Tilbage til HIFI4ALL.DK 10. juni 2026 | 17:19   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Analog lyd
 HIFI4ALL Forum : Analog lyd
Emne Emne: Gammel Delphon+SME+Shure Supertrack (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 2
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Jannikh
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 28 Februar 2006
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Sendt: 10 December 2007 kl. 10:10 | IP-adresse registreret  

Halløj vinylkendere,
Min gamle fader har en Delphon pladespiller med SME arm og en Shure Supertrack pick-up stående. Noget er galt med løbeværket/motoren, så den vil skulle istandsættes. Jeg gætter på, at fyren er 30-40 år gammel.

Hvis jeg skal smide penge efter den, så skal det være fordi det er et sæt, som er rigtig godt. Ellers kan jeg lige så godt købe en ny/brugt i 3000 kr. klassen. Så spørgsmålet er selvfølgelig: Er der nogle, som ud fra de sparsomme informationer, kan gætte på om det er værd at få den gamle traver klar igen?

mvh,
Jannik
Til top Vis Jannikh's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Jannikh

janils
Branchemedlem
Branchemedlem
Pladespilleren.dk

Bruger siden: 02 Januar 2004
Sendt: 10 December 2007 kl. 12:28 | IP-adresse registreret  

Hvis den ser sådan her ud .....

så er den så absolut værd at samle på. Har set den til 1.400 Euro (istandsat) på nettet.

Pickuppen skal du dog nok regne med at skifte ud.

bjørn
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 08 November 2004
Sendt: 11 December 2007 kl. 00:33 | IP-adresse registreret  

janils skrev:

Hvis den ser sådan her ud .....

så er den så absolut værd at samle på. Har set den til 1.400 Euro (istandsat) på nettet.

Pickuppen skal du dog nok regne med at skifte ud.

Det er da ikke 1.april

Til top Vis bjørn's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af bjørn

r-l-b
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 20 September 2005
Lokalitet: Nordsjælland
Sendt: 11 December 2007 kl. 10:10 | IP-adresse registreret  

vintage-audio.com.ua har nogle meget høje priser!
Delfonen havde en del rumle problemer, men kan dæmpes
Mørch overtog senere Delphon og kæmpede med at få den dæmpet
Det blev aldrig ligeså godt som Mørchs tonearme, som den dag i dag lever i bedste velgående
Typis vil du skulle have rense og smøret et centerleje og hvis gummi mellemhjulet er tørretind/ blevet hårdt skal du have et nyt - det foregår - hvis ikke Mørch (i gentofte) har et nyt - ved at du sender det gamle til "svelander i sverige" som regummiere mellemhjulet.
Spiller den som den skal så smæk en denon 160 high output mc pu på - den koster ca. 900 kr og så er du godt kørende og meget bedre end med fx en project til 3000

bjørn
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 11 December 2007 kl. 11:47 | IP-adresse registreret  

r-l-b skrev:
Det blev aldrig ligeså godt som Mørchs tonearme, som den dag i dag lever i bedste velgående
Typis vil du skulle have rense og smøret et centerleje og hvis gummi mellemhjulet er tørretind/ blevet hårdt skal du have et nyt - det foregår - hvis ikke Mørch (i gentofte) har et nyt - ved at du sender det gamle til "svelander i sverige" som regummiere mellemhjulet.
Spiller den som den skal så smæk en denon 160 high output mc pu på - den koster ca. 900 kr og så er du godt kørende og meget bedre end med fx en project til 3000

Den viste Delphon er ikke en mellemhjuler, det er en remdrevet sag af samme type som eksemplvis Enertia fra Sverige

Det er en Delphon T1 og den kostede 1885,- i 1970 incl. SME arm og Shure M75MG2. man kan se den i gamle Quali-fi annoncer sammen med Sansui og JBL. Man kunne købe en pakkeløsning bestående af Delphon T1 Sansui AU555/TU555 og JBL L75 Minuet for kr. 9390,- og det var godt nok mange penge i 1970

r-l-b
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 11 December 2007 kl. 11:54 | IP-adresse registreret  

UPS - DET VAR FLOVT - TAK BJØRN  HAR DEN SÅ FÆRRE RUMLE PROBLEMER END DELPHONS MELLEMHJULER ? Inertia pladespilleren var vist ok men henter ikke meget mere hjem end 500 kr. 

bjørn
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 11 December 2007 kl. 12:02 | IP-adresse registreret  

r-l-b skrev:
UPS - DET VAR FLOVT - TAK BJØRN  HAR DEN SÅ FÆRRE RUMLE PROBLEMER END DELPHONS MELLEMHJULER ? Inertia pladespilleren var vist ok men henter ikke meget mere hjem end 500 kr. 

Jeg tør næsten garantere dig at du ikke kan få remme til nogen af dem. Enertia'en ved jeg at du ikke kan få rem til og det er år siden jeg har haft en T1'er mellem fingrene. T1'eren er iøvrigt pænt lavet, men det gjorde man jo den gang. Hvis det var min og den var intakt ville jeg da bevare den da det er et stykke dansk hifi historie (og den er bedre end Era'en)

r-l-b
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 11 December 2007 kl. 12:24 | IP-adresse registreret  

hvis du måler bredde og længde på din inertias rem og skirver til
http://www.vintage-electronics.cc/ttbelt.html
kan de måske hjælpe dig til en ny rem - de har ikke en Inertia rem på deres hjemmesiden, men mon ikke en anden skulle passe
Det kan jo også være at det ikke er den Delphon men en anden - har du et billede Jannikh ?

Steen Thorhauge
Branchemedlem
Branchemedlem

Thorhauge Audio

Bruger siden: 02 Juni 2006
Lokalitet: Vestjylland
Sendt: 11 December 2007 kl. 12:29 | IP-adresse registreret  

Hej.

Jeg har købt rem til min ombyggede Delphon, hos www.elektronik-lavpris.dk

MVH Steen  

Til top Vis Steen Thorhauge's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Steen Thorhauge

bjørn
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 11 December 2007 kl. 13:25 | IP-adresse registreret  

Steen Thorhauge skrev:

Hej.

Jeg har købt rem til min ombyggede Delphon, hos www.elektronik-lavpris.dk

MVH Steen  

Det er da et pænt udvalg men problemet er at mange pladespillerprocucenter har brugt remme i specialmål og så er balladen der

bjørn
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 11 December 2007 kl. 13:31 | IP-adresse registreret  

r-l-b skrev:
hvis du måler bredde og længde på din inertias rem og skirver til
http://www.vintage-electronics.cc/ttbelt.html
kan de måske hjælpe dig til en ny rem - de har ikke en Inertia rem på deres hjemmesiden, men mon ikke en anden skulle passe
Det kan jo også være at det ikke er den Delphon men en anden - har du et billede Jannikh ?

Der kan ikke sidde en SME arm på en GS5/6 pladespiller, Mørch eller Delphon er underordnet, der er ikke plads.

Jeg har (heldigvis) ikke en Enertia men jeg har da istandsat nogle stykker gennem årene (og har stadig en repareret rem liggende)

Jannikh
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 28 Februar 2006
Sendt: 11 December 2007 kl. 23:52 | IP-adresse registreret  

Hej Alle,
tak for de mange svar. Jeg poster et billede når jeg lige kommer forbi den gamle. Jeg tror, at det vil varme hans gamle hjerte at se den køre igen. Han blev meget glad for at se, at den stadig kunne have en form for værdi. At den så måske ikke er €1500 værd behøver jeg jo ikke fortælle ham, så længe han lever i troen :)

Er udenlands pt., men følger op på sagen hurtigst muligt.
Til top Vis Jannikh's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Jannikh

ASML
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 17 November 2005
Lokalitet: Odense
Sendt: 10 Januar 2008 kl. 21:59 | IP-adresse registreret  

r-l-b skrev:

At sige at der var problemer med rummel på en Mørch GS6A pladespiller, er efter min mening lidt af en påstand. Dens rummel opgivelse er i flere af de hedengangne Hifi-årbøger opgivet til -75dB.

Jeg mener heller ikke ligefrem High Fidelity målte dårlige rummel værdier da de testede pladespilleren i sin tid.

At det "aldrig blev så godt som Mørch's tonearme som den dag i dag lever i bedste velgående", skal ses i det lys at pladespilleren er/var et feinscmeker produkt, som aldrig blev produceret i så store styktal som tonearmene blev på den tid og antallet der produceres/samles i dag.

Dengang Hifi og Elektronik (Blad nr 1 1981) havde en besøgsartikel med H.H.Mørch, nævnes, at de vil kunne komme op på at producere 10 pladespillere pr. måned.....Og regner da med at komme op på 300-500 stk færdige arme pr. måned.....Så hvad mon tager længst tid at producere pr enhed?Og hvad mon der tjenes flest penge på?

Endvidere mener jeg at Mørch på et tidspunkt ikke længere var i stand til at købe flere af den type Pabst motorer, der blev anvendt i GS6A pladespilleren.Det sætter jo også ligesom sine begræsninger i antallet af producerede pladespillere.

Man kan også diskutere, hvor smart det vil være, til stadighed at producere og sælge et produkt, som skal "konkurrere" med de pladespillere som man samtidigt leverer tonearme til rundt omkring i verden

Mvh.

ASML

Til top Vis ASML's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af ASML

bjørn
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 10 Januar 2008 kl. 22:55 | IP-adresse registreret  

ASML skrev:

r-l-b skrev:

At sige at der var problemer med rummel på en Mørch GS6A pladespiller, er efter min mening lidt af en påstand. Dens rummel opgivelse er i flere af de hedengangne Hifi-årbøger opgivet til -75dB.

Jeg mener heller ikke ligefrem High Fidelity målte dårlige rummel værdier da de testede pladespilleren i sin tid.

At det "aldrig blev så godt som Mørch's tonearme som den dag i dag lever i bedste velgående", skal ses i det lys at pladespilleren er/var et feinscmeker produkt, som aldrig blev produceret i så store styktal som tonearmene blev på den tid og antallet der produceres/samles i dag.

Dengang Hifi og Elektronik (Blad nr 1 1981) havde en besøgsartikel med H.H.Mørch, nævnes, at de vil kunne komme op på at producere 10 pladespillere pr. måned.....Og regner da med at komme op på 300-500 stk færdige arme pr. måned.....Så hvad mon tager længst tid at producere pr enhed?Og hvad mon der tjenes flest penge på?

Endvidere mener jeg at Mørch på et tidspunkt ikke længere var i stand til at købe flere af den type Pabst motorer, der blev anvendt i GS6A pladespilleren.Det sætter jo også ligesom sine begræsninger i antallet af producerede pladespillere.

Man kan også diskutere, hvor smart det vil være, til stadighed at producere og sælge et produkt, som skal "konkurrere" med de pladespillere som man samtidigt leverer tonearme til rundt omkring i verden

Mvh.

ASML

DS6a er så speciel at den næppe kan genere salget af andre pladespillere i et omfang så det påvirker salget af tonearmene.

Jeg har en GS6a i egetræsplint (den med flydende chassis) stående, demonterert i sine enkeltdele incl.motoren, men jeg "tør" dårligt ringe til Mørch og spørge om han gider samle den. Lykkeligvis har jeg ikke selv pillet den fra hinanden men fik den med sammen med en UP4 arm (den var til gengæld hel)

ASML
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 10 Januar 2008 kl. 23:30 | IP-adresse registreret  

Der var en grund til at jeg anvendte ordet konkurrere med udråbstegn.

Det jeg mente med det (og burde have skrevet mere entydigt),var at der måske var chance for at der var pladespiller producenter, som ville kigge efter andre tonearme, når selv samme tonearms-fabrikant fremstillede og solgte sin egen pladespiller.

På samme måde som eksempelvis producenter af forstærker udstyr ( i første omgang...),har fravalgt at fremstille eksempelvis højttalere og på den måde konkurrere med producenter som anvender den pågældende forstærker producents udstyr som reference.....

Nej du har nok ret med hensyn til at ringe til H.H. Mørch angående din løsdel version af en GS6A. 

Jeg tror næppe han har tid til at samle den.....Lidt en skam for det er en meget god pladespiller....

Har du også en GS6A der kan spille ?

r-l-b
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 11 Januar 2008 kl. 02:02 | IP-adresse registreret  

ASML skrev:

r-l-b skrev:

Mvh.

ASML

jeg skal ikke turde sige om rummel er et forkert udtryk --... kilden vedr. Mørch pladespilleren er Poul M - og det giver jo altid livlig debat - men jeg synes hans beskrivelse som jeg her citerer lød ganske plausibel og han har trods alt også været med et par år...

""PM:Et andet kultprodukt i den danske afdeling er den hedengangne Delphon-pladespiller. Det var en helt konventionel mellemhjulsdrevet pladespiller med en helt normal kraftig vekselstrømsmotor. Den var faktisk ganske almindelig engang, og derfor ikke en egentlig kandidat til kultstatus.

Det blev den dog, fordi den udover sin flotte hammerlak-finish konstant var plaget af en så ringe mekanisk standard, at selv en Morris Marina fra samtiden med lygter fra Lucas, den originale "Prince of Darkness" var helt gode og fremragende pålidelige i sammenligning. Lejerne på Delphonen var excentriske, pladetallerkenerne skævere end på en ERA-grammofon og så rumlede den aldeles uhæmmet, så antageligt har de fleste Delphoner endt deres dage på den fortjente losseplads, som de vel ret beset aldrig burde have forladt.

Det forhindrede dog ikke H.H. Mørch i at opkøbe de gamle værktøjer, da Delphon fortjent gik konkurs, for at forsøge at lave en ordentlig pladespiller ud fra det gamle design.

Nu er samme Mørch en mekanisk begavelse, så ved hjælp af små påklæbede tapestykker her og der lykkedes det ialtfald for en tid at forhindre de allerværste vibrationer. Mørch skabte her et nyt kultprodukt, fordi hans arbejde med at rette de helt grundlæggende fejl i det oprindelige "design" fuldstændigt tog al hans tid i det lille enkeltmandsfirma, så sjældenhed var helt garanteret. At slutproduktet i sin lille kasse så med fordel kunne stå mindst et par kilometer væk fra alle vibrerende fremmedelementer som f. eks. højttalere, er en helt anden sag. Faktisk er en Mørch GS 6 bedst, når man kun bruger den til at kikke på.

... citat slut

Hele indlægget kan læses på http://www.poulsaudiobutik.dk/

under debatter og emnet: EMT, Delphon og de andre: Hvorfor blev de egentligt kult?

Jeg er selv helt pjattet med Mørchs pladespiller og hans arme men har endnu ikke turdet kaste mig ud i det

Pabst motoren du nævner var vel den Braun også brugte ?

bjørn
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 11 Januar 2008 kl. 02:44 | IP-adresse registreret  

r-l-b skrev:
ASML skrev:

r-l-b skrev:

Mvh.

ASML

jeg skal ikke turde sige om rummel er et forkert udtryk --... kilden vedr. Mørch pladespilleren er Poul M - og det giver jo altid livlig debat - men jeg synes hans beskrivelse som jeg her citerer lød ganske plausibel og han har trods alt også været med et par år...

""PM:Et andet kultprodukt i den danske afdeling er den hedengangne Delphon-pladespiller. Det var en helt konventionel mellemhjulsdrevet pladespiller med en helt normal kraftig vekselstrømsmotor. Den var faktisk ganske almindelig engang, og derfor ikke en egentlig kandidat til kultstatus.

Det blev den dog, fordi den udover sin flotte hammerlak-finish konstant var plaget af en så ringe mekanisk standard, at selv en Morris Marina fra samtiden med lygter fra Lucas, den originale "Prince of Darkness" var helt gode og fremragende pålidelige i sammenligning. Lejerne på Delphonen var excentriske, pladetallerkenerne skævere end på en ERA-grammofon og så rumlede den aldeles uhæmmet, så antageligt har de fleste Delphoner endt deres dage på den fortjente losseplads, som de vel ret beset aldrig burde have forladt.

Det forhindrede dog ikke H.H. Mørch i at opkøbe de gamle værktøjer, da Delphon fortjent gik konkurs, for at forsøge at lave en ordentlig pladespiller ud fra det gamle design.

Nu er samme Mørch en mekanisk begavelse, så ved hjælp af små påklæbede tapestykker her og der lykkedes det ialtfald for en tid at forhindre de allerværste vibrationer. Mørch skabte her et nyt kultprodukt, fordi hans arbejde med at rette de helt grundlæggende fejl i det oprindelige "design" fuldstændigt tog al hans tid i det lille enkeltmandsfirma, så sjældenhed var helt garanteret. At slutproduktet i sin lille kasse så med fordel kunne stå mindst et par kilometer væk fra alle vibrerende fremmedelementer som f. eks. højttalere, er en helt anden sag. Faktisk er en Mørch GS 6 bedst, når man kun bruger den til at kikke på.

... citat slut

Hele indlægget kan læses på http://www.poulsaudiobutik.dk/

under debatter og emnet: EMT, Delphon og de andre: Hvorfor blev de egentligt kult?

Jeg er selv helt pjattet med Mørchs pladespiller og hans arme men har endnu ikke turdet kaste mig ud i det

Pabst motoren du nævner var vel den Braun også brugte ?

Poul Ladegaard (den Poul der har fat i den lange ende) testede GS6a med UP4 i HF (den version af GS6a med flydende ophæng) og rummelanalysen ligge omkring -80dB på nær en betoning fra armresonansen (15Hz) og en aning netbrum (50Hz) wow og Flutter er 0,07% vejet (DIN normen)

Den anden Poul (ham med den sørgmodige tøjhund) viser af og til tegn på iltmangel, men det er der jo så mange der gør.  Han har selv (100108) foreslået en "lov mod sig selv" men man kunne jo også hule ham ud og sælge ham som dykkerdragt, eller blot skille ham ad, pakke ham ned og køre ham på depot.

Særheder i små serier bliver let kult, men et kvalitetsstempel er det sjældent

Mørchs arme har aldrig været standardmontage på andre end Mørchs grammofoner så den vinkel kan nok udelades mht. produktionsophøret af GS6 værket.

r-l-b
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 11 Januar 2008 kl. 08:28 | IP-adresse registreret  

Jeg citerede blot Poul for at henvise til det med at rumle "så rumlede den aldeles uhæmmet" som altså ikke er det samme som det tekniske begreb rummer ?1 eller er det ?!

Jeg synes ikke han skal pakkes helt væk - han giver altid en fin og hurtig service og mange af de svar man får fra ham kan man bruge til noget - men jeg vil da skynde mig at læse det indlæg med en lov mod ham selv

ASML
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 11 Januar 2008 kl. 15:18 | IP-adresse registreret  

Jeg tror jeg vil undlade at citere jer, bjørn og r-l-b og blot nævne de ting jeg ønsker at kommentere fra jeres ovenstående indlæg.

Ellers bliver det et meget langt indlæg.

r-l-b.  Når Poul M skriver "rumlen" må man da  formode at han her tænker på pladespillerens rummel (eller mangel på samme).
Når Poul M skriver, citat: "så rumlede den aldeles uhæmmet", citat slut,og du er af den opfattelse at der ikke er tale om samme begreb som det tekniske udtryk "rummel" dækker over (eller er du?), så kunne du jo passende kontakte Poul M for at høre, hvad han egentlig mente med denne sætning.......
Ved samme lejlighed kunne du meget passende spørge om han kunne give en god forklaring på hvad han mener med  følgende? : Citat: "At slutproduktet i sin lille kasse så med fordel kunne stå mindst et par kilometer væk fra alle vibrerende fremmedelementer som f. eks. højttalere, er en helt anden sag", citat slut.

Een ting er dog sikkert. Han kan ikke lide Pabst motorerne,der er anvendt i Mørch,Thorens TD124,Mitchell Gyrodeck,Voyd etc.

Poul M's beskrivelse af Delphon som senere blev til Mørch pladespilleren, må da siges at være ganske "underholdende".

Jeg er da ikke i tvivl om at Poul M, ved en masse om Hifi med hans mangeårige erfaring, og gerne giver gode råd med på vejen, men jeg bryder mig ikke om at en mand som sælger hi-fi; samtidigt i et  forum, i den grad gør visse produkter til oplagte valg, for varigt ophold på den lokale genbrugs-station.

Man kan jo i denne forbindelse begynde at spekulere på hvad der ville ske med de enkelte hifi-forretninger's troværdighed, hvis de på lignende måde begyndte at kritisere de konkurrerende forretningers produkter i tilsvarende forum's på deres hjemmesider..... Eller som her kritisere en mands "stædighed" for at få en mellemhjulsdreven pladespiller til at måle lige så godt (eller bedre) end de daværende rem-drevne pladespillere.

Jeg kender ikke til kvaliteten af de daværende Delphon pladespillere kontra den kvalitet som Mørch  pladespilleren er kendt for.-Hvilket efter min overbevisning er et produkt, der er gjort noget ekstraordinært ud af, for at få så gode opgivelser som muligt for værket.

Bl.a som Poul M skriver at Mørch praktiserede; at montere små stykker tape på motoren.Det var for at  lave den endelige udbalancering af motoren (og dermed minimere vibrationer) H.H. Mørch  monterede (eller hans tekniker) disse stykker tape,hvilket foregik v.h.a. et hjemmebygget rummelfilter og oscilloscop.

Beviset for ovenstående arbejde med dæmpning af motoren  i form af de små stykker tape,fremgår jo rimeligt tydeligt i form af de målinger,bjørn,har fundet fra den daværende test af Mørch GS6A/UP-4 fra High Fidelity......Tak for det bjørn. Så fik vi de målinger på plads.

Måske vil Poul M senere fortælle, hvorfor det er så vigtigt at motoren er så vibrationsfri som muligt, når den på motoren, monterede trappeskive via et mellemhjul kobles til pladetallerkenen.

Jeg formoder der følger en detaljeret uddybning af  mellemhjuls-drevne pladespilleres  fordele og ulemper i Poul's endnu ikke  skrevne lovprisning af Garrad 301  og 401 pladespillerne......Eller er der noget jeg har overset på Poul's hjemmeside......??!!

bjørn, jeg tror ikke Poul M ind imellem lider af ilt mangel. Jeg er mere af den opfattelse at han har repareret alt for mange kantophæng på højttalere....Kontaktlim kan være noget skidt at stå med når man opholder sig i et alt for lille rum uden udluftning.

Endvidere har jeg aldrig været af den opfattelse at der var pladespillerfabrikanter, der som standard anvendte Mørch tonearme. (andet end Mørch selv), eller at dette skulle have givet anledning til ophøret af produktionen af GS6A.

Jeg er mere af den opfattelse at produktionen af denne pladespiller er nedtonet fra Mørch's side for at han har kunnet hellige sig produktionen af sine tonearme. Det fremgår jo med al tydelighed på det stykantal af tonearme som de ønskede at producere tilbage i 1981, at det var det Mørch ønskede at satse på i fremtiden.

Men som jeg også har også har nævnt tidligere, mener jeg at have læst at Mørch havde problemer med at skaffe motorer til pladespilleren. Måske jeg skulle ringe til den danske hi-fi's "grand old man" (H.H Mørch fylder 76 år i år)..... og få det opklaret.....

Mvh.

ASML

r-l-b
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 12 Januar 2008 kl. 14:17 | IP-adresse registreret  

ASML - når du nu får opklaret det med motorerne kunne du så ikke også spørge hvornår hans nye tonearm er klar - eller er den allerede

Side af 2 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes