Tilbage til HIFI4ALL.DK 23. juni 2026 | 05:25   

  NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Analog lyd
 HIFI4ALL Forum : Analog lyd
Emne Emne: Højttalere konen går med til?..:) (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 2
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
sjeffe
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 29 Marts 2006
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 284
Sendt: 13 Januar 2008 kl. 16:04 | IP-adresse registreret  

Hej folks


Jeg har et lille spørgsmål til folket, hvis I orker..:)

Jeg har en tussegammel Luxman L430 fra 1982, som jeg elsker...

Dens eneste formål er at spille vinyl fra min Beogram 3300.

I dag har jeg et sæt Dali 103 monteret på forstærkeren, men jeg vil gerne have et sæt højttalere der matcher den bedre. De er lidt små, for nu at sige det som det er..:=)

Hvad vil I anbefale til dette aldrende makkerpar?

det ligger nok i kortene, at det skal være et sæt højttalere som overlever forstærkeren og som efterfølgende skal bruges til vinyl på ny forstærker/pladespiller.

Bemærk! WAF er meget afgørende i denne sag! Women Acceptance Factor. Grejet skal stå i stuen og skal være flot og SORT, for at konen er med på projektet.

Mit budget er nok 4k for et sæt...






Til top Vis sjeffe's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af sjeffe
 
Anda8000
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 27 September 2007
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 1416
Sendt: 13 Januar 2008 kl. 18:22 | IP-adresse registreret  

Må indrømme at jeg ikke kender de nævnte komponenter, men mit forslag er de nye B&W DM685...
http://www.hifiklubben.dk/produkter/hoejttaler/kompakt/bw_dm 685_hoejttaler_sort_ask.htm

Fåes til 4.000 kr. for et sæt i Hifiklubben...
Har selv overvejet denne højttaler, da den spiller godt til prisen og samtidig er rigtig pæn!

Ved ikke om de kan bruges i dit tilfælde, men i hvert fald et godt køb
Til top Vis Anda8000's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Anda8000
 
manley
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 25 Juni 2003
Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline
Indlæg: 300
Sendt: 13 Januar 2008 kl. 18:33 | IP-adresse registreret  

 

hej

vil nok se efter noget selvbyg, fx noget med en Scanspeak 15W 8530 bas/mellemtone

og en Vifa XT25 TG30-04 diskant  ala AMADEUS ICON har set et par herinde tilsalg til ca 4000kr, og der vil jeg mene at pegene er givet godt ud for de spiller rightig godt:D og fylder ikke meget!

mener jeg også har set et par selbyg ala system audio sa2k der får man også rightig meget for pegene:D

MVH

 

Til top Vis manley's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af manley
 
Peter VTEC
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 23 Oktober 2004
Lokalitet: Sjælland
Status: Offline
Indlæg: 439
Sendt: 13 Januar 2008 kl. 18:51 | IP-adresse registreret  

Nu skriver du ikke noget om max pris, men hvad med et par B&W XT2 i sort højglans lak de er super stilet og spiller kanont godt. http://www.hifiklubben.dk/produkter/hoejttaler/kompakt/bw_xt 2_hoejttaler_sort.htm

__________________
Mmmm VTEC!
Til top Vis Peter VTEC's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Peter VTEC Besøg Peter VTEC's Websted
 
jazzman
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sven tager en pause!

Bruger siden: 07 Januar 2005
Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline
Indlæg: 3787
Sendt: 13 Januar 2008 kl. 19:12 | IP-adresse registreret  

Til top Vis jazzman's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af jazzman
 
Steffeng
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 28 Oktober 2006
Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline
Indlæg: 450
Sendt: 13 Januar 2008 kl. 19:17 | IP-adresse registreret  

Dali Ikon Onwall?
Til top Vis Steffeng's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Steffeng
 
ning
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 04 Maj 2006
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Indlæg: 534
Sendt: 13 Januar 2008 kl. 21:31 | IP-adresse registreret  

Hvis det må være brugt så er der et 11 måneder gammelt sæt Vienna Acoustic Haydn til salg for 4300 i KSB.....

Højere WAF fås næppe.......



__________________
mvh Ning
Til top Vis ning's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af ning
 
jazzman
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sven tager en pause!

Bruger siden: 07 Januar 2005
Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline
Indlæg: 3787
Sendt: 13 Januar 2008 kl. 21:34 | IP-adresse registreret  

ning skrev:
Hvis det må være brugt så er der et 11 måneder gammelt sæt Vienna Acoustic Haydn til salg for 4300 i KSB.....Højere WAF fås næppe.......


De fleste kvinder har skarpere hørelse end mænd. Det kunne tale mod Vienna, som ofte er direkte farvede.
Til top Vis jazzman's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af jazzman
 
Spencer
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum
Avatar

Bruger siden: 25 November 2004
Lokalitet: Sjælland
Status: Offline
Indlæg: 6374
Sendt: 13 Januar 2008 kl. 21:59 | IP-adresse registreret  

jazzman skrev:
ning skrev:
Hvis det må være brugt så er der et 11 måneder gammelt sæt Vienna Acoustic Haydn til salg for 4300 i KSB.....Højere WAF fås næppe.......


De fleste kvinder har skarpere hørelse end mænd. Det kunne tale mod Vienna, som ofte er direkte farvede.

"Du skal vaske op!"..."af-hvaad?"..."DU SKAL VASKE OP!"..."AF-HVAAD??"..."DU SKAL VASKE OP!!"
"Nå, har du vasket op skat? - det var godt!"


__________________
Blondine-energi løser verdens problemer!
Til top Vis Spencer's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Spencer
 
ning
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 04 Maj 2006
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Indlæg: 534
Sendt: 14 Januar 2008 kl. 11:30 | IP-adresse registreret  

Farvede???   Ja de er sorte

Lige netop Haydn fik da en fremragende anmeldelse i High Fidelity, og da var de prissat til 9000 så vidt jeg husker.



__________________
mvh Ning
Til top Vis ning's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af ning
 
jazzman
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sven tager en pause!

Bruger siden: 07 Januar 2005
Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline
Indlæg: 3787
Sendt: 14 Januar 2008 kl. 12:18 | IP-adresse registreret  

ning skrev:
Lige netop Haydn fik da en fremragende anmeldelse i High Fidelity, og da var de prissat til 9000 så vidt jeg husker.
Jeg har kun lyttet kritisk til Beethoven; og både jeg og den potentielle køber (og hans svigermor, det er ikke en vits) afskrev dem som uacceptabelt farvede. ATC SCM 40 løb af med sejren - suverænt. Audio Physic Scorpio var den tredje part; det gik heller ikke for godt, men dog bedre end Vienna.
Til top Vis jazzman's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af jazzman
 
ning
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 04 Maj 2006
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Indlæg: 534
Sendt: 14 Januar 2008 kl. 12:24 | IP-adresse registreret  

Ja, okay, men nu snakker vi jo om et budget på ca 4000 kr..... Så var sådan et sæt til 4300 mit bedste bud. (Har selv Vienna mozart grand)

__________________
mvh Ning
Til top Vis ning's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af ning
 
Bradman
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 21 Juli 2005
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 1091
Sendt: 14 Januar 2008 kl. 12:36 | IP-adresse registreret  

Hej...

Jeg ville nok vælge et sæt B&O Redline 140, senere udgave RL7000. Min frue fik et sæt af dem med en hvide kasse, sort front. Hænger man dem op, så vil det spille ganske hæderligt. Skal det være meget bedre, så vil WAF ikke være noget som jeg mener man kan arbejde med! Disse er mit bedste bud.

Mvh



__________________
NSR/Gianelli - two stroke retro
Til top Vis Bradman's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Bradman
 
Mastervol
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 02 August 2005
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Indlæg: 3670
Sendt: 14 Januar 2008 kl. 12:39 | IP-adresse registreret  

Altså... Gode anmeldelser tæller jo ikke det store. På hifi-musik har de lige fået en mindre god anmeldelse. Men Haydn gør noget ved musikken som man enten elsker eller hader, så det kan betale sig at lytte selv. Men nu siger han jo direkte at de skal være større end hans dali 103 og så kan jeg ikke se at Haydn er så relevant.

DLS R55 spiller jo fremragende efter min mening og kan sikkert findes brugt til 4 k. Om det kedelige design så tiltaler en, kan jeg ikke svare på, men lydmæssigt er det mit bedste bud i klassen.

Til top Vis Mastervol's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Mastervol
 
jazzman
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sven tager en pause!

Bruger siden: 07 Januar 2005
Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline
Indlæg: 3787
Sendt: 14 Januar 2008 kl. 12:44 | IP-adresse registreret  

Mastervol skrev:
DLS R55 spiller jo fremragende efter min mening og kan sikkert findes brugt til 4 k. Om det kedelige design så tiltaler en, kan jeg ikke svare på, men lydmæssigt er det mit bedste bud i klassen.


Enig! Black Diamond er nok lidt dyrere.
Til top Vis jazzman's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af jazzman
 
plafitracer
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum
Avatar

Bruger siden: 19 Januar 2007
Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline
Indlæg: 976
Sendt: 14 Januar 2008 kl. 13:24 | IP-adresse registreret  

Hvis du er så pussy-whipped, så tag dog konen med under armen, og tag ud og kig på höjttalere
Til top Vis plafitracer's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af plafitracer
 
mmma
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 24 November 2007
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 34
Sendt: 14 Januar 2008 kl. 14:05 | IP-adresse registreret  

System Audio er også en mulighed, de plejer at have en god WAF, men der er ikke meget bas -heller ikke fra gulvmodellerne..

Til top Vis mmma's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af mmma
 
sjeffe
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 29 Marts 2006
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 284
Sendt: 14 Januar 2008 kl. 18:38 | IP-adresse registreret  

Tak for svar, alle.. Super forslag!

Ja, jeg er pussy-whiped, men omvendt kan selv mænd jo også lide lidt finish...

Jeg skal i butikker med denne liste af forslag!

Hyg jer. Igen godt eksempel på, at Hifi4all er et rart sted at være..;)
Til top Vis sjeffe's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af sjeffe
 
jazzman
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sven tager en pause!

Bruger siden: 07 Januar 2005
Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline
Indlæg: 3787
Sendt: 14 Januar 2008 kl. 18:45 | IP-adresse registreret  

sjeffe skrev:
Ja, jeg er pussy-whipped


Lyder sq meget rart
Til top Vis jazzman's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af jazzman
 
vilmann
Branchemedlem
Branchemedlem
Avatar
Nerds

Bruger siden: 01 April 2003
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 2390
Sendt: 14 Januar 2008 kl. 23:15 | IP-adresse registreret  

Jeg har sagt det før og siger det gerne igen: Små vellydende højttalere fås ikke ret meget bedre end hvad EPOS laver.
Mine ELS3'ere bringer stor glæde hver dag. Og selv den langhårede kan lide (at se på) dem:


Forøvrigt er det ikke altid let at tilfredsstille de der hunkønsvæsener. Min lidelseshistorie kan findes her: http://hifi-musik.dk/?page=visgalleri&id=223

/vilmann
Til top Vis vilmann's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af vilmann
 

Side af 2 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes