Tilbage til HIFI4ALL.DK 23. juni 2026 | 22:56   

  NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Analog lyd
 HIFI4ALL Forum : Analog lyd
Emne Emne: sed 6550 (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
bimx
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 28 Maj 2003
Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline
Indlæg: 329
Sendt: 15 Januar 2008 kl. 06:24 | IP-adresse registreret  

nogen der hvor mange timer de skal have før de lyder som de skal,mht tilspilning

 

ellers nogen der har erfarinder med disse rør i rogue m-150

Til top Vis bimx's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af bimx
 
Jakobsen
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 18 Maj 2003
Lokalitet: Jylland
Status: Offline
Indlæg: 1779
Sendt: 15 Januar 2008 kl. 08:13 | IP-adresse registreret  

bimx skrev:

nogen der hvor mange timer de skal have før de lyder som de skal,mht tilspilning

 

ellers nogen der har erfarinder med disse rør i rogue m-150

har du købt sådan nogle da ???

nej desværre ...... men de små rør betyder også mere end effektrørene

jeg ved King har 6550 rør i hans men ved ik' hvad det er for nogle .... jeg kan lige spørge

hvad for nogle styre og splitterrør er der i ?

men jeg vil sige ca.100 timer

Til top Vis Jakobsen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Jakobsen Besøg Jakobsen's Websted
 
Jakobsen
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 18 Maj 2003
Lokalitet: Jylland
Status: Offline
Indlæg: 1779
Sendt: 15 Januar 2008 kl. 08:28 | IP-adresse registreret  

Jakobsen skrev:
bimx skrev:

nogen der hvor mange timer de skal have før de lyder som de skal,mht tilspilning

 

ellers nogen der har erfarinder med disse rør i rogue m-150

har du købt sådan nogle da ???

nej desværre ...... men de små rør betyder også mere end effektrørene

jeg ved King har 6550 rør i hans men ved ik' hvad det er for nogle .... jeg kan lige spørge

hvad for nogle styre og splitterrør er der i ?

men jeg vil sige ca.100 timer

King har EH 6550 i hans .....

Til top Vis Jakobsen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Jakobsen Besøg Jakobsen's Websted
 
bimx
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 28 Maj 2003
Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline
Indlæg: 329
Sendt: 15 Januar 2008 kl. 18:11 | IP-adresse registreret  

sed er kommet med mine m-150 fra rene,han har taget en masse hjem

 

der sidder nogle 12au7,ved ikke hvad det er for nogle,der står kun made in east germany

det er nok fra fabrikken,og så er der 12ax7 fra jj\tesla,det kan nok gøres bedre end de sidstnævnte

 

hvad har du i dine eh kt 88 eller

har nogle penta labs kt 88,skal prøves når rør er spillet til

men har kun fire,skal have bestilt 4 mere

Til top Vis bimx's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af bimx
 
bimx
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 28 Maj 2003
Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline
Indlæg: 329
Sendt: 16 Januar 2008 kl. 17:40 | IP-adresse registreret  

ikke nogen andre der erfaringer med 6550
Til top Vis bimx's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af bimx
 
Jakobsen
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 18 Maj 2003
Lokalitet: Jylland
Status: Offline
Indlæg: 1779
Sendt: 16 Januar 2008 kl. 20:23 | IP-adresse registreret  

bimx skrev:

sed er kommet med mine m-150 fra rene,han har taget en masse hjem

 

der sidder nogle 12au7,ved ikke hvad det er for nogle,der står kun made in east germany

det er nok fra fabrikken,og så er der 12ax7 fra jj\tesla,det kan nok gøres bedre end de sidstnævnte

 

hvad har du i dine eh kt 88 eller

har nogle penta labs kt 88,skal prøves når rør er spillet til

men har kun fire,skal have bestilt 4 mere

Ja der sidder EH KT88 ...
de er godt nok noget udskældt men de fungerer rigtig godt i mit setup

der sidder EH 12AU7 Sovtek 12AX7 LPS i min ....

prøv at læse hvad de skriver om dem her

http://www.jacmusic.com/KT88/kt88.htm

jeg regner med at prøve JJ rør 12AU7 + 12AX7 (måske ECC802/ECC803 gold selected)

det jo ikke dyrt at prøve dem ca 120 kr/stk

 

 

Til top Vis Jakobsen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Jakobsen Besøg Jakobsen's Websted
 
bimx
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 28 Maj 2003
Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline
Indlæg: 329
Sendt: 17 Januar 2008 kl. 06:15 | IP-adresse registreret  

jeg har jj ecc803 gold selelected,de virker lidt runde i det

prøver nok nogle rca eller sylvania hvis jeg kan finde nogen på ebay

Til top Vis bimx's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af bimx
 
slyd
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 27 Juni 2005
Lokalitet: Aalborg
Status: Offline
Indlæg: 255
Sendt: 17 Januar 2008 kl. 12:52 | IP-adresse registreret  

Jeg har EH KT88 i mine M-150'er

mine 12AU7 og 12AX7 er så vidt jeg ved RCA, men har lige købt en kasse med Siemens 12AU7 og der ligger nogle Siemens 12AX7 nede ved posten som jeg skal have hentet inden weekenden.

Til top Vis slyd's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af slyd
 
bimx
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 28 Maj 2003
Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline
Indlæg: 329
Sendt: 17 Januar 2008 kl. 16:38 | IP-adresse registreret  

hvor køber du  rca rør-sikkert i usa
Til top Vis bimx's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af bimx
 
Jakobsen
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 18 Maj 2003
Lokalitet: Jylland
Status: Offline
Indlæg: 1779
Sendt: 19 Januar 2008 kl. 15:02 | IP-adresse registreret  

bimx skrev:

jeg har jj ecc803 gold selelected,de virker lidt runde i det

prøver nok nogle rca eller sylvania hvis jeg kan finde nogen på ebay

jeg overvejer RCA ECC82 skal vi bestille sammen for at spare porto ???

http://www.dougstubes.com/12au7.html

Til top Vis Jakobsen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Jakobsen Besøg Jakobsen's Websted
 

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes