Tilbage til HIFI4ALL.DK 10. juni 2026 | 19:01   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Analog lyd
 HIFI4ALL Forum : Analog lyd
Emne Emne: Ny Radio? (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Vincent.
Branchemedlem
Branchemedlem

Lightnsound.dk

Bruger siden: 19 September 2006
Lokalitet: Sjælland
Status: Offline
Sendt: 10 December 2007 kl. 14:12 | IP-adresse registreret  

http://www.magnumdynalab.com/

fredmarantz
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 22 Marts 2006
Lokalitet: Midtjylland
Sendt: 10 December 2007 kl. 14:48 | IP-adresse registreret  

øhhhhh! - kunne du løfte sløret lidt for, hvad du har på hjerte??

Vh

Freddy

Til top Vis fredmarantz's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af fredmarantz

PEN67
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 30 August 2007
Lokalitet: Vestsjælland
Sendt: 10 December 2007 kl. 15:03 | IP-adresse registreret  

Det ligner en dyr måde at købe en DAC på
Til top Vis PEN67's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af PEN67

Raskolnikov
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 10 September 2003
Lokalitet: Nordjylland
Sendt: 10 December 2007 kl. 15:25 | IP-adresse registreret  

ja de radioer er da meget lækre, men nok også meget dyre.

Vincent.
Branchemedlem
Branchemedlem

Lightnsound.dk

Bruger siden: 19 September 2006
Sendt: 10 December 2007 kl. 15:37 | IP-adresse registreret  

Ja jeg kender ikke priser på dem.. Men de ser ret lækre ud deres produkter.. Jeg har mailet og spurgt om priser så jeg skal nok afsløre dem når de kommer frem...

niklasthedolphi
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 13 Oktober 2007
Sendt: 10 December 2007 kl. 16:18 | IP-adresse registreret  

Sammen med Day Sequerra og Tandberg er Magnum Dynalab og har Magnum Dynalab altid været de bedst lydende tunere.
Men nok også blandt de dyreste.

P.S.: De broadcaster nok med en lidt anden teknologi i USA end i Danmark fordi der kan man købe tunere der er dedikerede til at modtage analog stereo AM radioudsendelse.

"dolph"
Til top Vis niklasthedolphi's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af niklasthedolphi

fredmarantz
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 10 December 2007 kl. 16:43 | IP-adresse registreret  

Hvis Day Sequerra - Tandberg - Mangnum Dynalab skal nævnes i det fine selskab af de bedst (hvad betyder "bedst"?) lydende tunere, så skal de i hvert fald ikke kede sig alene. Der findes en større mængde af absolutte toptunere, som sagtens kan være med øverst på skamlen.

Heraf kan nævnes de fede fra Accuphase- Kenwood - Sansui - Marantz (model 10B!!) - McIntosh (MR-71) m.fl.

http://www.fmtunerinfo.com/shootouts.html

Ellers bliver jeg nødt til at spørge: Hvad hulen bruger man sådan en Magnum-ka'l til????

Hvilke perspektiver kunne der være i at have sådan én?

Vh

Freddy

bjørn
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 08 November 2004
Sendt: 10 December 2007 kl. 16:49 | IP-adresse registreret  

fredmarantz skrev:

Hvis Day Sequerra - Tandberg - Mangnum Dynalab skal nævnes i det fine selskab af de bedst (hvad betyder "bedst"?) lydende tunere, så skal de i hvert fald ikke kede sig alene. Der findes en større mængde af absolutte toptunere, som sagtens kan være med øverst på skamlen.

Heraf kan nævnes de fede fra Accuphase- Kenwood - Sansui - Marantz (model 10B!!) - McIntosh (MR-71) m.fl.

Ellers bliver jeg nødt til at spørge: Hvad hulen bruger man sådan en Magnum-ka'l til????

Vh

Freddy

Absolut ingen

Til top Vis bjørn's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af bjørn

niklasthedolphi
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 10 December 2007 kl. 17:21 | IP-adresse registreret  

fredmarantz skrev:

Vh

Freddy

Jamen vi har jo heldigvis lov til at have hver vores holdning til det.

Jeg er ikke enig med hverken dig eller fmtunerinfo.

Læg mærke til:
www.fmtunerinfo.com
har aldrig haft mod til at lave shootout med de bedste fra Tandberg, Magnum Dynalab eller Day Sequerra.

Selv den tredje bedste tuner fra Tandberg som dog er flere klasser ringere end den bedste er på deres side i shootout kåret til at være blandt de 50 bedste tunere i verden.
Day Sequerra og Magnum Dynalab ligger ganske få pladser længere nede med modeller der heller ikke er deres top.

Den side har bare forelsket sig i Accuphase T-109V og Kenwood L-02T.

Sidstnævnte har jeg haft.
Sådan har vi alle subjektive lytteoplevelser.
Intet er objektivt.
Jeg gik af med den Kenwood.

Sidens (fmtunerinfo) læsere ville komme i vildrede med alle deres Sansui, Sony, Kenwood, Luxman, Accuphase, Marantz, McIntosh og andre "næstbedste" tunere hvis de pludselig kårede Tandberg, Day Sequerra eller Magnum Dynalab som de bedste.

Vi kan dog blive enige om at der findes tunere der lyder rigtig godt i blandt de nævnte.

Men efter min mening repræsenter de ikke den øverste elite.

Bedst betyder at ingen er over og ingen er ved siden af.

Og husk: Det er bare min egen holdning.

"dolph"

Til top Vis niklasthedolphi's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af niklasthedolphi

fredmarantz
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 10 December 2007 kl. 18:54 | IP-adresse registreret  

niklasthedolphi skrev:
fredmarantz skrev:

Vh

Freddy

Jamen vi har jo heldigvis lov til at have hver vores holdning til det.

Jeg er ikke enig med hverken dig eller fmtunerinfo.

Læg mærke til:
www.fmtunerinfo.com
har aldrig haft mod til at lave shootout med de bedste fra Tandberg, Magnum Dynalab eller Day Sequerra.

Selv den tredje bedste tuner fra Tandberg som dog er flere klasser ringere end den bedste er på deres side i shootout kåret til at være blandt de 50 bedste tunere i verden.
Day Sequerra og Magnum Dynalab ligger ganske få pladser længere nede med modeller der heller ikke er deres top.

Den side har bare forelsket sig i Accuphase T-109V og Kenwood L-02T.

Sidstnævnte har jeg haft.
Sådan har vi alle subjektive lytteoplevelser.
Intet er objektivt.
Jeg gik af med den Kenwood.

Sidens (fmtunerinfo) læsere ville komme i vildrede med alle deres Sansui, Sony, Kenwood, Luxman, Accuphase, Marantz, McIntosh og andre "næstbedste" tunere hvis de pludselig kårede Tandberg, Day Sequerra eller Magnum Dynalab som de bedste.

Vi kan dog blive enige om at der findes tunere der lyder rigtig godt i blandt de nævnte.

Men efter min mening repræsenter de ikke den øverste elite.

Bedst betyder at ingen er over og ingen er ved siden af.

Og husk: Det er bare min egen holdning.

"dolph"

Jamen dét kan vi jo ikke anfægte - altså det med, at det er din egen holdning. Det vil det jo nødvendigvis blive - lige alt hvad ex. jeg skriver - også kun er min egen holdning -osv.

Derfor synes jeg netop, at der er grund til at anfægte dit første indlæg, da du her præsenterer en kåring af de bedste tunere i Verden som et faktum (påstand). Jeg har egentlig ikke anfægtet dit valg af toptunere, men derimod sat andre tunere med op på sejrsskamlen. Nok hverken du eller jeg har kunnet vurdere alle disse tunere på samme anlæg og antenneforhold.

Vedr. FMtunerinfo's "enøjethed" omkring L-02 er almindelig kendt og langt de fleste - incl. du -  tager deres bedømmelser med et gran salt, da alle nok er enige om, at bedømmelsen af en tuners lydegenskaber er et stærkt subjektivt anliggende. Alene derfor synes jeg, at det er en meningsløs udtalelse at kåre ex. Sequerras - Tandbergs - eller for den sags skyld Magnums tunere de "bedste" (hvad dette end måtte betyde. )

Sluttelig vil jeg anfægte, at du kan postulere, at den tredjebedste er den bedste?? - (Tandberg).

Jeg kan ikke tro, at du har været så heldig at høre dem alle over det anlæg - på den samme antenne - på ex. P2 - til en livekoncert??

For mig er der ikke noget at spille om: Der er en masse dejlige vellydende tunere, hvoraf jeg har haft fornøjelsen at kunne sammenligne dem alle på mit eget anlæg og antenne, som - i øvigt har været det samme i næsten 30 år. Jeg har dog aldrig hørt hverken en Sequerra eller en Tandberg på dette anlæg. Jeg er ikke i tvivl om, at de nok skal lyde særdeles fint, men jeg har ikke fantasi til at forestille mig, at de i mine ører skulle kunne vælte en Marantz 10B.

Vh

Freddy

(som jævnligt lytter på: Beomaster 5000 - Kenwood 600T - Accuphase T-100 - Pioneer TX-9500 - Pioneer TX-9500 II - Pioneer TX-9100 - Marantz 150 - Marantz 125 - Marantz 10B - Marantz 20B  + mange flere - og for nylig lyttede på en Magnum Dynalab FT-11 (som i.ø, lød ganske godt i mine ører.).

niklasthedolphi
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 10 December 2007 kl. 20:29 | IP-adresse registreret  

Det er altdi godt at have lidt til gode, Freddy.

Det har du så med Tandberg TPT 3001A, en god Day Sequerra og måske en bedre Magnum Dynalab end den du nævner.

Hvad enten du bliver bekræftet i dine fordomme/forventninger eller du bliver positivt overrasket har du jo noget at glæde dig til!

Hvorvidt jeg har hørt det ene eller andet på det ene eller andet anlæg kan du ikke konkludere noget om, så hvorfor ikke holde dine tanker desangående for dig selv?

Du stiller samme spørgsmål igen om hvad bedst betyder.......................jeg gentager derfor lige mig selv:
"Bedst betyder at ingen er over og ingen er ved siden af.

Og husk: Det er bare min egen holdning."

"dolph"

fredmarantz
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 10 December 2007 kl. 22:20 | IP-adresse registreret  

tjahhhh - det bliver jo lidt svært for mig at argumentere- når jeg er oppe imod "vedtagne fakta". - som er ubestridte - og som samtidig er en afspejling af en persons "personlige smag". Dette kan ikke være foreneligt.

Vh

Freddy

fredmarantz
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 10 December 2007 kl. 22:24 | IP-adresse registreret  

Men for at komme videre i trådens egentlige formål, så vil jeg da gerne vide lidt mere om, hvad "Vincent" ville kunne få ud af den Magnum-ting - er det bare mig, som er lidt "gammeldags" - eller er der bare noget, som jeg er gået glip af?

Vh

Freddy

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes