pris. (er den her allerede ?) Dog kan jeg bedst lide når anlægget design/mærke passer sammen. Men lyden er naturligvis vigtigst.
Jeg har en lille lejlighed, og dermed også en mindre stue. Fjernsynet er centralt placeret mellem højtalerne, og lyden (kan) kører over anlægget. Jeg vil gerne have nyt da min forstærker er begyndt at spille "skævt" Skal op over et vist lyd niveau før der er lige meget lyd i højtalerne. Jeg spiller aldrig højt, det er vigtigere detaljerner er i orden. Så forslag/kommentar modtages gerne.
Mvh.
|