Tilbage til HIFI4ALL.DK 7. juni 2025 | 19:53   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Analog lyd
 HIFI4ALL Forum : Analog lyd
Emne Emne: Hvilke forstærker til Dali Mentor 6? (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Rune2200
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 23 December 2007
Lokalitet: Sjælland
Status: Offline
Sendt: 23 December 2007 kl. 18:54 | IP-adresse registreret  

Mine næste højtalere bliver højest sandsynligt Dali's Mentor 6. Men spørgsmålet er så: Hvilken af NAD's forstærkere ville matche dem bedst? Lige umidlbart står valget mellem C372, S300 eller M3'eren! Grunden til mine valgmuligheder er begrænset til NAD's produkter er udelukkende fordi jeg stortset altid har haft NAD grej og jeg godt kan lide deres spillestil og kraftoverskud!.. men er da åben for andre foreslag

Til top Vis Rune2200's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Rune2200

floe
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 07 Maj 2007
Lokalitet: København
Sendt: 23 December 2007 kl. 19:16 | IP-adresse registreret  

Nu har jeg ikke selv hørt Master serien, men jeg vil bestemt mene at Mentor 6 fortjener bedre end C372. Så kig du i retning af M3 hvis det absolut skal være NAD.

Det er svært at anbefale dig en forstærker uden at kende til din smag. En vurdering af sådanne vil altid være subjektiv, så du bør nok selv humpe ud og lytte

Floes gamle vin på nye flasker
Til top Vis floe's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af floe

Rune2200
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 23 December 2007
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 23 December 2007 kl. 19:28 | IP-adresse registreret  

floe skrev:

Nu har jeg ikke selv hørt Master serien, men jeg vil bestemt mene at Mentor 6 fortjener bedre end C372. Så kig du i retning af M3 hvis det absolut skal være NAD.

Det er svært at anbefale dig en forstærker uden at kende til din smag. En vurdering af sådanne vil altid være subjektiv, så du bør nok selv humpe ud og lytte

Jep mener også selv at C372 ville være i underkanten, men er M3'eren så ikke lidt i overkanten??... Min musiksmag er meget varieret, alt fra blød pop, til hård rock og tung techno. Så en blanding mellem Celine Dion og Rammstein   

Det skal nødvendigvis ikke være NAD, har også kigget på bla. Denon, men hvis valget skulle falde på en Denon så vil jeg næsten hellere investere i en surroundforstærker med de samme...

Til top Vis Rune2200's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Rune2200

Ascari
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 19 Juni 2004
Lokalitet: Vestjylland
Sendt: 25 December 2007 kl. 12:40 | IP-adresse registreret  

Jeg anbefaler altid Classic No 6.6 når vi snakker prisklassen omkring de 7k, den ligger normalt i prisklassen lidt under Nad M3, og den spiller rigtig lækkert.

Hvis du ikke har mod på at give den et lyt vil jeg mene at S300 nok er minimum (uden at have hørt den) ellers skal du lidt højere op i kvalitet, Dali Mentor 6 er en højttaler der vokser med opgaven så vidt jeg har hørt.

Jeg har hørt Mentor 8 på Nad Masters Serie surround ampen, og det lød helt sikkert godt, også i stereo! Så jeg ville ikke være så bange for at gå efter Nads topmodel, og så ser den jo også godt ud
Til top Vis Ascari's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Ascari

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2025 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes