Tilbage til HIFI4ALL.DK 29. maj 2025 | 00:38   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Analog lyd
 HIFI4ALL Forum : Analog lyd
Emne Emne: BeoSound4 og Minipod (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
sorenbk
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 15 December 2007
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Sendt: 15 December 2007 kl. 00:41 | IP-adresse registreret  

Hej Alle,

Jeg bliver den lykkelige ejer af et BeoSound 4 system. Denne sender musik ud I vores ny hus til en BeoLab 3500 i køkkenet og i stuen via
fjernsynet BeoVision 7. Jeg kunne dog godt tænke mig også at høre musik, vha BeoSound 4, på mine to minipod højtalere. Efter hvad jeg kan læse
mig til skulle det være muligt med et effektforstærker trin. Jeg undskylder min uvidenhed men jeg kan ikke helt gennemskue hvorledes man får det
til at virke. Hvis man bruger en sådan fåes disse så i små diskrete udgaver og kan man så stadig justere volumen på højtaleren via BeoSound 4
som var det en almindelig B&O højtaler? Vil de spille heletiden når BeoSound 4 er tændt?

Jeg håber I har tid til at hjælpe lidt med disse basic spørgsmål :-)

Tak,
Søren
Til top Vis sorenbk's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af sorenbk

beolyse
Forum Bruger
Forum Bruger

Lokalitet: Vestsjælland
Sendt: 16 December 2007 kl. 00:56 | IP-adresse registreret  

Hej Søren.

Din Bs 4 skal jo stå i option 0, din bv7 i option 2, og din bl3500 6( evt. 4 hvis den er nær stuen)

Når bs4 er i opt.0 bruges volume  til at regulere lyden fra bv7éren, derfor kan tilslutning af ipod-ht ikke tilrådes til bs4 i din situation.

- hvis det er for du vil høre musik, mens der ses tv kan du jo altid trykke av-radio/cd.- ellers må du sætte tv og radio i option 1 begge to, og så sætte dine ipod højtalere til htlf-stikket på bs4 hvis de ikke belaster  med for få ohm.... tjek dette op.- jeg ved ikke om du kan justere lyden fra bs 4 til htlf stikket, hvis anlæget er i opt.0 og tvet i opt 2.... har aldrig prøvet det af.

Mvh. Flemming P.

Til top Vis beolyse's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af beolyse

Dyrmann
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 09 Marts 2005
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 16 December 2007 kl. 01:18 | IP-adresse registreret  

beolyse skrev:

Hej Søren.

Din Bs 4 skal jo stå i option 0, din bv7 i option 2, og din bl3500 6( evt. 4 hvis den er nær stuen)

Når bs4 er i opt.0 bruges volume  til at regulere lyden fra bv7éren, derfor kan tilslutning af ipod-ht ikke tilrådes til bs4 i din situation.

- hvis det er for du vil høre musik, mens der ses tv kan du jo altid trykke av-radio/cd.- ellers må du sætte tv og radio i option 1 begge to, og så sætte dine ipod højtalere til htlf-stikket på bs4 hvis de ikke belaster  med for få ohm.... tjek dette op.- jeg ved ikke om du kan justere lyden fra bs 4 til htlf stikket, hvis anlæget er i opt.0 og tvet i opt 2.... har aldrig prøvet det af.

Mvh. Flemming P.

Jeg vil bare lige gøre dig opmærksom på, at der ikke er tale om ipod højtalere med minijack stik, men at minipod er en ganske almindelig passiv højtaler.

Til top Vis Dyrmann's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Dyrmann Besøg Dyrmann's Websted

Peter Pan
Lukket konto
Lukket konto

Bruger siden: 04 Februar 2005
Lokalitet: Nordsjælland
Sendt: 16 December 2007 kl. 05:38 | IP-adresse registreret  

Jeg tror at når sorenbk skriver "et effektforstærker trin" tænker han på:

Og det skulle vel nok være muligt at tilslutte de to minipod højtalere her.

http://www.beocentral.com/families/ml

Og så beolyse, må du godt komme på banen igen med option opsætningen.

beolyse
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 16 December 2007 kl. 16:05 | IP-adresse registreret  

Hej Pan og Søren

Det var nu for at holde prisen nede jeg ikke foreslog beolink passive / ml/ mcl converteren, men må indrømme jeg troede det var de små ipod ht der var snak om.

- men stadig bv7 i opt. 2, bs4 i opt 0, bl3500 opt.6(evt.4), og Beolink Passive i option 4 , da den jo sikert betjenes i hovedrummet.den kobles til ml systemet og øjet bruges, for hvis den kun kobles med powerlink ville den kun fungere hvis bs4 var i opt. 1. dette kan selvfølgeig også bruges, så skal det bare være fuldt monteret, og øjet skal ikke bruges,- i det tilfælde skal tv jo også i opt. 1 , så.

mvh. Flemming P

sorenbk
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 16 December 2007 kl. 22:36 | IP-adresse registreret  

Hej Alle,

Tak for input og svar - det er rigtig fedt!

Beolyse: Jeg er ikke helt sikker på jeg forstår det med options da jeg ikke tidligere har arbejdet med b&o link systemer. Desværre har jeg heller ikke udstyret endnu så kan ikke teste det af :-).

Hvis jeg forstår jer ret skal jeg have en BeoLink Passive (tak for forslag Peter) modul for at komme igennem (?). Dette tilslutter mine ellers passive højtalere til B&Os powerlink system og giver mig mulighed for både at anvende dem sammen med BeoSystem 4 og BeoVision 7 samt helt at deaktivere dem.

I lørdags talte jeg faktisk også med B&O butikken her i Århus omkring sagen. Han fortalte mig også omkring BeoLink enheden med øje. Denne enhed koster ca. 5000kr. Han siger at hvis jeg har et tomrør (og det tror jeg vi har) kan BeoLink dimsen placeres i teknikskabet hvor Link signalet er i forvejen. På denne måde får jeg placeret BeoLink enheden "af vejen" og skal trække højtalerkabel og link signal i tomrøret til stuen hvor øjet og mine passive højtalere placeres. Lyder det rimeligt??
Som tidligere elektrikker virker det på mig dog utroligt hvis der både er plads til 2xhøjtaler kabel og link signal i ét tomrør.

Jeg skal måske lige præsicere placeringen af systemerne.
I køkken: BeoLab 3500
I Stue: BeoSystem 4 og BeoVision 7.

Tak for jeres hjælp! Med venlig hilsen, Søren

sorenbk
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 16 December 2007 kl. 22:38 | IP-adresse registreret  

Øhh... For lige at præcisere helt så placeres MiniPods også o stue :-)

beolyse
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 17 December 2007 kl. 00:37 | IP-adresse registreret  

Hej Søren.

Vend tilbage her når varerne er i hus, hvis problemer.

Du kan nøjes med at tilslutte fuldmonteret powerlinkkabel  fra bs4 til beolink passive, og så sætte opt. som følger.

bv7 opt.1

bs4 opt.1

bl3500 opt.6

Men køb bare sættet med øje selvom du ikke skal bruge det nu, da det er for dyrt at efterbestille øjet.

Mvh. Flemming

Peter Pan
Lukket konto
Lukket konto

Sendt: 17 December 2007 kl. 11:54 | IP-adresse registreret  

Sådan ville jeg opbygge det.

I rum tryk: Link + AUX for Ipod / Link + DVD / Link +  Radio / Link + TV ( Lyd). Osv.

Med højttaler tilsluttet TV i stuen, er det nr. et at styre alt via TV, derfor TV i option 2,
og  BeoSound 4 i option 0. For at høre Ipod her tryk AUX på Beo4.

Jeg ville også placere Beolink Passive i samme rum som højttalerne for ikke at Ht. kablerne
bliver for lange.

Peter Pan
Lukket konto
Lukket konto

Sendt: 17 December 2007 kl. 13:59 | IP-adresse registreret  

Vil du så absolut sidde i stuen og forstyrre med MP3 filer, og ikke bruge stuens højttaler,
mener jeg det er forkert at ødelægge den fordel fjernbetjenings mæssigt der ligger i at
styre det oprindelige setup via TV. Så brug MasterLink også til BeoLink passiv.

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2025 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes