Tilbage til HIFI4ALL.DK 10. juni 2026 | 22:57   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Analog lyd
 HIFI4ALL Forum : Analog lyd
Emne Emne: Bedste CD-afspiller i 5.000 kroners klas. (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 2
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Alexander
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 11 November 2003
Lokalitet: København
Status: Offline
Sendt: 22 Januar 2004 kl. 11:26 | IP-adresse registreret  

Jeg står overfor at skulle erhverve mig en ny cd-afspiller i prislejet ca. 5.000,- til 7.000,-  DKK. Er der nogle gode forslag herfra?

Den skal spille på B&W Nautilus 804 højtalere, Nakamichi PA5E mk. II effekt, samt en pasiv forforstærker (bygget på DACT's CT2 attenuator).

Til top Vis Alexander's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Alexander

arcam
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 17 Juni 2003
Lokalitet: Midtjylland
Sendt: 22 Januar 2004 kl. 12:59 | IP-adresse registreret  

Hej Alexander

Ja hos mig er der ikke så meget at raffle om, det skal være ARCAM CD 72T.Jeg har kun været tilfreds. Hvis du skulle få lyst til at se test el. andet så skriv på private beskeder.

Held og lykke.

Til top Vis arcam's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af arcam

micjen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 28 August 2003
Lokalitet: Nordjylland
Sendt: 22 Januar 2004 kl. 13:15 | IP-adresse registreret  

Hej
i denne tråd er der en række forslag i det prisområde:
www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=5079&KW=7000    
Den kan vel altid bruges som inspiration.
Mvh Michael
ps. god jagt
Til top Vis micjen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af micjen

Ørstrøm
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 19 April 2003
Sendt: 22 Januar 2004 kl. 15:39 | IP-adresse registreret  

Kig evt på en Audio Note CD-Zero, den koster så vidt jeg husker 5500kr og den spiller temmelig godt.

Mvh Ørstrøm der savner den spænding det er at købe nyt grej

Anders_K
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 31 Marts 2003
Lokalitet: Århus
Sendt: 22 Januar 2004 kl. 15:48 | IP-adresse registreret  

En brugt NAD S500 er også en mulighed. Den spiller forrygende.
Til top Vis Anders_K's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Anders_K

SATMIT
Lukket konto
Lukket konto

Konto lukket efter brugers ønske

Bruger siden: 22 April 2003
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 22 Januar 2004 kl. 16:00 | IP-adresse registreret  

Hvis jeg var dig, så ville jeg prøve at lytte til nogle af de nye kombi-maskiner. DVD, CD SACD - eller eventuelt vente til disse kommer lidt længere ned i pris.

Som jeg ser det får man næsten SACD og DVD gratis med i prisen... og top-modellerne fra f.eks. SONY lyder ret godt, og får i øvrigt meget flotte reviews. Ok de ligger prismæssigt noget højere end de 5000 kr.

Men ligger fremtiden i CD mediet ... næppe.

Spiller selv med SAT CDfix, og den lyder da bedre end min SONY DVD/SACD/CD afspiller - men det er da ikke sådan at SONY'en til 2500-3000 falder helt igennem.

WILSON audio demonsterede over en IPOD... folk troede det var en CD-spille til over 100.000 kr. ... så det gælder om at tage en lytter.

SATMIT

Til top Vis SATMIT's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af SATMIT

hansen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 29 April 2003
Lokalitet: Odense
Sendt: 22 Januar 2004 kl. 16:02 | IP-adresse registreret  

Hvordan brugte de den iPOD? Analog ud eller digitalt over i en
ektern DAC?
Til top Vis hansen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af hansen

Ikke Slipsefyr
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 31 Marts 2003
Sendt: 22 Januar 2004 kl. 16:03 | IP-adresse registreret  

Min mening er at med det bakcgear du har der, så bør du finde en brugt der har haft en noget højere udsalgspris fra ny, det vil du få meget bedre lyd ud af.

Knoxville
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 30 April 2003
Sendt: 22 Januar 2004 kl. 16:07 | IP-adresse registreret  

Jeg har en brugt NAD s500 til salg... den vil du ikke blive ked af ... se i markedet for annoncen... tør ikke reklamere her...

SATMIT
Lukket konto
Lukket konto

Sendt: 22 Januar 2004 kl. 16:09 | IP-adresse registreret  

Jeg kan kun tilslutte mig Ikke Slipsefyrs holdning.

Min erfaring siger mig at der sker meget med lyden omkring de 10.000 kr. i nypris. Så en lidt ældre spille af høj kvali er nok at foretrække for en ny til 5000 kr. Dit udstyr fortjener bedre ... selvom det (jeg ved det) er skruen uden ende...

Om Wilson og IPOD fra Stereophile

We also heard David Wilson's fascinating presentation of his conception of system hierarchy. He compared a pair of Wilson Sophias driven by a Parasound stereo power amplifier with a competitor's flagship speaker and an extremely powerful premium-priced amplifier. Not, as he explained, because he thought the Sophias sounded better, but to prove that meaningful comparisons could be made between systems assembled according to different priorities. This was a demo aimed at his hi-fi dealer clientele, after all (it's a trade show, remember?), but there's a kicker: after we all confirmed that we could hear meaningful differences, Wilson whipped a fake component shell off the digital source and revealed that we weren't listening to a $20,000 CD player, but an Apple iPod playing uncompressed WAV files!

SATMIT

nhj4
Lukket konto
Lukket konto

Eget ønske!

Bruger siden: 11 December 2003
Sendt: 22 Januar 2004 kl. 16:35 | IP-adresse registreret  

SATMIT skrev:

Hvis jeg var dig, så ville jeg prøve at lytte til nogle af de nye kombi-maskiner. DVD, CD SACD - eller eventuelt vente til disse kommer lidt længere ned i pris.

Som jeg ser det får man næsten SACD og DVD gratis med i prisen... og top-modellerne fra f.eks. SONY lyder ret godt, og får i øvrigt meget flotte reviews. Ok de ligger prismæssigt noget højere end de 5000 kr.

Men ligger fremtiden i CD mediet ... næppe.

Spiller selv med SAT CDfix, og den lyder da bedre end min SONY DVD/SACD/CD afspiller - men det er da ikke sådan at SONY'en til 2500-3000 falder helt igennem.

WILSON audio demonsterede over en IPOD... folk troede det var en CD-spille til over 100.000 kr. ... så det gælder om at tage en lytter.

SATMIT

Hej !

Prøv at se her http://www.lcaudio.dk/fv.htm 

Til top Vis nhj4's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af nhj4

dige
Lukket konto
Lukket konto

Lukket efter egen anmodning fra bruger

Bruger siden: 27 Oktober 2003
Lokalitet: Ikke angivet
Sendt: 22 Januar 2004 kl. 16:47 | IP-adresse registreret  

Jeg har købt en af de Pioneer PD S707 med LClock fra LCAudio.

Den spiller dæleme godt. Lammetæsker en Linn Genki så det fyger - og den koster mindre end det halve!

Mvh

Dige

Til top Vis dige's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af dige

dige
Lukket konto
Lukket konto

Lukket efter egen anmodning fra bruger

Bruger siden: 27 Oktober 2003
Lokalitet: Ikke angivet
Sendt: 22 Januar 2004 kl. 16:54 | IP-adresse registreret  

Synes du en S.A.T. CDFix spiller godt? Og at den er bedre en en billig Sony?

Nå, ja men så er der jo langt igen; de fleste SAT produkter spiller "koldt" og svenskt, kølig HIFI. Fik hammerdårlig test i det meget ansete blad HIFI+!

Som jeg læser Alexanders anlæg, mangler der varme og musikalitet, så en Audio Note, Cayin, Pioneer, Arcam er de rigtige.

Mvh

Dige

Til top Vis dige's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af dige

Alexander
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 11 November 2003
Sendt: 22 Januar 2004 kl. 17:07 | IP-adresse registreret  

Tak for de mange svar

Flere anbefaler at købe brugt, men jeg tror ikke at jeg tør... men måske det var en idé at gå lidt op i prisleje.

Som det fremgår af mit sætop, så har jeg "kun" behov for analogudgang og altså ikke balanceret mv. men til gengæld skal denne udgang være god. Jeg søger ikke en DVD-audio og SACD, men derimod en afspiller der spiller varmt og musikalt, men også samtidig bredt/perspektiveret og detaljeret.

Til top Vis Alexander's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Alexander

S.B.P.
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 01 April 2003
Sendt: 22 Januar 2004 kl. 17:27 | IP-adresse registreret  

Anders_K skrev:
En brugt NAD S500 er også en mulighed. Den spiller forrygende.

Denne kan ofte findes til under 5000 kr. brugt og så har du samtidig råd til et rigtig godt signalkabel (hvis ikke du har et i forvejen )

Til top Vis S.B.P.'s Profil Søg efter andre indlæg skrevet af S.B.P.

David
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 06 Maj 2003
Sendt: 23 Januar 2004 kl. 07:55 | IP-adresse registreret  

Marantz CD17 MK2 lyder som et oplagt bud - meget blød, varm og musikalsk (den er også til at finde billigt brugt).

Hvis du er lidt mere til den direkte lyd (læs: forwarded) så skulle evt. give en naim CD3 en chance - den kan fået til omkring 3500-5000 og har en vidunderlig engagerende, sprællevende spillestil. Mere kantet end Marantzen, men stadig varm i klangen. Eneste minus er at du skal ud og købe et nyt signalkabel med DIN stik i den ene ende. Men hvis det er et problem kan du evt. kigge på den nye CD5i.

Ellers er der nogle enkelte få der er værd at overveje (især brugt):

Thule CD150 Digit: Du får virkelig noget for pengene, den spiller lige op med meget dyre konstruktioner mht. alle hifi udtryk; kontrol, perspektiv, detaljering, ro, osv.. Men den er lidt for pæn og rolig til min smag.

Holfi Xandra: den eneste Holfi cd der duer - spiller som en 50.000 kroners maskine - meget tricky at få afkoblet så den spiller 100%, men en meget god maskine. Det er en af de afspillere jeg aldrig glemmer.

Glem SACD og DVD-audio - de lyder alle forfærdelige når du spiller alm. cd'er.

Håber det hjalp.

Til top Vis David's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af David Besøg David's Websted

flpdk
Lukket konto
Lukket konto
Eget ønske!

Bruger siden: 01 Juni 2003
Sendt: 23 Januar 2004 kl. 08:43 | IP-adresse registreret  

Hej Alexander

Prøv evt. at kigge på HiFi-choice's hjemmeside (http://www.hifichoice.co.uk/) under reviews. Måske kan du der få en ide om hvad der passer til din smag.

Mvh

Flemming

Til top Vis flpdk's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af flpdk

SATMIT
Lukket konto
Lukket konto

Sendt: 23 Januar 2004 kl. 09:12 | IP-adresse registreret  

Dige,

Hvis du bemærkede det så sagde jeg at jeg spiller med SAT CDfix, men jeg anbefalede den ikke. For det første ligge den uden for rammen på 5000 kr. selv brugt, og dernæst ved jeg ikke passer ind - det kan kun ejeren af anlægget vurdere.

Og ja jeg synes det spiller rigtigt godt hos mig, og nej Hifi+ er i mine øjne ikke et meget anset blad ... Men det er nu ikke fordi de har testet SAT dårligt, men fordi jeg synes at deres tilgang til test af udstyr virker noget overfladisk i forhold til andre magasiner. Men husk nu - man skal selv høre ... man kan ikke købe udstyr efter hverken det ene eller andet magasin. 

Jeg ved ikke hvad din holdning til SAT er baseret på ... udover den nævnte anmeldelse, men jeg kan oplyse at i mit setup, er der ikke tale om en lys eller på nogen måde skarp gengivelse, ligesom jeg ikke vil kalde lyden specielt analytisk.

Hvad angår LC ... så ville jeg ikke røre deres opgrades med en ildtang ... Har selv hørt et rigtigt ringe resultat ligesom man kan læse mange dårlige erfaringer her på siten!

Og endelig så vil jeg gentage, at jeg synes at dit anlæg fortjener en lidt bedre spille end det du kan få for 5000 kr.

SATMIT

SATMIT
Lukket konto
Lukket konto

Sendt: 23 Januar 2004 kl. 09:31 | IP-adresse registreret  

David,

Har du hørt alle SACD afspillere spille CD?. Og de spiller alle forfærdeligt!

Der kan man bare se!§&

SATMIT

anda
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 14 Maj 2003
Lokalitet: Nordsjælland
Sendt: 23 Januar 2004 kl. 09:52 | IP-adresse registreret  

Hvad med en AH! Njoe Tjoeb 4000. Den ligger vist i det prisleje. Det er en komplet ombygget Marantz CD 4000. Dvs nye strømforsyninger og analogdel med rør. Den har fået de vildeste anmeldelser og den den kan trimmes lydmæssigt med forskellige rør og opgraderes med en 24 bit/192kHz upsampler som ifølge tests løfter den endnu en klasse.

Check www.hifi-planet.com for mere info.

Jeg har selv en Harman Kardon HD 760 købt brugt. Som ny kostede den omkring 5000,- Den kan jeg også anbefale - meget detaljeret, dynamisk, "fnidderfri" og en dyyb kontrolleret bas. Det skyldes nok de 4 BB 1702K AD'er samt den diskret opbyggede analogdel med meget lille modkobling.

Mvh

Anders D

Til top Vis anda's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af anda

Side af 2 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum