| Forfatter |
|
ning Forum Bruger


Bruger siden: 04 Maj 2006 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 534
|
| Sendt: 13 Januar 2008 kl. 11:18 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej
Jeg har af en ven købt en Denon DP 59L m en Ortofon MC 20 Super.
Hele herligheden kostede mig 500 kr (Han ville ikke have mere for den selv om jeg sagde til ham at den da var meget mere værd Så vi blev enige om at jeg jo så kunne give en gang oksemørbrad til sommer)
Pladespilleren er i særdeles fin stand, undtagen selve nålearmen som er lidt skæv. Jeg syntes umiddelbart ikke at det kan høres, men er det noget der kan gøres noget ved uden at ødelægge pickuppen. Den er ca 1 mm skæv, peger lidt ud mod fingerbøjlen.
Nogen der ved hvad det vil koste at få ny nålearm på sådan en fætter?. (sådan en MC 20 er den ikke rimeligt dyr?) __________________ mvh Ning
|
| Til top |
|
| |
king Udelukket fra forum

Montør i Fona - 3/3 advarsler
Bruger siden: 15 Oktober 2003 Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline Indlæg: 3082
|
| Sendt: 13 Januar 2008 kl. 11:46 | IP-adresse registreret
|
|
|
ning skrev:
|
Hej
Jeg har af en ven købt en Denon DP 59L m en Ortofon MC 20 Super.
Hele herligheden kostede mig 500 kr (Han ville ikke have mere for den selv om jeg sagde til ham at den da var meget mere værd Så vi blev enige om at jeg jo så kunne give en gang oksemørbrad til sommer)
Pladespilleren er i særdeles fin stand, undtagen selve nålearmen som er lidt skæv. Jeg syntes umiddelbart ikke at det kan høres, men er det noget der kan gøres noget ved uden at ødelægge pickuppen. Den er ca 1 mm skæv, peger lidt ud mod fingerbøjlen.
Nogen der ved hvad det vil koste at få ny nålearm på sådan en fætter?. (sådan en MC 20 er den ikke rimeligt dyr?)
|
|
|
Ortofon giver vist 15-20% i en ombytting på en ny pickup - hvis du aflevere den gamle ortofon pickup
|
| Til top |
|
| |
HenrikW Forum Bruger


Bruger siden: 28 April 2006 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 1177
|
| Sendt: 13 Januar 2008 kl. 11:58 | IP-adresse registreret
|
|
|
Er den skæv hele tiden eller er det kun når den er i "rillen" ? __________________ Focal - Denon - Onkyo - Uhn Tiss Uhn Tiss Uhn Tiss!
Mit Setup - Opdateret 22/1-2009
|
| Til top |
|
| |
ning Forum Bruger


Bruger siden: 04 Maj 2006 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 534
|
| Sendt: 13 Januar 2008 kl. 11:58 | IP-adresse registreret
|
|
|
Sådan en mc 20, fås den stadig, og prisen?, kan det passe ca 2500?
__________________ mvh Ning
|
| Til top |
|
| |
ning Forum Bruger


Bruger siden: 04 Maj 2006 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 534
|
| Sendt: 13 Januar 2008 kl. 12:00 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ja den er skæv hele tiden, syntes ikke umiddelbart det kan høres, men nu har jeg jo ikke hørt den før den blev skæv. Det er mange år siden jeg sidst har haft en Gramofon (Beogram 4004)
__________________ mvh Ning
|
| Til top |
|
| |
king Udelukket fra forum

Montør i Fona - 3/3 advarsler
Bruger siden: 15 Oktober 2003 Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline Indlæg: 3082
|
| Sendt: 13 Januar 2008 kl. 12:09 | IP-adresse registreret
|
|
|
En Ortofon skulle meget gerne være helt lige - ellers er den ikke helt let at justere !
Husk nu hvis du justere - så skal selve nålearmen være lige med den scale du kikker på !
|
| Til top |
|
| |
krenzler Forum Bruger


Bruger siden: 20 December 2005 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 5449
|
| Sendt: 13 Januar 2008 kl. 12:09 | IP-adresse registreret
|
|
|
MC20Super er for længst udgået.
|
| Til top |
|
| |
ning Forum Bruger


Bruger siden: 04 Maj 2006 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 534
|
| Sendt: 13 Januar 2008 kl. 12:22 | IP-adresse registreret
|
|
|
Har desværre slet ingen erfaring med hensyn til justering, nogen henvisninger PLEASE.....
__________________ mvh Ning
|
| Til top |
|
| |
king Udelukket fra forum

Montør i Fona - 3/3 advarsler
Bruger siden: 15 Oktober 2003 Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline Indlæg: 3082
|
| Sendt: 13 Januar 2008 kl. 12:28 | IP-adresse registreret
|
|
|
ning skrev:
| Har desværre slet ingen erfaring med hensyn til justering, nogen henvisninger PLEASE..... |
|
|
Tror at der er lavet flere tråde om dette !!
|
| Til top |
|
| |
krenzler Forum Bruger


Bruger siden: 20 December 2005 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 5449
|
| Sendt: 13 Januar 2008 kl. 12:57 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
ning Forum Bruger


Bruger siden: 04 Maj 2006 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 534
|
| Sendt: 13 Januar 2008 kl. 13:00 | IP-adresse registreret
|
|
|
super  tak __________________ mvh Ning
|
| Til top |
|
| |
hifiigen Forum Bruger

Bruger siden: 05 Februar 2005 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 1033
|
| Sendt: 13 Januar 2008 kl. 13:20 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvis det er selve nålearmen der er blevet skæv, kan du med stor forsigtighed og med et par tandstikker bøje den lidt tilbage. Den ene tandstikker bruger du som holde-imod-klods tæt inde ved ophænget, medens du med den anden trykker mod "klodsen". Pas på du ikke bøjer så meget, at du pludselig får den overbøjet, hvor den så bliver brudt, for så er den helt kaput.
Hvis det er i gummiophænget er der ikke noget at gøre.
__________________ Er blevet ret passiv læser.
|
| Til top |
|
| |
diamondduck Forum Bruger


Bruger siden: 30 Januar 2006 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 1321
|
| Sendt: 13 Januar 2008 kl. 14:47 | IP-adresse registreret
|
|
|
generelt kan jeg kun fraråde alt genopretning af pick-upper.især med de slipninger man bruge idag. Selv på en MC20.LAD VÆR-Du ødelægger
pladerne
med det samme
__________________ -etwas Kultur muß sein
|
| Til top |
|
| |
king Udelukket fra forum

Montør i Fona - 3/3 advarsler
Bruger siden: 15 Oktober 2003 Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline Indlæg: 3082
|
| Sendt: 13 Januar 2008 kl. 14:51 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg ville ikke begynde at lave en genopretning - hvis den er skjæv !
Ud med den skjæve og på med en frisk pickup - og lyt til musik og vær glad 
|
| Til top |
|
| |
diamondduck Forum Bruger


Bruger siden: 30 Januar 2006 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 1321
|
| Sendt: 13 Januar 2008 kl. 15:05 | IP-adresse registreret
|
|
|
en ny N.O.S MC20 SUPER set hos audio consult
__________________ -etwas Kultur muß sein
|
| Til top |
|
| |
ning Forum Bruger


Bruger siden: 04 Maj 2006 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 534
|
| Sendt: 13 Januar 2008 kl. 15:22 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ja det lyder jo lidt farligt med genopretning.
"problemet" er jo at jeg sådan set syntes det lyder fint nu, så jeg ved ikke om der er noget at hente ved at købe en ny pickup. Det vil jo være en stor investering set i forhold hvad jeg har givet for spillen........... __________________ mvh Ning
|
| Til top |
|
| |
diamondduck Forum Bruger


Bruger siden: 30 Januar 2006 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 1321
|
| Sendt: 13 Januar 2008 kl. 16:42 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det er uden tvivl en god investering-men husk en trafo
__________________ -etwas Kultur muß sein
|
| Til top |
|
| |
diamondduck Forum Bruger


Bruger siden: 30 Januar 2006 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 1321
|
| Sendt: 13 Januar 2008 kl. 17:00 | IP-adresse registreret
|
|
|
-men er du ikke parat til det så er jo Denon's egne
__________________ -etwas Kultur muß sein
|
| Til top |
|
| |